دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

پزشک قبل از جراحی جمجمه چه چیزی باید بداند؟

جراحی جمجمه

اگر شما: هر گونه مشکل سلامتی از جمله شرایط لخته شدن خون داشته باشید. از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، آسپرین یا داروهای ضد التهابی استفاده کنید. به هر دارو یا مواد دیگری حساسیت داشته باشید. در حین جراحی جمجمه چه اتفاقی می افتد؟ در اتاق عمل به شما یک بیهوشی عمومی می دهند.

هنگامی که شما خواب هستید، تیم شما را در موقعیتی قرار می دهد تا جراحان به نقص استخوان دسترسی بهینه داشته باشند. سپس ناحیه برش تراشیده شده و با مواد ضد عفونی کننده آماده می شود و شما با پرده هایی محافظت می شوید که فقط ناحیه جراحی را در معرض دید قرار می دهد. شما یک بی‌حس کننده موضعی دریافت می‌کنید، سپس جراح پوست سر شما را با دقت برش می‌دهد و به آرامی آن را به لایه‌هایی جدا می‌کند و در نتیجه از سخت‌شکم که مغز را می‌پوشاند محافظت می‌کند.

تیم لبه های استخوان اطراف را تمیز می کند و سطح را آماده می کند تا استخوان یا ایمپلنت به درستی در محل نقص قرار گیرد، پس از آن با پیچ، صفحه یا هر دو روی استخوان های جمجمه محکم می شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

با قرار گرفتن استخوان یا ایمپلنت، خونریزی کنترل می‌شود، تیم پوست سر را به موقعیت اصلی خود برمی‌گرداند و برش را با نخ نایلونی می‌بندد. همچنین ممکن است یک تخلیه مکش کوچک در محل باقی مانده باشد تا به حذف مایع اضافی کمک کند.

پیشنهاد مطالعه  چگونه یک متخصص جراحی دهان، فک و صورت خوب را انتخاب کنیم ؟

زهکشی ظرف چند روز برداشته می شود. بهبودی پس از جراحی جمجمه چگونه است؟ شما در دوران نقاهت از خواب بیدار می شوید و پس از حدود یک ساعت به کف جراحی مغز و اعصاب یا NCCU (بخش مراقبت های ویژه جراحی مغز و اعصاب) منتقل خواهید شد. پرسنل پرستاری شما به طور مستمر شما را برای هر گونه نشانه ای از عارضه تحت نظر خواهند داشت و نبض، فشار خون، قدرت اندام و سطح هوشیاری شما را اندازه گیری می کنند.

در طول شب اول در بیمارستان، شما برای این مشاهدات بیدار خواهید شد. عمل‌های روی سر معمولاً درد زیادی ندارند، اما ممکن است سردرد داشته باشید و برای اطمینان از راحتی، قرص‌ها و تزریق‌های تسکین درد داشته باشید. ممکن است پس از عمل همچنان یک کاتتر ادراری در جای خود داشته باشید.

در یک روز بعد یا بیشتر، پرستار شما چکه IV را در بازوی شما برمی دارد و شما تشویق می شوید که راه بروید. به تدریج، می توانید به طور عادی حرکت کنید. باند سر شما در روز دوم پس از جراحی برداشته می شود.

اکثر بیماران جمجمه پس از جراحی دو تا سه روز را در بیمارستان می گذرانند. هنگامی که تیم مراقبت شما تشخیص می دهد که می توانید به اطراف بروید، دوش بگیرید و خودتان لباس بپوشید، یک سی تی اسکن مجدد از سر خود دریافت خواهید کرد. اگر محل جراحی خوب به نظر برسد، شما مرخص می شوید و می توانید به خانه بروید.

پیشنهاد مطالعه  بزرگی فک پایین
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

وقتی از بیمارستان خارج می شوم چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است مدتی طول بکشد تا اینکه کاملاً به حالت عادی برگردید.

تو خسته خواهی شد.
معمولاً نیاز به استراحت در بعد از ظهر است.
ممکن است سردردهای متناوب داشته باشید.
یک هفته و سه تا چهار هفته بعد از جراحی برای برداشتن بخیه ها قرار ملاقات خواهید داشت.
بسته به سرعت بهبودی شما از ناتوانی قبل از عمل، ممکن است نیاز به توانبخشی داشته باشید.

اگر متوجه شدید فوراً با تیم جراحی خود تماس بگیرید:

• افزایش سردرد.
  • تب.
  • تشنج.
  • تورم یا عفونت در زخم.
  • نشت مایع از زخم

مهم: تا زمانی که پزشک شما آماده است رانندگی نکنید. شما یک یا دو هفته پس از جراحی مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت تا مشخص شود آیا رانندگی برای شما خوب است یا خیر.

خطرات مرتبط با کرانیوپلاستی چیست؟

مانند هر عمل جراحی، شما باید خطرات را با جراح خود در میان بگذارید، از جمله (اما نه محدود به) موارد زیر:

عفونت (که ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشد).
لخته خون بعد از عمل نیاز به تخلیه دارد.
سکته.
تشنج.
لخته در پاها (که به ندرت می تواند به ریه ها برود).

عارضه ای که مستقیماً به جراحی مربوط نمی شود:
  • پنومونی.
  • حمله قلبی.
  • عفونت ادراری.

بهترین راه برای به دست آوردن ایده از مدت زمان انجام این پروسه این است که با دندانپزشک خود صحبت کنید.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.