جراح دهان، فک و صورت اصفهان انواع جراحی فک

انواع جراحی فک

اصلاح اپن بایت

از این نوع جراحی جهت اصلاح ناهنجاری مربوط به فک استفاده می شود. طی این روش ابتدا برشی روی فک ایجاد می شود، سپس قسمتی از استخوان فوقانی که روی دندان قرار گرفته خارج می شود. سپس به وسیله پیچ و صفحه هایی در محل خود فیکس می شود.

اصلاح جلو آمدگی فک

در این جراحی قسمتی از فک که دندان روی آن قرار گرفته به عقب برده می شود . با این روش محل فک تغییر کرده و کاملا با فک بالا هم تراز می شود.

اصلاح عقب رفتگی فک

دراین روش استخوان فک پایین شکسته شده و به عقب برده می شود .

 استئوتومی فک

در این عمل ابتدا برشی بر روی لثه فوقانی دندان ها در فک بالا زده می شود. برای شکستن فک و تغییر محل آن ، فک بالا با وسیله ای اره مانند بریده می شود. این فک به محلی که قبلا پزشک با بررسی آن را اندازه گیری کرده انتقال پیدا می کند. ( این کار از طریق مدل های طراحی که محل دندان ها و فک را به طور فرضی مشخص می کند ، پیش از جراحی انجام می شود.)

پیشنهاد مطالعه  روش‌های پیشگیری از درد فک و آرواره

برای مشخص کردن محل دقیق فک قطعه پلاستیکی کوچکی به دندان ها متصل می شود. برای اتصال به محل جدید از صفحه و پیچ های از جنس تیتانیوم ( ضد حساسیت و سازگار با بدن ) استفاده می شود. بدین ترتیب با این جراحی بخشی از فک پایین و بخشی از چانه به جلو حرکت داده می شوند. سپس برشی که در لثه ایجاد شد با بخیه های قابل جذب ترمیم می شود.

پیشنهاد مطالعه  Sub condylar ramus & body fx fixation via Retromandibular & intra oral aproach with dear prof. Dr Keyhan

عملکرد جراحان فک

جراحان دهان و فک و صورت به درمان مشکلات مربوط به بافت سخت و نرم چهره، دهان و فک می پردازند. همچنین امکان دارد فرد جهت کشیدن دندان های نهفته به جراح فک مراجعه کنید و یا در صورت هر گونه ناهماهنگی و ناهنجاریهای فک و دندان به متخصص جراح فک نیازمی باشد .

دکتر هادی مشکل گشا

جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید

یک دیدگاه در “انواع جراحی فک”

  1. مطالبتون بسیار مفید هستید
    ممنون از شما اقای دکتر
    شما از * جراح ها فک و صورت اصفهان هستید، ممنون از شما

Comments are closed.