مکیدن انگشت در کودکی

چگونه مکیدن انگشت می تواند برای سلامت دهان و دندان کودکان مضر باشد؟

مکیدن انگشت در کودکی

 

چگونه مکیدن انگشت می تواند بر سلامت دهان و دندان کودکان تأثیر منفی بگذارد؟

مکیدن انگشت شست یک رفلکس طبیعی برای کودک است و بسیاری از کودکان زمانی که در رحم هستند شروع می کنند. مشکلات معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که مکیدن شست طولانی شود و بسیار فراتر از دوران نوزادی ادامه یابد. پس از آن است که مشکلات بهداشت دهان و دندان آشکار می شود.

به گفته انجمن ارتودنسی  اگر عادت مکیدن شست تا سن هفت سالگی متوقف شود، دندان ها اغلب می توانند با رشد طبیعی خود را اصلاح کنند. با این حال، شواهد نشان می دهد که از هر هشت کودک بین هفت تا یازده ساله، یک نفر عادت مکیدن انگشتی طولانی مدت دارد. اگر این عادت پس از سن هفت سالگی ادامه یابد، موقعیت دندان های بالغ می تواند به طور دائم تحت تاثیر قرار گیرد و خود اصلاحی کمتر اتفاق می افتد. این امر اهمیت بیشتری می دهد که مکیدن انگشت در سنین پایین متوقف شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه مکیدن انگشت در کودکی به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

پیشنهاد مطالعه  علل و دلایل درد فک پایین

همانطور که انجمن ارتودنسی نشان داده است، اگر مکیدن انگشت شست به یک عادت طولانی مدت تبدیل شود، تأثیر آن بر سلامت دهان می تواند شدید و طولانی مدت باشد. مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود عبارتند از کراس بایت، اپن بایت قدامی، پالت بد شکل و حتی مشکل در جویدن.

و این فقط انجمن ارتودنسی بریتانیا نیست که تاثیر مکیدن انگشت شست را بر سلامت دهان و دندان تایید کرده است. شواهد رو به رشدی از منابع گسترده ای وجود دارد.

متخصصان ایرانی خاطرنشان کرده‌اند که مکیدن شست می‌تواند منجر به عوارض مهمی مانند اختلال گفتار، بی‌نظمی در دندان‌ها، مال اکلوژن، زخم‌های داخل دهانی شود.

در ایالات متحده، مؤسسه ملی بهداشت گفته است که اپن بایت قدامی و بایت متقاطع خلفی شایع ترین مال اکلوژن های مرتبط با عادت های طولانی مدت مکیدن هستند.

در حالی که کلینیک مایو بیان می‌کند که مکیدن شست می‌تواند روی سقف دهان یا چینش دندان‌ها تأثیر بگذارد.

و سازمان هایی از جمله انجمن دندانپزشکی آمریکا و مجله دندانپزشکی، پزشکی و علوم پزشکی نیز مقالاتی را منتشر کرده اند که از استفاده از محافظ انگشت شست حمایت می کنند.

مکیدن انگشت در کودکی
مکیدن انگشت در کودکی

چرا سلامت دهان و دندان برای کودکان خردسال بسیار مهم است؟

تحقیقات بنیاد بهداشت دهان و دندان نشان داده است که بیش از نیمی از بزرگسالان بریتانیا (51٪) گفته اند که در جوانی بهداشت دهان و دندان خود را بدیهی می دانستند. این اهمیت تجهیز فرزندانمان به ابزارهایی برای حفظ سلامت دهان و همچنین صرف وقت برای آموزش آنها در مورد اهمیت این موضوع را برجسته می کند.

پیشنهاد مطالعه  کرانیوتومی چیست؟

با القای سلامت دهان و دندان در کودکان از سنین پایین می توانید لبخندی سالم برای آنها در زندگی ایجاد کنید. لبخند سالم یکی از بهترین هدایایی است که یک بزرگسال می تواند به فرزندش بدهد که نه تنها او را از درمان های دردناک نجات می دهد، بلکه می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس او را نیز افزایش دهد.

لطفاً از ماه ملی لبخند به عنوان فرصتی برای ارزیابی سلامت دهان و دندان فرزندان خود استفاده کنید و به دنبال مناطقی برای بهبود باشید. از طریق این کمپین می توانید فرزند خود را با لبخندی سالم تجهیز کنید که ماندگار باشد و در حالی که ممکن است اکنون از شما تشکر نکند، تقریباً مطمئناً در آینده این کار را انجام خواهد داد!

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.