ایمپلنت استخوانی چیست ؟

ایمپلنت استخوانی چیست ؟

برسی ایمپلنت استخوانی چیست ؟

انواع ایمپلنت های استخوانی به روش ها و مواد استفاده شده تقسیم بندی می شوند. برخی از ایمپلنت های استخوانی شامل موارد زیر می شوند:

1. ایمپلنت های فلزی: از جمله ایمپلنت های تیتانیومی است که یکی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت های استخوانی می باشد. این نوع ایمپلنت ها برای جایگزینی دندان ها در دهان استفاده می شوند.

2. ایمپلنت های سرامیکی: این نوع ایمپلنت ها از مواد سرامیکی ساخته می شوند و مخصوصاً برای جایگزینی استخوان های شکسته یا ضعیف استفاده می شوند.

3. ایمپلنت های پلیمری: این نوع ایمپلنت ها از مواد پلیمری ساخته می شوند و برای ترمیم استخوان ها و بازسازی بافت های بدن استفاده می شوند.

پیشنهاد مطالعه  چه زمانی به جراحی دهان نیاز است؟

4. ایمپلنت های بیولوژیکی: این نوع ایمپلنت ها شامل خوشه های سلولی، رگ ها و بافت های زنده دارای توان تنظیمی هستند. آن‌ها معمولاً برای ترمیم بافت های کاملاً از دست رفته و یا تغییر شده در بیماران استفاده می شوند.

5. ایمپلنت های دارای روکش های دارویی: این نوع ایمپلنت ها دارای روکش های دارویی بر روی سطح خارجی آنها هستند که درمان برخی بیماری ها را تسهیل می کنند. این ایمپلنت ها ممکن است دارو های ضدالتهابی یا ضد عفونی کننده را به صورت موضعی رها کنند.

پیشنهاد مطالعه  کیست دندان چیست؟

بیشتر بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان

استفاده های عمده ایمپلنت های استخوانی عبارتند از:

– جایگزینی دندان های گمشده
– ترمیم شکستگی و آسیب دیدگی در استخوان ها و مفاصل
– پشتیبانی و تثبیت استخوان ها در بیمارانی که از لحاظ استخوانی ضعیف هستند
– جایگزینی عضو های بدن بیماران با استفاده از ایمپلنت های استخوانی.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با متخصصین ما در ارتباط باشید

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *