کورتاژ لثه

کورتاژ لثه چگونه انجام می شود؟

کورتاژ لثه یک روش جراحی است که برای درمان بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه و ترمیم لثه استفاده می‌شود. این روش معمولا توسط دندانپزشکان و جراحان فک و صورت انجام می‌شود و به منظور بهبود و تقویت سلامت لثه و بازگشت آن به حالت طبیعی به کار می‌رود.

در ادامه، به توضیح روند و روش انجام کورتاژ لثه و نحوه آماده سازی و اجرای این جراحی پرداخته خواهد شد.

یکی از اولین مراحل در کورتاژ لثه، تهیه و انجام تصویربرداری دستگاهی از دندان‌ها و لثه‌ها است. این مرحله اهمیت زیادی دارد زیرا به دندانپزشک کمک می‌کند تا مشکلات و نقاط آسیب‌پذیر لثه را شناسایی کند و برنامه جراحی مناسب برای این عمل را تعیین کند. سپس، پس از تشخیص نقاط مورد نیاز کورتاژ ، خط مرزی بین بافت سالم و بافت آسیب دیده تعیین می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  بزرگی فک بالا و راه درمان آن

در مرحله بعدی، برای آماده‌سازی لثه برای جراحی، دندانپزشک به کمک مواد ضدعفونی کننده، لثه را تمیز می‌کند و منعقد می‌کند تا بیماری‌ها و باکتری‌های موجود در این منطقه را بکشد. سپس، با استفاده از مواد مخصوص، لثه به طور موضعی بی حس می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین جراح فک و صورت اصفهان

در مرحله بعدی، لثه با استفاده از یک ابزار تیغه‌ای شکل خاص که به نام بیجر اند یا لیسر دیود، برش داده می‌شود. این ابزار به دقت دندانپزشک را قادر می‌سازد تا لثه را به بافت سالم برساند و مواد آلوده را از بین ببرد. سپس، بافت لثه به طور دقیق دوخته می‌شود و کورتاژ برقی به منظور تشدید فرایند پردازش محو یا انطباق لثه انجام می‌شود.

مزایای کورتاژ لثه شامل:
  •  بهبود سریع بیماری های لثه مانند التهاب لثه و تاندونتیت.
  • کاهش خطر عود بیماری های لثه.
  • داشتن لبخند های زیبا و سالم.
  • کاهش التهاب و خونریزی لثه.
پیشنهاد مطالعه  درباره خارش لثه چه باید بدانید؟
معایب کورتاژ لثه شامل:
  • درد و ناراحتی پس از جراحی.
  • خطر عفونت پس از جراحی.
  • هزینه بالای جراحی.

نتیجه گیری:

در نهایت، کورتاژ لثه یک روش جراحی  موثر است که برای درمان بیماری های لثه استفاده می شود. این روش می تواند به بهبود سلامت لثه، کاهش خطر عود بیماری های لثه و بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کند. اگر شما به مشکلات لثه دچار هستید، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید و گفته های او را در برابر شناسایی و درمان بیماری های لثه مورد استفاده قرار دهید .

📞برای ویزیت و مشاوره با متخصصین ما در ارتباط باشید

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید