ایمپلنت دیو

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

از آنجائیکه در این روش درمان موضع مورد نظر بی حس می شود و در بیشتر موارد ایمپلنت بدون باز کردن لثه در استخوان قرار می گیرد بیمار در حین درمان احساس درد نمی کند . تنها بعد از ایمپلنت فرد احساس درد می کند که با مصرف داروهای مسکن ، تسکین می یابد .

بعد از ایمپلنت چه بخوریم ؟

از آنجائیکه در این جراحی زخم ایجاد می شود تا بهبودی حداقل 24 ساعت بعد از ایمپلنت از غذای نرم و نوشیدنی های ولرم استفاده کنید . برای تسریع در روند جوش خوردن ایمپلنت بهتر است از ویتامین c و غذایی حاوی کلسیم مانند لبنیات استفاده کنید .

روند درمان ایمپلنت چه مدت طول می کشد ؟

تقریبا 3 الی 6 ماه

نگهداری از دندان کاشته شده به چه صورت می باشد ؟

از آنجائیکه دندان کاشت بوسیله ایمپلنت مانند دندان طبیعی فرد می باشد باید مراقب آن بود و بهداشت آن را رعایت کرد . استفاده از نخ  دندان و مسواک زدن ( حداقل 2 بار در روز ) توصیه می شود.

آیا ایمپلنت دندان مادام العمر می باشد ؟

ماندگاری ایمپلنت دندان به عواملی از جمله مراقبت های فرد بعد از جراحی و نحوه کاشت دندان بستگی دارد . در صورت که دندانپزشک دارای تخصص و تجربه کافی در این درمان باشد نتیجه جراحی موفق بوده و تا طولانی مدت دوام دارد .

در چه مواردی از ایمپلنت دندان استفاده می شود ؟

  • در صورتی که دندان از دست رفته در قسمت جلویی باعث فاصله بین دندان های سالم شود.
  • در صورت از دست دادن یک یا چند دندان که باعث فاصله بین دندان های سالم شود.
  • در صورتی که همه دندان های یک یا هر دو طرف فک از دست رفته باشد .

* مارک ایمپلنت دندان چیست ؟

مارک های متفاوتی برای ایمپلنت دندان وجود دارد که دارای کیفیت بالا می باشند از جمله می توان به استرا ، اشترامن ، spi اشاره کرد که در دنیا جزو مارک های خوب می باشند. باید به این نکته توجه داشت موفقیت نتیجه جراحی به نحوه کاشت دندان توسط دندانپزشک بستگی دارد در صورتی که از * مارک ایمپلنت دندان استفاده شود ولی به درستی در محل خود قرار نگیرد نه تنها نتیجه موفق نمی باشد بلکه باعث پوسیدگی دندان های مجاور می شود .

اگر جای دندان از دست رفته خالی بماند چه اتفاقی می افتد ؟

در صورتی که دندان از دست رود باید برای کاشت دندان به روش ایمپلنت اقدام کرد در غیر اینصورت باعث می شود دندان های اطراف به سمت فضای خالی رفته و دچار بی نظمی شود. در این وضعیت رشد دندان های جلو  به صورت بی رویه بوده و  اختلالی در سایر دندان ها ایجاد می کند. در حالت طبیعی وقتی دندانی از دست برود مشکلاتی به شرح ذیل ایجاد می شود:

  • به تدریج استخوان آن دچار تحلیل می شود.
  • استخوان فک به تدریج دچار آسیب در روی نسج آن ( لثه) می شود . به همین خاطر شکل فک تغییر کرده و به مرور زمان تیز می شود.
  • در صورتی که فرد دندان های بیشتری از دست داده باشد شخص مجبور به استفاده ازغذاهای فیبری و نرم می شود در نتیجه بدن دچار اختلال در گوارش و سایر اعضای بدن می شود.
  • انجام ایمپلنت به دلیل تحلیل و ضعیف شدن استخوان دندان از دست رفته امکان پذیر نمی باشد یا به سختی انجام می شود .
پیشنهاد مطالعه  تعداد جلسات ایمپلنت دندان در اصفهان

آیا بیماری خاصی باعث خللی در ایمپلنت دندان می شود؟

فرآیند درمان برخی از بیماریها مانند پوکی استخوان ممکن است مانعی برای ایمپلنت دندان باشد . زیرا داروهایی که در درمان این بیماری استفاده می شود شامل کلسیم و مکمل های دارویی است که در هفته یکبار مصرف می شود . این داروها عوارض مخربی بر استخوان فک می گذارد . فرد در صورتی که بیش از سه سال از این داورها استفاده کند باید قبل از انجام ایمپلنت ، پزشک را در جریان قرار دهد. پزشک ممکن است درمان جایگزینی برای فرد تجویز کند یا مصرف داروها را به مدت سه ماه قطع کند .

