دستورالعمل های بعد از جراحی فک (جراحی ارتوگناتیک) چیست؟

جراحی فک در اصفهان

مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

 

بلافاصله بعد از جراحی

همه بیماران پس از عمل احساس ناراحتی یا درد می کنند ، اگرچه میزان درد در بیماران مختلف متفاوت است. داروهای مسکن خود را طبق دستور مصرف کنید. وقتی به خانه می روید ، مهم است که یک دوست یا بستگان اولین شب را با شما بگذرانند. قبل از پیروی از دستورالعمل های روی بطری ، مصرف داروهای قبلی را ادامه دهید.

شما می توانید دومین روز بعد از عمل دوش بگیرید. شما باید از دوش های داغ و طولانی که در صورت انجام جراحی در خونریزی فک بالا باعث خونریزی می شود ، اجتناب کنید.

حداقل تا یک ماه پس از عمل از ورزش ، هرگونه وزنه برداری یا فعالیتی که فشار خون یا نبض شما را بالا می برد خودداری کنید. رگ های خونی هنوز در حال جراحی هستند و هرگونه افزایش فعالیت ممکن است باعث خونریزی شود. ممکن است بعد از 2 هفته ورزش ملایم (مثلاً راه رفتن روی تردمیل) را شروع کنید ، اما تا 4-6 هفته پس از عمل هیچ تمرین قلبی انجام ندهید.

حداقل 48 ساعت پس از بیهوشی خود از رانندگی با وسیله نقلیه و انجام هرگونه وظیفه ای که نیاز به هماهنگی یا قضاوت دارد ، خودداری کنید.

دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک و صورت اصفهان و * متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه جراحی فک در اصفهان به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

1.خون ریزی

ترشحات جزئی از محل جراحی در دهان یا بینی وجود ندارد. اگر عمل جراحی فک بالا انجام داده اید ، ممکن است هنگامی که سر خود را به جلو یا عقب متمایل می کنید ، متوجه خونریزی از بینی شوید.

شما ممکن است خونریزی یا ترشح را معمولاً تا 10-7 روز پس از عمل ادامه دهید. با این حال ، در صورت وجود خونریزی زیاد یا فعال ، یا در صورت وجود هرگونه نگرانی ، لطفاً با جراح خود تماس بگیرید.

2.تورم

تورم شاید بزرگترین رویداد بعد از عمل فک شما باشد و از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. شما باید میزان زیادی از تورم را در ناحیه گونه و همچنین گردن خود پیش بینی کنید. تورم در روز 4 حداکثر است و پس از 2 هفته به آرامی فروکش می کند. هنوز حدود 10 تا 20 درصد تورم وجود دارد که می تواند تا 2-3 ماه پس از عمل ادامه یابد. در طول عمل جراحی و بلافاصله بعد از آن به شما داروهایی داده شده است که به تسکین بخشی از تورم کمک می کند ، اما هنگامی که در روز 3 رخ داد ، اقدامات بسیار کمی برای از بین بردن آن انجام می شود.

در حالی که 3 تا 4 روز اول بیدار هستید باید یخ روی صورت خود بگذارید. یخ همچنین دارای اثر بی حسی است که هرگونه حساسیت بعد از عمل را کاهش می دهد. باید مراقب باشید که یخ زیاد را مستقیماً روی پوست قرار ندهید ، زیرا ممکن است باعث سوختگی شود. پس از روز 4 ، یک بطری آب گرم برای کمک به کاهش تورم توصیه می شود.

پیشنهاد مطالعه  آیا کیست لثه خطرناک است؟

3.تهوع و استفراغ

پس از عمل ، بخصوص در 24 ساعت اول ، چند حالت تهوع و استفراغ وجود ندارد. مهم این است که این وضعیت تهدید کننده زندگی نیست ، حتی اگر فک های شما بسته شده باشد.

آرامش خود را حفظ کنید و سر خود را به طرفی بچرخانید تا مایعات آزادانه عبور کنند. بعد از آن دهان خود را بشویید. اکثر مردم معمولاً بعد از استفراغ احساس بهتری خواهند داشت و متوجه می شوند که حالت تهوع از بین می رود.

در صورت ادامه تهوع و استفراغ ، لطفاً با جراح خود تماس بگیرید.

جراحی فک در اصفهان
جراحی فک در اصفهان

 

4.داروها

معمولاً پس از عمل برای شما آنتی بیوتیک ، داروهای مسکن و دهانشویه تجویز می شود. طبق دستورالعمل روی بطری از آنها استفاده کنید.

5.رژیم غذایی

رعایت رژیم غذایی مناسب پس از جراحی بسیار مهم است ، زیرا بدن شما در حال بهبود است و به تغذیه و کالری نیاز دارد. با این وجود ، کاهش 5 تا 10 کیلوگرم پس از عمل غیر معمول نیست.

دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک و صورت اصفهان و بهترین متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه جراحی فک در اصفهان به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید درباره درمان آندربایت بدانید!

رژیم پیشنهادی عبارت است از:

3 هفته اول

باید فقط مایعات باشد. مصرف مقادیر کافی مایعات پس از جراحی ضروری است زیرا به بهبود بدن شما کمک می کند. پیشنهادات شامل هرگونه مایعات شفاف (آب ، نوشابه ، Gatorade ، سوپ های شفاف) و میلک شیک ، بستنی ، نوشیدنی های شیر سویا ، ماست ، نوشیدنی های پروتئینی و مکمل های پروتئینی و همچنین مکمل های غذایی (مانند Ensure ، Boost ، Whey ، پودر پروتئین ، tofu) ، یا هر چیزی که می توانید از مخلوط کن بنوشید.

پس از 3 هفته

می توانید رژیم غذایی بدون جویدن را شروع کنید. توصیه می شود از غذاهایی استفاده کنید که می توانید به راحتی بین انگشتان خود و هر چیزی که سر و صدا ایجاد نمی کند (مانند غذاهای سفت یا ترد). به عنوان مثال می توان به سیب زمینی پوره شده ، تخم مرغ سرخ شده ، ماهی ، پاستاهای بیش از حد جوشانده/نرم برش داده شده و غیره اشاره کرد.

پس از 6 هفته

می توانید به رژیم غذایی نرم جویدنی بروید. قسمت ها باید کوچک باشند و به قطعات تقسیم شوند تا از وارد آمدن فشار زیاد به فک جلوگیری شود. غذاهای نرم ماهی عالی هستند.

پس از 6-8 هفته

می توانید به جویدن عادی تر پیشرفت کنید. با این حال ، از اجتناب از غذاهای بیش از حد سخت یا فشار زیاد بر فک خودداری کنید. از پیتزا ، سیب ، گوشت های سفت و غیره تا حداقل 3 ماه پس از جراحی خودداری کنید.

مهم است که زیاد یا با نیروی زیاد جویده نشوید و از هر چیزی که سخت است ، اجتناب کنید ، از جمله گوشت های سخت ، آب نبات ، پاپ کورن ، پوره ، بادام زمینی و سایر آجیل ها.

پیشنهاد مطالعه  انواع مختلف ناهماهنگی دندان

بسته به میزان دهانه دهان شما و همچنین مقدار الاستیک هایی که ممکن است قرار داده شود ، رژیم غذایی شما همچنان محدود به دهان شما خواهد بود. با این حال ، اکنون می توانید رژیم غذایی مهمتری را شروع کنید.

جراحی فک در اصفهان
جراحی فک

 

بهداشت

میزان تورمی که در گونه های شما ایجاد می شود مسواک زدن را بسیار مشکل می کند. دندانهای خود را به مدت یک هفته کامل پس از جراحی مسواک نزنید تا از آسیب به برشها و افزایش خطر خونریزی جلوگیری شود.

دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک و صورت اصفهان و * متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه جراحی فک در اصفهان به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

شما باید از آب نمک های گرم (1/2 قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب گرم) استفاده کنید. می توانید دهان خود را هر چند ساعت یکبار با آب نمک بشویید ، حتی تا 2 ساعت. شما نمی توانید به اندازه کافی شستشو دهید. این کار دهان شما را زیبا و تمیز نگه می دارد و همچنین خطوط برش داخل دهان را کوچک می کند. همچنین ممکن است نسخه Peridex ، یک دهانشویه ضد باکتریایی برای شما تجویز شود که باید طبق دستورالعمل روی بطری از آن استفاده کنید.

تورم پس از حدود 1 هفته کاهش می یابد و دسترسی راحت تری به داخل دهان خود خواهید داشت. یک مسواک بچه جدید بخرید و با استفاده از مقدار کمی خمیردندان روی مسواک زدن بریس های فلزی تمرکز کنید. باید بریس ها ، سیم ها ، دندان ها و هرگونه آتل پلاستیکی که روی دندان شما قرار دارد را به آرامی اما کاملاً تمیز کنید.

مراقب باشید با سر مسواک به زخم ها صدمه نزنید. در صورت ضربه زدن به زخم ها ، ممکن است کمی خونریزی وجود داشته باشد ، اما این طبیعی است و نباید باعث نگرانی شود. همچنین به طور مرتب دهان خود را با آب نمک شستشو دهید.

تا دو روز بعد از جراحی از دوش گرفتن اجتناب کنید ، اگرچه حمام کردن خوب است به شرطی که برش های صورت خود را خیس نکنید. پس از 2 روز ، با خیال راحت دوش بگیرید ، به شرطی که آب زیاد داغ نباشد ، زیرا ممکن است خونریزی بعد از جراحی فک بالا را تشویق کند.

دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک و صورت اصفهان و * متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه جراحی فک در اصفهان به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.