جراحی ریشه دندان عفونی اصفهان

جراحی ریشه دندان عفونی چیست؟

جراحی ریشه دندان عفونی هنگامی انجام می شود که در عکس های رادیولوژی کیستی کنار ریشه دندان ایجاد شده باشد، این کیست عفونی بوده و بسیار هم خطرناک است. علاوه بر این که می تواند دندان ها را خراب کند می تواند باعث شود که عفونت به عصب های اصلی فک برسد وارد خون شود و در اخر باعث فوت فرد می شود. بنابراین باید در سریعترین زمان ممکن به پزشک جراح و یا متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید تا برای درمان اقدام کند و شما را مورد معالجه قرار دهد.

در صورتی که عفونت به عصب دندان رسید چه باید بکنیم؟

در صورتی که عفونت به عصب دندان برسد راهی جز این نیست که عصب دندان به طور کامل از داخل لثه بیرون اید و این نیاز به این دارد که جراحی بر روی لثه انجام گیرد. برای این که همچین جراحی را انجام دهید و از این که به درستی این کار انجام می شود اطمینان کامل داشته باشید به متخصص جراحی دندان مراجعه کنید.

در بسیاری موارد هم مشاهده شده است که کیست ها کنار ریشه دندان ایجاد شده اند و بعد از عصب کشی از بین نرفته اند. جراحی ریشه دندان عفونی بر روی این کیست ها بستگی به اندازه آن کیست ها دارد، اگر کیست ها در اندازه های کوچک باشند، می توان آنها را با یک جراحی کوچک از دهان خارج کرد، اما اگر کیست ها در اندازه های بزرگتری باشند باید به جراح متخصص دندان مراجعه کنید تا با شکاف لثه و باز کردن نواحی اطراف دندان این کیست ها را خارج کند.

درد ایمپلنت

وجود دندان عقل و ایجاد عفونت در ریشه دندان

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث شود که ریشه دندان اسیب ببیند و در پی آن عفونت ایجاد شود، دندان های عقل می باشند، مخصوصا دندان های عقل نهفته، که به درستی سر جای خودشان قرار ندارند و دندان های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند.

در بعضی موارد به این دلیل که دندان های عقل از لثه بیرون نمی آیند با خراش های کوچک بر روی لثه و ورود مواد غذایی به محفظه ایجاد شده توسط دندان عقل عفونت ایجاد می شود حتی ممکن است دندان های عقلی با ایجاد التهاب و فشار به عصب دندان باعث شوند که عصب دندان های آسیاب عفونی شوند و در پی آن تخریب دندان های آسیاب را شاهد باشید و به دلیل عفونت عصب های دندان باید جراحی ریشه دندان عفونی را انجام دهید.

به همین دلایلی که گفته شد دندان عقل را جدی بگیرید و سعی کنید آن ها را در زمانی مناسب از دهان خارج کنید و مانع از این شوید که آسیب های بیشتری به دهان شما وارد شوند.

جمع بندی

جراحی ریشه دندان عفونی یکی از موثر ترین راه ها برای درمان ریشه دندان می باشد که به دلایلی عفونت کرده است. عفونت ریشه دندان را جدی بگیرید زیرا می تواند اسیب های جدی به مابقی دندان های شما وارد کند و انها را تخریب نماید بنابر این با جراحی ریشه دندان عفونی ان را بیرون آورید. معمولا اگر عفونت ریشه به بیرون از لثه انتقال پیدا کند به صورت اپسه نمایان می شود، در صورت مشاهده اپسه در دهان خود باید به متخصص جراحی دندان مراجعه کنید. و در اخر این که دندان عقل نحفته باید با جراحی از دهان خارج شود زیرا باعث می شود که اسیب هایی به مابقی دندان ها و عصب ان ها وارد شود.

سوالات متداول جراحی ریشه دندان عفونی

1. جراحی ریشه دندان عفونی چگونه انجام میشود؟
    برای این جاحی قسمتی از لثه باز می شود تا ریشه دندان مشخص شود و سپس ریشه دندان با ابزار مخصوص جدا شده و سوزانده می شود و بعد لثه به وسیله بخیه سر جای خودش قرار میگیرد تا به حالت اول باز گردد و جوش بخورد.
  2. آیا عفونت ریشه دندان خطرناک است؟
    بله در صورت مشاهده آپسه در دهان و یا درد دندان سریعا به جراح متخصص دندان مراجعه کنید تا درمان انجام شود.
  3. آیا دندان های اسیاب باعث ایجاد عفونت می شوند؟
    بله، دنادان های اسیاب نهفته که به درستی سرجای خود قرار نگرفته اند می توانند به ریشه دیگر دندان ها آسیب های جدی وارد کنند و در پی ان عفونت ایجاد می شود.

متخصص ايمپلنت اصفهان

دکتر هادی مشکل گشا

جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

ايمپلنت

جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد

کشیدن دندان و خارج کردن دندان هایی که در موقعیت دشوار قرار گرفته اند

جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت

جراحی عفونت های فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی جمجمه

جراحی ترمیمی و زیبایی صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک

جراحی آسیب های ترافیکی (تروما )

جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینور )

بوتاكس و ژل صورت

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه  مدت زمان جراحی ایمپلنت