فردی که دچار تحلیل استخوان شده می تواند ایمپلنت انجام دهد ؟

تحلیل استخوان فک تنها به دلیل پوسیدگی و آسیب های دندان ایجاد نمی شود . ممکن است فرد بعد از کشیدن دندان دچار تحلیل شود که معمولا بعد از یک سال اتفاق می افتد. با این وجود در صورت انجام ایمپلنت دندان نتیجه موفقی نباشد و فرد بعد از چند سال یا کمتر نیاز به ایمپلنت مجدد دارد . در این موارد فرد بایدجراحی بازسازی استخوان انجام دهد تا آمادگی لازم برای ایمپلنت داشته باشد .

چه مدت بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد ؟

بین 3 هفته تا 3 ماه بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت انجام داد . نباید زمان بین کشیدن دندان و ایمپلنت طولانی باشد زیرا نظم دندان ها را به هم ریخته و فضای مناسب برای کاشت دندان را از بین می برد .

 ایمپلنت دندان در یک جلسه نیاز به چند روز استراحت دارد ؟

غالبا فرد بهتر است روز جراحی و روز بعد از آن را استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین و مشکل خودداری کند. اما برخی بیماران روز بعد از جراحی به محل کار خود رفته و مشغول به کار می شوند که شخصی می باشد ولی بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید .

پیشنهاد مطالعه  پیش گیری از بروز درد فک پایین

اوردنچر چیست ؟

در صورتی که بیمار دارای استخوان کافی در قسمت پشت و انتهای فک نداشته باشد ، پزشک با استفاده از استخوان چانه و2 یا 3 ایمپلنت پروتز را قرار می دهد. به همین جهت فرد می تواند بعد از این جراحی می تواند به راحتی بدون جابه جایی پروتز در فک غذا بخورد .

ایمپلنت در فک بالایی آسانتر است یا پایین ؟

فک پایین زیرا استخوان این قسمت دارای کیفیت بهتری می باشد در نهایت نتیجه جراحی موفقیت آمیز می باشد .

همه افراد شرایطی برای کاشت دندان دارند؟

خیر در صورتی که فرد دارای شرایط ذیل باشد نمی تواند کاشت دندان انجام دهد :

  • ابتلا به بیماری هایی که ضعف سیستم ایمنی دارد .
  • افرادی که رادیوتراپی برای درمان بیماری داشته اند ( باید 2 سال از درمان بگذرد تا بتوانند ایمپلنت انجام دهد. )
  • فردی که معتاد به مواد مخدر می باشد .
  • ابتلا به بیماری دیابت که کنترل شده نیست

فردی که دارای بیماری قلبی است می تواند ایمپلنت کند؟

افرادی که ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی دارند در صورتی که با دارو کنترل شوند می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند . این افراد قبل از جراحی باید با پزشک متخصص خود حتما مشورت کنند .

ایمپلنت دندان در افراد دیابتی امکان پذیر می باشد ؟

از آنجائیکه دیابت نوعی بیماری کنترل نشده ایست توصیه می شود ایمپلنت انجام نشود . در غیر اینصورت نه تنها باعث بروز مشکلات زمینه ای در فرد شده بلکه باعث عوارض بعد از جراحی در محل ایمپلنت می شود . رعایت مواردی جهت کنترل سطح قند در این افراد بعد از ایمپلنت دشوار می باشد .

کشیدن دندان همزمان با ایمپلنت امکان پذیر می باشد؟

در صورتی که دندان های جلو باشد همزمان بعد از کشیدن دندان نصب ایمپلنت امکان پذیر می باشد به شرط اینکه ریشه دندان عفونی نباشد زیرا باعث تخریب استخوان دندان کشیده می شود. در مورد دندان های عقبی باید بعد از کشیدن دندان مدت 10 الی 12 هفته صبر کرد تا ایمپلنت انجام داد.


دکتر هادی مشکل گشا

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

ايمپلنت

جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد

کشیدن دندان و خارج کردن دندان هایی که در موقعیت دشوار قرار گرفته اند

جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت

جراحی عفونت های فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی جمجمه

جراحی ترمیمی و زیبایی صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک

جراحی آسیب های ترافیکی (تروما )

جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینور )

بوتاكس و ژل صورت

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.