عوامل موثر بر عمر ایمپلنت

عوامل موثر بر عمر ایمپلنت

توجه داشته باشید که طول عمر کاشت دندان شما به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

نحوه مراقبت از ایمپلنت

عمل شفاهی شما چقدر خوب مراقبت کرده و ایمپلنت دندان خود را حفظ می کنید ، مانند مسواک زدن و نخ دندان حداقل دو بار در روز و انجام یک بازدید دوسالانه از مطب دندانپزشکی ، تاثیر به سزایی در ماندگاری کاشت دندان شما دارد.

چگونه از دندان های خود استفاده می کنید. جویدن یا گاز گرفتن سخت روی وسایل سخت و همچنین باز کردن چوب پنبه تاج با دندان شما تأثیر منفی بر طول عمر کاشت شما خواهد گذاشت.

تبحر متخصص ایمپلنت

اگر عمل جراحی کاشت شما توسط یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت و مجرب انجام شود ، طول عمر ایمپلنت شما بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. این امر به این دلیل است که دندانپزشکان حرفه ای می دانند که چگونه کاشت را کاملاً قرار دهید ، روند پیشرفت استخوان سازی را ارزیابی کرده و مشخص کنید که آیا استخوان فک شما با ایمپلنت جوش خورده است یا خیر ؟

پیشنهاد مطالعه  عوارض ورزش بعد از ایمپلنت

میزان فشار بر روی ایمپلنت

همچنین قرار گرفتن ایمپلنت دندان در دهان شما طول عمر کاشت دندان شما را تعیین می کند. به عنوان مثال ، ایمپلنت هایی که در قسمت پشت دهان قرار گرفته اند ، به دلیل جویدن بیشتر از آنهایی که در قسمت جلویی قرار دارند فشار بیشتری وارد می کنند. در نتیجه ممکن است ایمپلنت در قسمت پشت دهان سریعتر از آنهایی که در قسمت جلوی دهان قرار دارند ، خراب شوند.

مصرف سیگار و الکل

بهداشت و سلامت کلی دهان و دندان شما. بیمارانی که به شدت سیگار می کشند و می نوشند در مقایسه با افراد غیر سیگاری و غیر مشروبات الکلی در معرض خطر نارسایی ایمپلنت هستند. از این رو ، برای اطمینان از ماندن ایمپلنت دندان شما تا حد امکان ، از سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد قبل و بعد از قرار دادن ایمپلنت خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه  جراحی فک و صورت در اصفهان

کیفیت پایه ایمپلنت ( فیکسچر )

امروز ایمپلنت های متفاوتی از نظر کیفیت و قیمت ساخته می شوند . یکی از مهم ترین عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت شما ، کیفیت پایه ایمپلنت شما می باشد . برای افزایش طول عمر ایمپلنت خود می توانید از برندهایی مانند زیمر یا اشترومن استفاده کنید .

میزان سلامت و کیفیت استخوانی


دکتر هادی مشکل گشا

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.