مشکلات لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان

بسیاری از مراجعین هستند که بعد از کاشت ایمپلنت دندانی دچار مشکلاتی در ناحیه لثه خود می شوند و خب این مشکلات می توانند بسیار خطر آفرین باشند و اگر به آنها توجه نشود، مابقی دندان ها را هم تحت تاثیر قرار دهد. بوجود آمدن مشکلات لثه بعد از ایمپلنت دندان عوامل بسیاری دارد که می تواند از رعایت نکردن نکات ایمنی از طرف بیمار باشد و یا حتی از طرف پزشک.

کاشت ایمپلنت یک کار حساس و تخصصی است از این رو حتما برای کارگذاری ایمپلنت به پزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید زیرا در صورتی که ریزه کاری های عمل به درستی انجام نشود، امکان بروز مشکلاتی برای بیمار به وجود دارد، همچنین پزشک باید حتما نکاتی در مورد دوره نقاهت پس از عمل جراحی را به بیمار گوشزد کند تا از عواملی همچون عفونت و آبسه لثه جلوگیری شود و احتمال این موارد به حداقل برسد.

پیشنهاد مطالعه  جراحی‌ فک و صورت و انواع آن

در این مطلب می خواهیم در مورد نکات پیشگیری از مشکلات لثه بعد از ایمپلنت دندان و راه های درمان بیماری هایی که ممکن است بعد از کارگذاری ایمپلنت برای بیماران بوجود آید صحبت کنیم.

عفونت لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان

چرا نقطه ای که ایمپلنت در آن کار گذاشته شده است مستعد عفونت است؟ برای این که ایمپلنت گذاری یک جراحی است و جسمی خارجی وارد لثه دهان متقاضی می شود این جسم باید به شدت استریل شده باشد و همچنین تمامی لوازمی که پزشک از آنها استفاده می کند هم باید استریل شده باشند که این کار طی مراحلی تخصصی و توسط دستگاه های شستشوی پیشرفته انجام می شود.

تمامی مراحل گفته شده باید به دقت انجام شوند تا باکتری ها و عوامل بیماری زا از بین بروند. در صورتی که لوازم کلینیک به درستی ضد عفونی نشوند و مراحل شستشو بر روی انها انجام نشود، می توانند خطراتی جبران ناپذیر را برای بیمار داشته باشد.

برای این که از بیماری های بوجود آمده از ابزار پزشک ایمن بمانید حتما قبل از این که ایمپلنت گذاری را انجام دهید اطمینان حاصل نمایید که کلینیکی که به ان مراجعه می کنید سیستم های شستشو قوی داشته باشد و کارکنان آنجا از اطلاعات و معلومات کافی در این زمینه برخوردار باشند.

مشکلات لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان

مراقبت های ویژه بعد از عمل جراحی

همچنین بعد از این که عمل جراحی بر روی لثه بیمار انجام می شود باید مراقبت هایی را انجام دهید که از بروز عفونت و آبسه در لثه جلوگیری شود. این مراقبت ها توسط بیمار باید انجام گیرد و هیچ ربطی به پزشک ندارد؛ مانند این که قرص های چرک خشک کن را سر وقت مصرف کند و از سیگار کشیدن و … بپرهیزد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بسیار حیاطی هستند و باید به شدت جدی گرفته شوند. این مراقبت ها شامل:

• خوردن غذای نرم
  • مصرف چرک خوش کن
  • مسواک زدن با دقت
  • دوری از سیگار،قلیان و…
  • جویدن آرام

از آنجایی که شما برای نصب ایمپلنت باید جراحی انجام دهید و هر جراحی احتمال خطر عفونت شدید دارد در نظر گرفتن این موارد می تواند برای پیشگیری از عفونت و مشکلات لثه بعد از کاشت ایمپلنت بسیار به کارتان بیاید و کمکتان کند.

مشکلات لثه بعد از ایمپلنت

در صورت بروز مشکلات لثه بعد از ایمپلنت چه کاری باید انجام دهیم؟

در مواقعی هم دیده می شود که حتی با رعایت کردن مواردی که گفته شد باز هم عفونت اجتناب ناپذیر است و باعث می شود که لثه آبسه کند و مشکلات لثه بعد از ایمپلنت بوجود آید که بیمار را راهی بیمارستان کند.

شدیدا توصیه می شود در صورتی که بعد از اتمام دوره مصرف چرک خشک کن باز هم درد داشتید، به * متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا درمانی برای لثه شما در نظر گرفته شود.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت دندان

• در خانه بمانید استراحت کنید و از انجام فعالیتهای بدنی خودداری نمایید.
  • همچنان از غذا های نرم استفاده کنید
  • از آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما نوشته استفاده کنید و سر ساعت مصرف کنید.
  • سعی کنید تا جای ممکن بهداشت دندانی خود را حفظ کنید.
  • غذاهایی مقوی و حاوی ویتامین مصرف کنید.

علائم نشان دهنده عفونت در لثه

همانطور که گفته شد رایج ترین مشکل بعد از ایمپلنت گذاری، عفونت است اما از کجا بفهمیم که لثه دچار عفونت شده است؟ عفونی شدن لثه علائمی دارد مانند این که بیمار در جویدن مشکل دارد و نمی تواند به درستی غذا را بجود همچنین جویدن غذا همراه با درد میباشد، داشتن تب و خونریزی در دهان هم از دیگر عواملی است که عفونت در لثه را نشان می دهد که سریعا بعد از دیدن این علائم باید به پزشک معالج مراجعه کرد.

جمع بندی

خطرناک ترین مشکلات لثه بعد از ایمپلنت عفونت های ناشی از جراحی است اما دیگر مشکلاتی مانند ادامه داشتن درد در ناحیه و یا نپذیرفتن ایمپلنت توسط بدن هم می باشد که باید با روش های خودشان درمان شوند اما به اندازه عفونت خطرناک و آسیب زننده نیستند.

حتما می دانید که اگر عفونت وارد رگ های خونی شود باعث مرگ بیمار می شود. پس آن را جدی بگیرید. حتی الامکان سعی داشته باشید که از بروز هرگونه عفونت جلوگیری کنید. اما در صورتی که هرگونه از علائمی که گفته شد را مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

متخصص ايمپلنت اصفهان

دکتر هادی مشکل گشا

جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

ايمپلنت

جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد

کشیدن دندان و خارج کردن دندان هایی که در موقعیت دشوار قرار گرفته اند

جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت

جراحی عفونت های فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی جمجمه

جراحی ترمیمی و زیبایی صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک

جراحی آسیب های ترافیکی (تروما )

جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینور )

بوتاكس و ژل صورت

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.