علت ایمپلنت ناموفق

منظور از ایمپلنت ناموفق چیست ؟

ایمپلنت های دندانی به عنوان * درمان برای بی دندانی شناخته می شود و در این درمان ، پایه ای در درون استخوان قرار می گیرد و به استخوان فک جوش می خورد. هر عاملی که باعث شود ایمپلنت دندان به استخوان فک جوش نخورد ، ممکن است باعث ایمپلنت ناموفق شود.

البته باید گفته شود به سبب پیشرفت دانش ، تکنولوژی پزشکی ، کیفیت ایمپلنت ها و تجربه های بالای دندانپزشکی درصد موفقیت ایمپلنت بسیار بالارفته است و موفقیت ایمپلنت حدود 97 درصد است. ما در این مقاله به علت های ایمپلنت ناموفق و راه های پیشگیری و علائم این می پردازیم .

علت ایمپلنت ناموفق

دندان قروچه

عادت دندان قروچه شما ، می تواند علاوه بر آسیب به ایمپلنت ، به دندانهای دیگر شما آسیب می زند . با مشورت با پزشک خود می توانید به درمان دندان قروچه بپردازید .

پیشنهاد مطالعه  چرا دندان ها زود زرد میشوند؟

پوکی یا مشکلات استخوان

همانطور که میدانید ، پایه ایمپلنت در درون استخوان فک قرار می گیرد و به استخوان فک جوش می خورد . به همین علت شما احتیاج به استخوان های سالم دارید و در صورت وجود مشکل ، ممکن است به ایمپلنت شما آسیب وارد کندو سبب ایمپلنت ناموفق بشود .

پرتو درمانی

پرتو درمانی شما به علت سرطان می تواند فرآیند بهبود استخوان شما را با مشکل مواجه کند و باعث جوش نخوردن ایمپلنت شما بشود.

مصرف برخی داروها در ایمپلنت ناموفق

مصرف برخی از داروهای مانند داروهای ضدافسردگی بر میزان متابولیسم استخوان شما تاثیر می گذارد و ممکن است سبب بروز مشکل شود . برای جلوگیری از این اتفاق قبل از انجام ایمپلنت ، پزشک خود را حتما در جریان داروهایی که مصرف میکنید قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه  بیماری های مفصل گیجگاهی

عفونت

در صورت مراقبت های ناصحیح و هرعاملی که باعث ایجاد عفونت شود ، ممکن است سبب ایجاد عفونت شود . برخی از این عوامل مانند سیگار کشیدن ، دیابت و مراقبت های ناصحیح بعد از ایمپلنت .

بیماری های لثه

بیماری های لثه ، سبب ایجاد مشکل در فرآیند درمان ایمپلنت می شود .


دکتر هادی مشکل گشا

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.