جراح فک و صورت اصفهان روکش زیر کونیا

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : روکش دندان زیرکونیا  پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

 

روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا : پیش از کشف امکان استفاده کردن از زیرکونیوم جهت ساخت روکش دندان ، از مشکلاتی که در استفاده کردن از روکش های تمام سرامیک وجود داشت شکنندگی این روکش ها بود . و به این ترتیب با این که روکش های معمولی با داشتن فریم فلزی زیبایی ایده الی و طبیعی را نمی بخشیدند ، چاره ای جز استفاده از آن ها نداشتیم . با پیشرفت کردن علم پزشکی و ساخته شدن مواد سرامیکی مقاوم در برابر شکسته شدن ، علم دندان پزشکی هم از این تکنولوژی بی بهره نماند . بدین ترتیب در نواحی زیبایی دهان با استفاده از روکش دندان زیرکونیا می توانیم هم زمان از زیبایی روکش های تمام سرامیک و استحکام قابل قبول و بدون ترس از شکست بهره ببریم.

پیشنهاد مطالعه  جراحی و کشیدن کامل دندان ها

 

روکش دندان زیرکونیا چیست؟؟؟

در این روکش زیبایی در عالی ترین و * سطح خود می باشد به این دلیل عدم بکار رفتن فلز می باشد و ساختار این روکش استحکام و قدرت بالایی دارد . در واقع از جنس آلیاژ می باشد که به رنگ سفید می باشد و امروزه کاربرد خیلی زیادی در دندان پزشکی دارد . اکسید زیرکونیوم از پرکاربردترین اکسیدها در صنعت است . در این روکش دیگر رنگ فلزی در ساختار روکش دندان وجود ندارد و شکل آن بسیار شبیه دندان واقعی می باشد.

قیمت روکش زیرکونیا 

قیمت روکش زیرکونیا در مقایسه کردن با نوع فلزی آن بالاتر و گران تر می باشد . در اصل قیمت روکش های زیرکونیا به نوع موادی که استفاده شده برای هر شخص بستگی دارد ، متفاوت است . این نوع روکش ها ظاهری بسیار شبیه به دندان معمولی دارند .

مزایای روکش های دندان زیرکونیا :

1- زیبایی و درخشندگی در عالی ترین سطح ممکن
2-مقاومت بالا نسبت به ساییدگی
3- استحکام بالا و قدرت بالا حتی بیشتر از فلز
4- تطابق عالی لبه مارجین به علت باند فوق العاده با مینای دندان
5- پائین بردن رسانایی الکتریسیته و سرمایی و گرمایی
6- داشتن سازگاری بسیار بالا با بافت زنده دندان و جلوگیری از تحلیل لثه و تورم
7- مطابقت لبه مارجین به دلیل نداشتن انقباض
8- عدم تغییر رنگ لبه لثه ای در طولانی مدت که مهمترین مزیت روکش زیرکونیامی باشد در روکش PFM متاسفانه بعد ازگذشت مدتی لبه لثه به علت واکنش اکرژیک با فلز بکار رفته در ساختار آن ، تیره دیده می شود.  
9- عدم وجود مواد سرطان زا و عدم وجود مواد حساسیت زا به علت کیفیت بالای ماده

 

پیشنهاد مطالعه  انواع مختلف بریس‌های ارتودنسی کدام هستند؟

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.