جراح فک و صورت اصفهان ایمپلنت دندان

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : طول دوره درمان ایمپلنت ها  پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

 

طول دوره درمان ایمپلنت ها

طول دوره درمان ایمپلنت ها : در سال های اخیر تجهیزات و امکانات لازم جهت ایمپلنت دندان تقریبا در تمام شهرهای کشور فراهم شده و این مسئله کمک می کند تا مردم  راحت تر و بهتر بتوانند عمل ایمپلنت را انجام دهند . البته باید بدانید که هر ارتودنتیست از توانایی کافی برای کاشت ایمپلنت برخوردار نمی باشد و یک متخصص ارتودنسی خوب باید از نظر عملی در سطح ایده آل باشد تا ایمپلنت با موفقیت برای شما عزیزان انجام شود . در چنین شرایطی حتی دوره نقاهت بیماری هم نیز کوتاه تر می شود که البته شرایط روحی و جسمی بیمار و تاثیر آن در کاشت ایمپلنت دندان را نباید فراموش کرد.

 

اولویت در ایمپلنت 

به دلایل زیادی بیمار نباید کاشت ایمپلنت دندان خود را به تعویق بیاندازد . دو دلیل مهم آن عبارتند از :

  1. وقتی که دندانی کشیده می شود یک فضای خالی در لثه شما ایجاد می شود . و فشار از اطراف دندان های مجاور برداشته شده است و در نهایت شروع به حرکت خواهند کرد . حرکت دندان ها نیز در تمام طول دوره زندگی انسان وجود دارد حال با کشیدن یک دندان بستر جدیدی برای حرکت دندان ها در قوس دندانی فراهم خواهد شد.
  2. از طرف دیگر وقتی که دندان کشیده می شود ، در زمان غذا خوردن به استخوان فک فشار می آید . همان طور که متوجه شدید هر روز تاخیر در کاشت ایمپلنت منجر به ساییدگی بیشتر استخوان فک شده است و در نتیجه عمل ایمپلنت را سخت تر خواهد کرد.
پیشنهاد مطالعه  جراحی فک و صورت

با توجه به آن چه که بیان شد ارتودنتیست ها توصیه می کنند حتی قبل از کشیدن دندان مشاوره ای لازم جهت ایمپلنت دندان را بگذرانید . در ابتدا که روش ایمپلنت دندان به طور وسیع و بسیار کاربرد پیدا کرد ، متخصصین معتقد بودن باید از زمان کشیدن دندان تا کاشت ایمپلنت مدتی صبر کرد تا ناحیه ایمپلنت نیز ترمیم شود . اما امروزه در صورتی که متخصص تشخیص دهد استخوان فک بیمار از نظر کیفی و کمی در شرایط ایده آل به سر می برد ، در همان زمان می توان عمل ایمپلنت را انجام داد . البته در صورتی که بیمار با چنین هدفی اقدام به کشیدن دندان کرده است ، ارتودنتیست باید قبل از شروع به کار تصویر برادری های لازم را انجام دهد.

 

فاصله زمانی بین کشیدن تا ایمپلنت کردن

عامل های مختلفی بر روی طول دوره درمانی ایمپلنت تاثیر می گذارد . طول دوره درمان از زمان کشیدن دندان تا زمانی که عمل جراحی به پایان برسد بسته به عوامل متعدد بوده بوده و برای هر دندان می توان بین 6 ماه تا 1 سال زمان ببرد . به طور کلی مراحل درمان که مدت زمان دوره را تعیین می کند عبارتند از :

  • مشاوره تخصصی قبل از ایمپلنت :

ارتودنتیست قبل از این که عمل ایمپلنت را برای بیمار شروع کند ابتدا باید عکس ها و آزمایشات لازم از فک بیمار را بررسی نماید . همچنین مشاوره حضوری به بیمار به منظور توجیه او از مراقبت های قبل و بعد از کاشت ایمپلنت ، شرایط و مراحل کار ، دوره درمان و… باید انجام شود . طول دوره مشاوره بسته به زمان آمادگی مدارک و آمادگی روحی و جسمی بیمار و آمادگی مالی متفاوت می باشد.

  • کاشت در زمان کشیدن یا بعد از کشیدن دندان :

همان طور که گفتیم امروزه این امکان وجود دارد که در همان زمان کشیدن دندان ، عمل ایمپلنت انجام شود ولی متاسفانه در برخی از بیماران استخوان فک تحلیل رفته است و دارای تراکم کافی نمی باشد به همین دلیل متخصص ارتودنسی خوب گرافت استخوان به ناحیه فک اضافه می کند . باید مدتی چند ماهه بگذرد تا گرافت فک آمادگی لازم را کسب کند.

  • دریافت نوبت برای عمل جراحی :

برای دریافت  کردن نوبت جراحی ایمپلنت به موقع اقدام نمایید . احتمال آن هست که وقت کاری ارتودنتیست پر باشد . متخصص ارتدنسی باید قبل از ایمپلنت فضا های بین دندانی را تنظیم نماید در این زمان بیمار باید صبر کند تا وقت مناسب برای عمل ایمپلنت برای او تعیین گردد.

  • وضعیت بیمار :

بیمار ما باید از نظر روحی و جسمی در سلامت کامل به سر ببرد تا ایمپلنت با موفقیت انجام شود . اگر در طول دوره درمان ایمپلنت مشکلی برای بیمار بروز کند باید صبر کرد تا این عارضه و بیماری رفع شود. چرا که کوچکترین اختلالی می تواند بر روی سلامت عمل ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد.

پیشنهاد مطالعه  کرانیوپلاستی جمجمه چیست؟

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

متخصص ایمپلنت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.