جراح دهان، فک و صورت اصفهان جراحی فک

با توجه به پرسش های رایج مراجعه کنندگان و راحتی و دسترسی سریع مراجعه کنندگان به سوالات رایج در این مطلب به پاسخ به سوالات رایج در مورد جراحی فک! شما دوستان و مراجعه کنندگان عزیز پرداخته ایم.

لطف در صورتی که جواب سوال خود را در سوالات زیر پیدا نکردین می توانید سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات همین نوشته برای آقای دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک صورت اصفهان ارسال نمایید.

اقای دکتر پاسخگویی سوالات شما در کم ترین زمان می باشند.

بعد از عمل فک باید نوع تغذیه به چه صورت باشد؟

همان‌طور که می‌دانید فک یکی از مهم‌ترین اجزای صورت برای جویدن و خوردن غذاست. برای همین به مدت 2 تا 3‌ماه بعد از عمل افراد باید از خوردن غذاهای سفت و جویدنی خودداری کنند، بنابراین در این مدت باید از مواد غذایی نرم استفاده کنند. اما نکته‌ای که حائز‌اهمیت است این که به‌دلیل نداشتن تغذیه روتین ممکن است افراد غذای کمتری را دریافت کنند. در صورتی که توصیه می‌شود روزانه 2500‌کالری دریافت کنند. در طول این دوره بیمار اجازه جویدن غذا را ندارد، زیرا انجام این کار می‌تواند باعث جوش نخوردن استخوان و بازگشت نتایج عمل جراحی به حالت اولیه شود. افراد بیمار باید بدانند که ترمیم کامل استخوان‌های فک به چند ماه زمان نیاز دارد.

زمان عمل چقدر است؟

باید بگویم به‌طور دقیق نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد اما اگر قرار باشد تنها یک فک جراحی شود باید انتظار داشت عمل بین یک تا یک ساعت و نیم به طول بینجامد. اما اگر قرار باشد هر دو فک همزمان مورد جراحی قرار بگیرند، تقریبا حدود 6‌ساعت ممکن است این جراحی به طول بینجامد. همچنین در‌مورد ترخیص از بیمارستان باید به این نکته اشاره کنم که اگر یک فک باشد بنا به حال عمومی بیمار بعد از جراحی ممکن است نیاز باشد فرد بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری شود.

پیشنهاد مطالعه  آماده شدن برای جراحی فک و صورت اصفهان

آیا جای  زخم روی صورت باقی می‌ماند؟

خیلی از افرادی که قصد جراحی فک یا حتی چانه خود را دارند، اولین سوالی که ذهن‌شان را درگیر می‌کند وجود جای زخم روی صورت است! در پاسخ به این سوال باید بگویم که این جراحی از داخل دهان صورت می‌گیرد و بریدگی‌های موردنیاز برای عمل جراحی فک از  داخل دهان است، برای همین می‌توان این اطمینان را داد که هیچ جای زخمی روی صورت برجا نخواهد ماند.

از چه سنی می‌توان تحت عمل جراحی برای درمان مشکلات فکی قرار گرفت؟

معمولا این عمل بعد از سن رشد انجام می‌شود، به‌طور کلی اغلب جراحی‌های استخوان ‌بین 18 تا 20سال است. البته بعد از این سنین هم می‌توان جراحی را انجام داد، اما اغلب چون این دسته از جراحی علاوه بر درمان، جنبه زیبایی هم دارند بیشتر افراد در سنین جوانی برای درمان اقدام می‌کنند. البته در افراد میانسال هم ممکن است نیاز به انجام درمان‌های پروتزی باشد که لازمه درمان‌های پروتزی در این ناحیه از بدن داشتن یک سیستم جونده با عملکرد خوب است تا تصحیح روابط فکی و اختلالات زودتر انجام شوند.

آیا این جراحی عوارض دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که هر نوع جراحی ممکن است با عارضه همراه باشد؛ بنابراین ما هیچ درمان جراحی را بدون عارضه در‌نظر نمی‌گیریم. با این حال باید درمورد جراحی فک و صورت بگویم که اگر این عمل به‌درستی و توسط پزشک متخصص صورت گیرد عوارض آن به حداقل ممکن خواهد رسید. همچنین اگر بیمار واقعا در انجام کارش اندیکاسیون داشته باشد، منافع این عمل جراحی بیشتر از عوارضش خواهد بود،‌ به‌خصوص که اگر جراحی به‌درستی صورت گیرد، فرد هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکردی بهبود پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه  تفاوت بین دندانپزشک با جراح دندانپزشک

آیا این جراحی با درد زیادی همراه است؟

بیشترین شکایت افراد بعد از عمل وجود برخی محدودیت‌ها در انجام کارهای فکی مثل حرف زدن، خوردن و… است. باید به این نکته اشاره کنم که بعد از عمل فرد درد کمی را متحمل می‌شود که می‌توان این درد را با کمک مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک کنترل کند. همچنین تورم با گذشت زمان برطرف می‌شود و جای نگرانی نیست.

دوره نقاهت به چه صورت است؟

معمولا دوره نقاهت 6 تا 8هفته‌ای بعد از عمل درنظر گرفته می‌شود. همچنین بعد از هفته دوم افراد می‌توانند به حمام بروند و کارهای روازنه خود را انجام دهند، اما دوره نقاهتی که برای‌شان درنظر می‌گیریم بین 6 تا 8هفته است که البته ممکن است بنا به شرایطی این روند بیشتر یا کمتر شود.

اقای دکتر هادی مشکل گشا جراح فک اصفهان در یک مطلب دیگر با عنوان:

سوالات متداول در جراحی فک

به سولات دیگر شما پاسخ داده اند، به شما پیشنهاد میکنم حتما مطلب فوق را نیز مطالعه نمایید.

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید