تمیز کردن دندان اصفهان

در طول تمیز کردن دندان چه اتفاقی می افتد؟

تمیز کردن دندان اصفهان

 بسیاری از افراد از تمیز کردن دندان ها می ترسند. بین تحریک، صداهای عجیب و ناراحتی گاه به گاه فک، درک دلهره آنها آسان است. اما برای اکثر افراد، تمیز کردن دندان ها ساده و بدون درد است. دانستن اینکه دقیقاً چه اتفاقی در طول فرآیند می‌افتد می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد بهتر از نتایج تازه نعناع لذت ببرید.

1. معاینه فیزیکی

بیشتر تمیز کردن دندان ها توسط یک متخصص بهداشت دندان انجام می شود. قبل از شروع فرآیند تمیز کردن واقعی، آنها با معاینه فیزیکی کل دهان شما شروع می شوند. متخصص بهداشت دندان از یک آینه کوچک برای بررسی اطراف دندان ها و لثه های شما برای هر گونه علائم التهاب لثه (لثه ملتهب) یا سایر نگرانی های بالقوه استفاده می کند. اگر آنها مشکلات عمده ای را تشخیص دهند، متخصص بهداشت دندان ممکن است با دندانپزشک تماس بگیرد تا مطمئن شود که ادامه کار خوب است. تمیز کردن دندان اصفهان

2. از بین بردن پلاک و تارتار

با آینه کوچکی که آنها را راهنمایی می کند، متخصص بهداشت دندان از یک جرم گیر برای از بین بردن پلاک و جرم اطراف خط لثه و همچنین بین دندان های شما استفاده می کند. خراشیدن را خواهید شنید، اما این طبیعی است. هر چه تارتار در دهان شما بیشتر باشد، زمان بیشتری برای تراشیدن یک نقطه خاص نیاز دارند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از تشکیل پلاک و سفت شدن آن به تارتار جلوگیری می کند. هنگامی که تارتار دارید، فقط می توانید آن را در مطب دندانپزشک خود بردارید. بنابراین اگر این کمترین بخش مورد علاقه شما در فرآیند تمیز کردن دندان است، درس این است که بیشتر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

تمیز کردن دندان اصفهان

3. تمیز کردن خمیر دندان شن

بعد از اینکه دندان های شما کاملاً عاری از تارتار شد، متخصص بهداشت آنها را با یک برس برقی پرقدرت مسواک می زند که صدای ساییدن ایجاد می کند. اگرچه ترسناک به نظر می رسد، اما راهی عالی برای تمیز کردن عمیق و از بین بردن تارتار باقی مانده از جرمگیر است. در تمیز کردن های حرفه ای از خمیردندانی استفاده می شود که بو و طعمی شبیه خمیر دندان معمولی دارد، اگرچه اغلب می توانید بین طعم ها یکی را انتخاب کنید. با این حال، قوام شنی دارد که به آرامی دندان های شما را تمیز می کند. اگر توسط یک متخصص انجام شود، انجام این پولیش دندان دو بار در سال بی خطر تلقی می شود. اما در خانه به این اندازه با دندان های خود خشن نباشید، زیرا مینای دندان را فرسوده خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه  جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه زمان بهبودی جنیوپلاستی به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

4. نخ دندان کشیدن متخصص

چه به طور منظم در خانه نخ دندان بکشید یا نه، هیچ چیز بهتر از یک جلسه تخصصی نخ دندان کشیدن نیست. متخصص بهداشت دندان شما می تواند بین دندان های شما عمیق شود و هر نقطه مشکل احتمالی را که در آن ممکن است در لثه ها خونریزی کنید، پیدا کند.

اگر در خانه نخ دندان بکشید، ممکن است این کار بیهوده به نظر برسد، اما داشتن نخ دندان حرفه‌ای دندان‌هایتان را نیز می‌تواند پلاک‌ها یا خمیر دندان‌های باقی‌مانده را از مراحل اولیه تمیز کردن پاک کند.

5. شستشو

در مرحله بعد، دهان خود را بشویید تا از شر هرگونه زباله خلاص شوید. متخصص بهداشت دهان و دندان شما معمولاً شستشوی حاوی فلوراید مایع به شما می دهد.

6. اعمال فلوراید تراپی

آخرین مرحله از فرآیند تمیز کردن، درمان فلوراید است. این درمان به عنوان محافظی برای دندان های شما برای کمک به مبارزه با پوسیدگی برای چندین ماه استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه  آپیکتومی دندان چیست؟

ممکن است متخصص بهداشت دندان از شما بپرسد که چه طعمی را بیشتر دوست دارید. سپس ژل کف دار (یا گاهی اوقات یک خمیر چسبنده) را در دهانی قرار می دهند که روی دندان شما قرار می گیرد. معمولاً به مدت یک دقیقه روی دندان های شما باقی می ماند. علاوه بر ژل فومی، وارنیش فلوراید نیز با یک برس کوچک روی دندان ها رنگ می شود. وارنیش فلوراید در تماس با بزاق سفت می شود، بنابراین می توانید بلافاصله بعد از آن بخورید و بنوشید. تمیز کردن دندان اصفهان


برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.


سایر مراحل بالقوه

تمیز کردن دندان های حرفه ای دو بار در سال برنامه ریزی می شود، در حالی که اشعه ایکس معمولا یک بار در سال انجام می شود. با این حال، بسته به آنچه که دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان شما در دهان شما مشاهده می کند، ممکن است معاینات دیگری را در طول ویزیت شما انجام دهند. برای کودکان، دندانپزشک ممکن است سیلانت های مولر را برای کمک به جلوگیری از ایجاد حفره در مناطقی که به سختی مسواک می زنند توصیه کند.

چه به اقدامات اضافی نیاز داشته باشید یا نه، نکته کلیدی این است که برای تمیز کردن منظم دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید تا از مشکلات به طور کلی جلوگیری کنید. با درک آنچه از قبل در جریان است، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد – و حتی ممکن است مشتاقانه منتظر این قرار ملاقات ها باشید.

برای راهنمایی بیشتر و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.