متخصص جراحی عفونت های فک و صورت در اصفهان

جراحی عفونت فک و صورت چیست؟

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

عفونت در نوک ریشه یکی از دندان های شما رخ داده است. گاهی اوقات این هیچ علامتی ایجاد نمی کند اما معمولاً مردم از ناراحتی و گاهی اوقات تورم ، جوش لثه یا بد مزه بودن آگاه هستند. ممکن است قبلاً برای درمان عفونت یک دوره آنتی بیوتیک به شما داده شده باشد.

دکتر هادی مشکل گشا، متخصص جراحی عفونت های فک و صورت در اصفهان ، جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت و چندین تخصص دیگر در رابطه با دهان، دندان و فک می باشند که شما را برای مشکلات فک تان با بالاترین تجربه سابقه کاری یاری می رسانند.

چرا به درمان نیاز دارم؟

در صورت عدم درمان عفونت به آبسه یا کیست تبدیل می شود. این امر علاوه بر ایجاد درد می تواند منجر به از بین رفتن استخوان اطراف ریشه شود. در نتیجه دندان شل می شود.

جراحی عفونت های فک و صورت در اصفهان

درمان شامل چه مواردی است؟

دندانپزشک شما قبلاً سعی کرده است با برداشتن عصب دندان و قرار دادن پر کننده ریشه ، عفونت را از بین ببرد. در حال حاضر عفونت باید با روش جراحی “آپیسکتومی” برداشته شود. این شامل پاکسازی عفونت از استخوان ، برداشتن قسمت کوچکی از نوک ریشه دندان و سپس بستن ریشه با یک پر کردن کوچک است.

لازم است یک برش کوچک در لثه روی ریشه دندان ایجاد شود و سپس لثه را از استخوان بردارید. ناحیه عفونت با برداشتن مقدار کمی استخوان با مته مشخص می شود. قبل از برداشتن 2-3 میلی متر نوک ریشه ، هر گونه بافت آلوده کاملاً از نوک ریشه پاک می شود. ریشه با یک پر کردن کوچک مهر و موم شده است. سپس صمغ دوباره با بخیه های محلول دوخته می شود که ناپدید شدن آنها حدود دو هفته طول می کشد. کل روش از ابتدا تا انتها حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید.

پیشنهاد مطالعه  عامل های مختلف جراحی های فک و دهان

دکتر هادی مشکل گشا، متخصص جراحی عفونت های فک و صورت در اصفهان، جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت و چندین تخصص دیگر در رابطه با دهان، دندان و فک می باشند که شما را برای مشکلات فک تان با بالاترین تجربه سابقه کاری یاری می رسانند.

چه نوع بیهوشی استفاده می شود؟

معمولاً آپیسکتومی تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، یعنی تزریق داخل لثه که ناحیه را بی حس می کند. این بی حسی از احساس درد در طول عمل جلوگیری می کند.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید درباره درمان آندربایت بدانید!

بعد از عمل چه انتظاری می توان داشت؟

هنگامی که بیهوشی موضعی چند ساعت پس از عمل از بین می رود ، احساس ناراحتی می کنید. اگر به احتمال زیاد درد زیاد است ، جراح شما مسکن های درد را برای شما ترتیب می دهد. همچنین ممکن است لازم باشد یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کنید. این ناراحتی معمولاً در چند روز اول بدتر است ، اگرچه ممکن است چند هفته طول بکشد تا کاملاً از بین برود. ممکن است به یک یا دو روز مرخصی نیاز داشته باشید که در این مدت باید از ورزش های سنگین اجتناب کنید.

جراحی عفونت های فک و صورت در اصفهان

برخی از تورم ها ممکن است هم در داخل و هم در خارج از دهان بعد از عمل ایجاد شود. این حالت معمولاً در حدود دو روز قابل توجه است. تمیز نگه داشتن محل جراحی در اولین هفته های بعد از عمل بسیار مهم است. اگر استفاده از مسواک مشکل است ، می توانید با شستشوی ملایم دهان یا آب نمک گرم (حل یک قاشق چای خوری نمک آشپزخانه در یک فنجان آب گرم) از روز بعد از عمل ، ناحیه را از بقایای مواد غذایی پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه  علل و دلایل درد فک پایین

مشکلات احتمالی چیست؟

خونریزی ناحیه پس از جراحی غیر معمول است اما اگر این اتفاق بیفتد معمولاً می توان با اعمال فشار بر روی ناحیه به مدت حداقل 10 دقیقه با دستمال یا سواب پیچ خورده ، آن را متوقف کرد. اگر خونریزی متوقف نشد لطفاً با بخش تماس بگیرید. بلند کردن لثه برای کشف ریشه دندان گاهی اوقات منجر به احساس بی حسی در لثه می شود. این معمولاً پس از چند ماه از بین می رود.

از آنجا که لثه بریده می شود ، گاهی اوقات چند ماه پس از جراحی با تشکیل بافت اسکار کوچک می شود. این به طور معمول مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر دندان تاج گذاری شده باشد لبه تاج ممکن است نمایان شود.

حتی اگر تمام عفونت ها با موفقیت برداشته شوند ، گاهی اوقات ممکن است ماه ها یا حتی سال ها بعد دوباره عود کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است لازم باشد عمل را تکرار کنید ، اما گاهی اوقات دندان بهتر برداشته می شود.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا، * جراح فک و صورت در اصفهان اینجا کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی خود و تعیین اینکه کدام برای شما مناسب است. با ما تماس حاصل فرمایید.