* جراح فک و صورت اصفهان

هر آنچه که باید درباره درمان آندربایت بدانید

* جراح فک و صورت اصفهان

مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

 

آندربایت اصطلاحی است برای وضعیت دندانی که با دندانهای پایینی مشخص می شود و به خارج از دندانهای جلویی فوقانی گسترش می یابد. به این وضعیت سوءجلد شدن یا پروگناتیسم کلاس III نیز گفته می شود. دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت اصفهان دارای تخصص جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد می باشند.

در دهان و صورت ظاهری شبیه بولداگ ایجاد می کند. برخی از موارد آندربایت می تواند شدید باشد و باعث می شود دندان های پایینی بسیار جلو بروند. سایر موارد خفیف تر و تقریباً غیرقابل توجه هستند.

آندربایت چیزی فراتر از یک مسئله زیبایی است. در حالی که برخی از افراد ممکن است زندگی با موارد خفیف را بیاموزند.

موارد شدید ممکن است باعث مشکلات دهان و دندان شوند ، مانند:

مشکل در گاز گرفتن و جویدن غذا
چالش با صحبت کردن
درد دهان و صورت به دلیل ناهماهنگی فک

علل آندربایت

نحوه هم ترازی دندان های شما ممکن است تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد. به طور معمول ، دندانها به گونه ای رشد می کنند که دندانهای بالا کمی روی دندانهای پایینی قرار می گیرند. دندانهای آسیایی شما – دندانهای پهن و پهن در پشت دهان شما – باید در یکدیگر قرار بگیرند. تراز کردن مناسب دندان ها مانع از گاز گرفتن گونه ها ، لب ها یا زبان هنگام غذا خوردن می شود.

 

عوامل متعددی می توانند باعث ایجاد آندربایت در فرد شوند. این شامل:

عادات دوران کودکی
برخی از عادات کودکی ممکن است خطر ابتلا به آندربایت یا سایر ناهنجاری های دندانی را افزایش دهند. عوامل موثر در آندربایت عبارتند از:
مکیدن انگشت شست
فشار آوردن روی زبان به دندان ها
استفاده از پستانک در کودکان بالای 3 سال
تغذیه طولانی مدت از یک بطری فراتر از سن نوزادی
ژنتیک

بیشتر اوقات ، آندربایت به ارث می رسد. اگر حداقل یک نفر دیگر در خانواده شما نیز مبتلا به آندربایت باشد ، به احتمال زیاد به آن مبتلا خواهید شد. ژنتیک همچنین شکل و اندازه فک و اندازه فرد را تعیین می کند.

ممکن است فردی با دندانهای بسیار نزدیک به هم متولد شده ، دچار ضربه ، شکل غیرطبیعی یا به طور مناسب با هم نباشد. نقایص خاصی مانند شکاف لب یا کام نیز ممکن است در بدو تولد ظاهر شود. همه این شرایط گاهی اوقات می تواند منجر به نادرست انسداد شود.

 

* جراح فک و صورت اصفهان
* جراح فک و صورت

 


پیشنهاد مطالعه: انواع جراحی فک و دلایل هر یک از آنها چیست؟

جراحت

صدمات شدید به صورت ممکن است باعث آسیب دائمی به استخوان فک شود. اغلب ، ترمیم استخوان فک شکسته امکان پذیر است. اما فکها پس از تنظیم مجدد جراحی همیشه به درستی در کنار هم قرار نمی گیرند. این می تواند باعث ایجاد آربایت شود.

تومورها

تومورهای روی استخوان فک یا دهان ممکن است باعث بیرون آمدن فک ها شده و باعث ایجاد آربایت شود.

دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت اصفهان دارای تخصص جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد می باشند.

پیشنهاد مطالعه  ایمپلنت دندان در اصفهان

 

درمان آندربایت

اکثر مردم با دندانهای کاملاً تراز به دنیا نمی آیند. معمولاً دندانهای نامرتب کمی نیاز به هیچگونه مراقبت پزشکی ندارند. با این حال ، اصلاح یک آندربایت ، به ویژه در موارد شدید ، می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

تمیز کردن دندان ها آسان تر می شود. خطرات شما برای پوسیدگی دندان و بیماری لثه کاهش می یابد. همچنین فشار کمتری روی دندان ها ، فک ها و ماهیچه های صورت خود احساس خواهید کرد. این می تواند خطرات شکستگی دندان و علائم دردناک اختلالات گیجگاهی فکی را که در آندربایت شایع است کاهش دهد.

برخی از درمان های متداول آندربایت عبارتند از:

درمان در منزل

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم ، علاوه بر مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن. بخشهای مهمی از درمان دندان های سالم هستند. اما کسانی که مشکل آندربایت یا سایر مشکلات دندانی دارند باید از دندان های خود مراقبت ویژه ای داشته باشند. تا از آسیب و پوسیدگی بیشتر جلوگیری شود.

دندانهای خود را حداقل دوبار در روز و هر بار دو دقیقه با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. به مسواک زدن در امتداد خط لثه و داخل ، خارج و پشت دهان توجه کنید. مطمئن شوید که علاوه بر مسواک زدن از نخ دندان نیز استفاده می کنید. حداقل دوبار در سال برای معاینه و تمیز کردن به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

درمان پزشکی

درمان دارویی تنها راه برای تصحیح واقعی آندربایت و تراز صحیح دندان ها است. حداقل ، درمان دارویی می تواند ظاهر آندربایت را بهبود بخشد.

در موارد کمتر شدید آندربایت ، دندانپزشک ممکن است بتواند با استفاده از سیم یا بریس پلاستیکی یا سایر وسایل دندانپزشکی دندان ها را به محل مناسب خود منتقل کند. اگر شلوغی بیش از حد دندان ها به این مشکل کمک کند. برداشتن یک یا چند دندان در فک پایین نیز ممکن است به بهبود ظاهر آندربایت کمک کند. دندانپزشک همچنین ممکن است از یک دستگاه ساینده برای تراشیدن یا صاف کردن دندانهای بزرگ یا بیرون زده استفاده کند.

در موارد شدیدتر آندربایت ، دندانپزشک ممکن است جراحی را برای اصلاح وضعیت توصیه کند.

دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت اصفهان دارای تخصص جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد می باشند.

 

* جراح فک و صورت اصفهان
جراحی فک

 

 آندربایت برای کودکان نوپا و کودکان

هر چه زودتر به آندبایت پرداخته شود ، بهتر است. در صورتی که مشکل کمردرد کودک کمتر باشد. والدین باید حداقل تا 7 سالگی منتظر بمانند تا درمان اصلاحی مانند بریس انجام شود. این زمانی است که دندانهای دائمی شروع به رویش می کنند.

برای اصلاح کوتاه مدت ، یک مطالعه کوچک معتقد است وسایل ماسک صورت می تواند. دندانهای جلویی پایین را در کودکان در جای خود قرار دهد. اما آنها هنوز در زندگی نیاز به راه حل دائمی تری دارند.

اگر فرزند شما دچار آندربایت شدید شده است. به خصوص اگر ناشی از نقص مادرزادی مانند شکاف لب باشد. جراحی زود هنگام ممکن است کمک کننده باشد. با دندانپزشک و پزشک فرزند خود مشورت کنید تا ببینید او چه دوره درمانی را توصیه می کند. جراحی خطرات خود را دارد و فقط در مواردی استفاده می شود که آندربایت کیفیت زندگی یا توانایی خوردن ، تنفس یا صحبت کردن را مختل کند.

پیشنهاد مطالعه  آنچه در مورد آنتی بیوتیک ها و عفونت های دندان باید بدانید

جراحی آندربایت

اکثر جراحان دهان و دندان مجاز می توانند آندربایت را با موفقیت تصحیح کنند. چندین نوع جراحی متداول برای اصلاح آندربایت شامل تغییر شکل برای طولانی شدن فک بالا یا کوتاه شدن فک پایین است. در برخی موارد ، استفاده از سیم ، صفحه یا پیچ ممکن است. شکل مناسب استخوان فک را حفظ کند. جراحی با خطرات متعددی همراه است. از جمله خطرات مرتبط با بیهوشی عمومی ، عفونت ، مشکلات خونریزی و زخم.

هزینه

هزینه های جراحی فک برای اصلاح آندربایت بسته به ارائه دهنده متفاوت است. در مواردی که ناهنجاری های دندانی و اسکلتی در صورت باعث مشکلات سلامتی می شوند. جراحی فک ممکن است تحت پوشش برخی از برنامه های بیمه سلامت قرار گیرد.

اگر بیمه نامه درمانی تحت پوشش بیمه درمانی باشد. ممکن است مبلغی معادل 100 دلار برای هزینه جراحی یا 5000 دلار یا بیشتر برای جراحی بپردازد. در صورتی که برنامه بیمه آنها شامل سقف جراحی فک باشد.

دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت اصفهان دارای تخصص جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد می باشند.

در برخی موارد ، شرکت های بیمه درمانی ممکن است جراحی فک را تحت پوشش قرار ندهند. در صورتی که برای حفظ سلامتی فرد ضروری به نظر نیاید.

بدون بیمه ، هزینه های معمول جراحی فک برای اصلاح آندربایت می تواند از 20،000 دلار تا 40،000 دلار باشد. اگر جراحی فقط در یک فک مورد نیاز باشد هزینه ها معمولاً کمتر است.

جراحی شامل معاینه ، اشعه ایکس ، بیهوشی عمومی ، برش استخوان ، تغییر شکل استخوان و تغییر موقعیت فک است. پیچ ها ، بشقاب ها ، سیم ها و نوارهای لاستیکی نیز فک را پس از عمل در جای خود نگه می دارند. بهبودی پس از جراحی فک یک تا سه هفته طول می کشد و اغلب دندانپزشک پس از جراحی بریس یا سایر وسایل دندانپزشکی را برای ثابت نگه داشتن دندان ها توصیه می کند.

آندربایت در مقابل اوربایت

در حالی که یک آندربایت شامل دندانهای پایینی است که در جلوی دندانهای بالا امتداد دارند ، یک اوربایت برعکس عمل می کند. با یک اوربایت ، دندانهای فوقانی بسیار فراتر از خط دندان پایین می روند. معمولاً این بیماری به درمان مورد نیاز برای آندربایت نیاز ندارد ، اگرچه دلایل مشابهی دارد.

دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت اصفهان دارای تخصص جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد می باشند.

نتیجه گیری

آندربایت یک بیماری کمتر شایع دندان است که می تواند نه تنها بر عزت نفس شما بلکه بر کیفیت زندگی شما نیز تأثیر بگذارد. درمان و حتی اصلاح کامل آندربایت امکان پذیر است.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت در اصفهان اینجا کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی خود و تعیین اینکه کدام برای شما مناسب است. با ما تماس حاصل فرمایید.