بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

معرفی بهترین جراح فک و صورت اصفهان

بهترین جراح فک و صورت اصفهان

 

قبل از این روش چه اتفاقی می افتد؟

پیش کار زیادی برای جراحی فک وجود دارد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما به اطلاعات خاصی برای برنامه ریزی جراحی شما نیاز دارد. در اینجا چند آزمایش و مراحلی که ممکن است برای به دست آوردن این اطلاعات انجام دهند آورده شده است:

اشعه ایکس.
اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT).
عکس دندان و فک شما.
قالب دندان های خود را برای ایجاد یک مدل دندان.
آنها همچنین ممکن است دندان های شما را اسکن کنند.

آیا قبل از جراحی فک نیاز به درمان ارتودنسی دارم؟

آره. ارتودنتیست شما دهان و دندان های شما را برای فک جدید آماده می کند. برای انجام این کار، ممکن است دندان‌ها را بردارند و ممکن است بریس‌هایی را روی دندان‌های دیگر قرار دهند. اگر به بریس نیاز دارید، احتمالاً یک سال قبل از جراحی، در حین جراحی و چندین ماه پس از جراحی از آنها استفاده خواهید کرد.

آیا کاری وجود دارد که برای آماده شدن برای جراحی فک انجام دهم؟

آره. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما احتمالاً مصرف غذا را به غذاهای مایع محدود می کند که می توانید بدون جویدن بخورید. قبل از جراحی، سوپ، شیر، نوشیدنی های مغذی و میوه ها و سبزیجات پخته شده را که می توانید با استفاده از مخلوط کن مایع کنید، در نظر بگیرید.

قبل از جراحی بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد آماده شدن برای بیهوشی عمومی سوال کنید.

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

انواع مختلف جراحی فک چیست؟

جراحی فک مشکلاتی را که باعث می‌شود فک‌های شما زیاد یا کم بیرون بیاید، اصلاح می‌کند و باعث می‌شود که اجزای صورت شما نامتعادل به نظر برسند. سه نوع جراحی فک وجود دارد:

پیشنهاد مطالعه  درد کردن فک پایین حاکی از چه بیماری است؟

استئوتومی فک بالا. این جراحی زمانی انجام می شود که فک بالایی شما خیلی یا خیلی کم بیرون بیاید. استئوتومی فک بالا همچنین اپن بایت و کراس بایت را درمان می کند.
استئوتومی فک پایین. این جراحی زمانی انجام می شود که فک پایین شما خیلی یا خیلی کم بیرون بیاید.
اگر مشکلی دارید که هر دو فک را درگیر می کند، به این جراحی استئوتومی دو طرفه یا جراحی دو فک گفته می شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

بعد از جراحی فک چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است لازم باشد یک تا چهار روز پس از جراحی خود در بیمارستان بمانید تا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شما بتوانند پیشرفت شما را تحت نظر داشته باشند. در اینجا چیزی است که ممکن است در حین بستری شدن در بیمارستان و در طول دوران نقاهت تجربه کنید:

شما یک آتل پلاستیکی در دهان خود خواهید داشت که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در حین جراحی آن را قرار می دهد. آتل به تمرین عضلات دهان شما کمک می کند تا با موقعیت جدید فک شما کار کنند. شما باید آتل خود را بپوشید مگر زمانی که غذا می خورید یا دندان های خود را تمیز می کنید.
احتمالاً صورت شما بسیار متورم خواهد شد. شما در حالی که سر خود را بالا آورده اید می خوابید و برای کمک به تورم دارو مصرف می کنید.
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما داروهایی را برای کمک به کاهش درد و محافظت در برابر عفونت ها تجویز می کند.

پیشنهاد مطالعه  عقب بودن فک بالا

شما باید در 24 ساعت اول کیسه یخ را روی صورت خود نگه دارید، از کیسه یخ به مدت 20 دقیقه و 10 دقیقه خاموش استفاده کنید.
شما رژیم مایعاتی را که برای چند هفته آینده خواهید داشت شروع خواهید کرد.
تورم و آتل در دهان شما ممکن است درک شما را برای مردم سخت کند. که می تواند ناامید کننده باشد. به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید که آیا واقعاً مشکل دارید. آنها کارهایی را پیشنهاد می کنند که می توانید برای برقراری ارتباط انجام دهید.
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما، آتل پلاستیکی را حدود هشت ماه پس از جراحی برمی دارد.

اگر بریس دارید، شش تا نه ماه پس از جراحی به استفاده از آن‌ها ادامه می‌دهید.
پس از برداشتن بریس‌ها، باید از نگهدارنده‌های متحرک استفاده کنید تا دندان‌های خود را در موقعیت جدید خود نگه دارید. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی به شما اطلاع می‌دهد که هر چند وقت یک‌بار باید از نگهدارنده‌های نگهدارنده خود استفاده کنید، اما اکثر مردم به‌طور مداوم آنها را برای یک سال کامل استفاده می‌کنند. پس از آن، ممکن است لازم باشد چند شب در هفته از نگهدارنده های خود استفاده کنید.

 

برای یافتن بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

مزایای این روش چیست؟

جراحی فک می‌تواند مشکلاتی را که به‌خاطر قرار نداشتن فک‌های بالا و پایین شما به وجود می‌آیند حل کند. زمانی که درمان ارتودنسی به مشکل شما کمک نکرده باشد، جراحی فک گزینه ای است.