دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

کرانیوپلاستی چیست؟

کرانیوپلاستی اصفهان

عصب شناسی

کرانیوپلاستی ترمیم جراحی نقص استخوانی در جمجمه ناشی از عمل یا جراحت قبلی است. انواع مختلفی از جمجمه‌پلاستی‌ها وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها شامل بلند کردن پوست سر و بازگرداندن کانتور جمجمه با قطعه اصلی جمجمه یا پیوند کانتوری سفارشی ساخته شده از موادی مانند:

تیتانیوم (صفحه یا مش).
جایگزین استخوان مصنوعی (به شکل مایع).
بیومتریال جامد (ایمپلنت سفارشی پیش ساخته برای مطابقت با کانتور و شکل دقیق جمجمه).

روش‌های مرسوم کرانیوپلاستی، که بیش از 100 سال است توسط جراحان مغز و اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل لایه برداری تمام پنج لایه پوست سر برای قرار دادن بقایای استخوان یا ایمپلنت سفارشی در محل مناسب جمجمه است.

برای جراحی کرانیوپلاستی پری کرانیال آنله، تکنیک جدیدی که در اینجا در جان هاپکینز توسط چاد گوردون و تیمش توسعه یافته است، جراح به آرامی تنها سه لایه بالایی پوست سر را عقب می کشد و استخوان یا ایمپلنت را در بین لایه های پایینی پوست سر قرار می دهد تا از پوست سر محافظت کند. مغز. این نوع جراحی کرانیوپلاستی ایمن تر و کمتر تهاجمی است.

پیشنهاد مطالعه  آیا کاشت ایمپلنت دندان دردناک است؟

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

چرا ممکن است پزشک جراحی جمجمه را توصیه کند؟
کرانیوپلاستی ممکن است به هر یک از دلایل زیر انجام شود:

محافظت: در مکان های خاصی، نقص جمجمه می تواند مغز را در معرض آسیب قرار دهد.
عملکرد: کرانیوپلاستی ممکن است عملکرد عصبی را برای برخی بیماران بهبود بخشد. در برخی موارد، یک ایمپلنت جمجمه سفارشی قبل از موعد طراحی می‌شود تا به جراح کمک کند شکل و نتیجه‌ای ایده‌آل به دست آورد و همچنین فناوری‌های عصبی تعبیه‌شده را در خود جای دهد. کرانیوپلاستی اصفهان
زیبایی شناسی: نقص قابل توجه جمجمه می تواند ظاهر و اعتماد به نفس بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.
سردرد: کرانیوپلاستی می تواند سردرد ناشی از جراحی یا آسیب قبلی را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه  علل و دلایل درد فک پایین

بهترین راه برای به دست آوردن ایده از مدت زمان انجام این پروسه این است که با دندانپزشک خود صحبت کنید.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.