بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

علائم عفونت فک را بخوانید:

علائم عفونت فک

علائم و نشانه های استئومیلیت فک عبارتند از:

• درد در فک
  • سفتی فک
  • تورم صورت
  • تخلیه سینوس
  • لطافت در هنگام لمس
  • از دست دادن دندان
  • مایع یا چرک مایل به زرد
  • درد گردن و سر

در مورد آبسه دندان، بیماران باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنند. دندانپزشک سعی می کند عفونت را تخلیه کند و احتمالاً یک آنتی بیوتیک تجویز می کند. در موارد شدید، ممکن است نیاز به کشیدن دندان آسیب دیده برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری در استخوان ها باشد.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

انواع و درمان استئومیلیت

استئومیلیت سه نوع اصلی دارد و درمان بر اساس شدت عفونت متفاوت است.

استئومیلیت حاد

در عرض دو هفته پس از تروما، عفونت در استئومیلیت حاد باعث بیماری اولیه می شود و نشانه شروع بیماری زمینه ای است. ناراحتی شدید می تواند منجر شود و وضعیت می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

پیشنهاد مطالعه  Use of bow plating in a 3y boy due to avoid permanent buds damage An innovate method by my dear prof Dr Navab Azam

به طور معمول، یک دوره آنتی بیوتیک یک گزینه است. این معمولا به صورت داخل وریدی طی یک دوره چهار تا شش هفته ای برای بزرگسالان انجام می شود. در برخی موارد، بیماران ممکن است نیاز به درمان در بیمارستان داشته باشند، در حالی که دیگران می توانند تزریق را به صورت سرپایی یا در خانه دریافت کنند، اگر بتوانند خودشان این کار را انجام دهند.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

استئومیلیت تحت حاد

در این نوع، عفونت در عرض یک تا دو ماه پس از ضربه، آلودگی اولیه یا شروع یک بیماری زمینه‌ای ایجاد می‌شود. درمان بر اساس جدیت و اینکه آیا آسیب استخوانی جدید رخ داده است یا خیر متفاوت است. اگر آسیب استخوانی رخ نداده باشد، درمان مانند موارد استئومیلیت حاد است. اما اگر آسیب رخ داده باشد، درمان شبیه موارد استئومیلیت مزمن است.

پیشنهاد مطالعه  کرانیوسینوستوزیس در جمجمه نوزاد چیست؟

استئومیلیت مزمن

با استئومیلیت مزمن، عفونت حدود دو ماه پس از آسیب اولیه، عفونت یا شروع بیماری زمینه ای شروع می شود. اغلب، بیماران برای اصلاح هر گونه آسیب به استخوان، هم به جراحی و هم به آنتی بیوتیک نیاز دارند. آنتی بیوتیک ها ممکن است برای مدت طولانی تر، احتمالاً سال ها، برای سرکوب عفونت تجویز شوند. و در موارد خاص، برخی از عفونت‌های پایدار ممکن است نیاز به برداشتن تمام یا بخش‌هایی از استخوان آسیب‌دیده داشته باشند.

برای یافتن بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.