جراح فک و صورت اصفهان عقب بودن فک بالا

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : عقب بودن فک بالا  پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

 

عقب بودن فک بالا : 

عقب بودن فک بالا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما بیشترین دلیلی که با آن مواجه هستیم موروثی بودن این نقص است . به این معنی که عقب بودن فک بالا از والدین به این فرزندانشان به ارث رسیده است . در تعداد کمی نیز مشاهده شده که در اثر تصادف و یا ضربه فک بالا آسیب دیده است که البته این مورد بسیار کم رخ می دهد و نادر است .

 

درمان این عارضه با ارتودنسی: 

برای درمان این عارضه باید درمان های ارتودنسی را انجام دهیم تا فک بالایی بیمار رشد کند . امروزه با پیشرفت زیاد علم پزشکی و ارتودنسی انتظار می رود این مشکل با ارتودنسی کردن به درستی رفع شود . در اصل وقتی حرف از ارتودنسی به میان می آید اکثر مردم فکر می کنند با ارتودنسی فقط می توان دندان ها را منظم کنند !!! این در صورتی است با مراجعه به موقع به ارتودنتیست می توانید بدون نیاز از جراحی فک شوید و هم فک و دندان را با درمان ارتودنسی نظم دهید . باید گفت که ارتودنسی پا را فراتر از این گذاشته به گونه ای که می توان با کمک آن به جنگ با مشکل عقب بودن فک بالا نیز رفت . درمان فک بالا این گونه است که متخصص ارتودنسی با دستگاه متحرک ، فک بالای شما را به سمت جلو حرکت می دهند و شرایطی را به وجود می آورند که فک بالایی شما به درستی رشد کند و جلو بیاید و منظم شود. سپس متخصص ارتودنسی به وسیله ارتودنسی به دندان ها و فک شما نظم می دهند . به علاوه می توان با یک چانه بند رشد مضاعف فک پایین را کند و یا متوقف کرد.

پیشنهاد مطالعه  علل رایج و نحوه جلوگیری از شکست ایمپلنت دندان چیست؟

 

درمان عقب بودن فک بالا :

درمان این نقص در سنین پایین تر بهتر جواب می دهد و به طور خلاصه باید بگوییم : هرچه سن بیمار کمتر سرعت و نتیجه درمان بهتر خواهد بود . به این دلیل درمان این عارضه در سنین پایین پیشنهاد می شود این می باشد که بیمار کم سن ، به خصوص کودکان ، دارای استخوان فک نرمی می باشند . این موضوع باعث می شود که متخصص ارتودنسی به راحتی بتواند فک بالایی را با کمک دستگاه ارتودنسی متحرک به سمت جلو حرکت دهد . این امر رشد فک بالا را نیز بیشتر می کند بعد از جلو آوردن فک بالا نوبت به دندان ها می رسد که در این مرحله با کمک ارتودنسی ثابت دندان ها منظم می شوند . به تبع هرچه سن بالاتر باشد دوره درمان طولانی تر می باشد و احتمال جراحی فک بیشتر خواهد بود ولی هرچه سن کمتر باشد درمان با نتیجه بهتری به پایان می رسد و احتمال جراحی بیمار کمتر می باشد سن مناسب درمان ارتودنسی عقب بودن فک بالا از 7 سالگی تا 12 سالگی است.

پیشنهاد مطالعه  جراحی آسیب‌های ترافیکی

 

چگونه جلوگیری از عوارض عقب بودن فک بالا :

درمان این عارضه معمولا بیماران را از یک سری عوارض رهایی می بخشد که عبارتند از :

عمل نفس کشیدن این بیماران به راحتی انجام می شود در نهایت بهتر می توانند استراحت کنند.
این امر موجب بهبود در تکلم می شود زیرا زبان در شرایط استانداردی در حفره دهان قرار می گیرد.

علاوه بر این که ظاهر چانه و دهان زیبا می شود در زیبایی بینی نیز تاثیر بسیاری می گذارد.
و گردن در وضعیت مناسبی قرار می گیرد این درمان عقب بودن فک بالا شما را از گردن درد ناشی از کوچکی وعقب بودن فک بالا نجات می دهد.

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.