انواع بریس های ارتودنسی

انواع مختلف بریس‌های ارتودنسی کدام هستند؟

انواع بریس های ارتودنسی

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

بریس های فلزی

بریس های فلزی ثابت با براکت، باند و سیم انعطاف پذیر به دندان ها متصل می شوند. این بریس ها ممکن است برای افرادی که مشکلات تراز دندانی پیچیده تری دارند، انتخاب بهتری باشند.

گاهی اوقات، علاوه بر بریس های ثابت، به هدگیر نیز نیاز است. هدگیر معمولاً فقط در شب پوشیده می شود.

بریس های فلزی از روزهای اولیه خود راه طولانی را پیموده اند. آنها اکنون از براکت های کوچکتر و فلز کمتری استفاده می کنند. آنها همچنین راحت تر از گذشته هستند. آنها حتی با نوارهای لاستیکی چند رنگ ارائه می شوند که می توانید متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید.

طبق گفته‌های Authority Dental، بریس‌های فلزی معمولاً بین 3000 تا 7500 دلار بسته به میزان کاری که باید انجام دهید، محل زندگی‌تان و اینکه آیا یک طرح بیمه دارید که به پوشش هزینه‌ها کمک می‌کند، قیمت دارند.

بریس های سرامیکی

بریس‌های سرامیکی و سیم‌های کمانی که آنها را به هم متصل می‌کنند شفاف یا همرنگ دندان هستند بنابراین به اندازه براکت‌های فلزی برجسته نیستند.

فرآیند صاف کردن مانند براکت های فلزی است، اگرچه براکت های سرامیکی مستعد لکه شدن هستند و به راحتی می شکنند. هزینه آنها نیز کمی بیشتر است – بین 3500 تا 8000 دلار – بسته به موقعیت مکانی شما، کار مورد نیاز و پوشش بیمه شما.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه انواع بریس های ارتودنسی به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

انواع بریس های ارتودنسی
انواع بریس های ارتودنسی

 

بریس های نامرئی

بریس های نامرئی مانند Invisalign تقریباً نامرئی هستند. آنها فقط برای نوجوانان و بزرگسالان پوشیده می شوند.

پیشنهاد مطالعه  طراحی لبخند با ایمپلنت

ترازهای پلاستیکی شفاف به صورت سفارشی و متناسب با دهان شما ساخته شده اند. آنها مانند محافظ دهان روی هر دندان قرار می گیرند و ماهیانه دو بار برداشته و جایگزین می شوند. این گزینه برای اصلاح تراز شدید دندان توصیه نمی شود.

بریس های نامرئی نیز ممکن است طولانی تر از براکت های سنتی صاف شوند. هزینه آنها بین 3500 تا 8500 دلار است، بسته به کاری که باید انجام شود، موقعیت مکانی شما و پوشش بیمه شما.

بسیاری از ارائه دهندگان این درمان، گزینه های طرح پرداخت ماهانه را امکان پذیر می کنند. محصول Invisalign همچنین واجد شرایط خرید با دلار حساب پس انداز بهداشتی بدون مالیات است.

بریس های زبانی

سطح لینگوال سمتی از دندان های شماست که رو به زبان شماست. در انواع بریس های ارتودنسی ، بریس های لینگوال شکل دیگری از بریس های نامرئی هستند. آنها شبیه بریس های فلزی سنتی هستند با این تفاوت که به پشت دندان ها متصل می شوند.

بریس های لینگوال برای همه مناسب نیستند. آنها گران هستند و بین 5000 تا 13000 دلار قیمت دارند و تمیز کردن آنها سخت است. همچنین معمولاً برای دندان‌های نامرتب یا کجی شدید توصیه نمی‌شوند. این نوع بریس ها ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا کار کنند و عادت کردن به پوشیدن آنها سخت تر باشد.

پیشنهاد مطالعه: کاشت دندان چقدر موفق است؟
انواع بریس های ارتودنسی
انواع بریس های ارتودنسی

جراحی صاف کردن دندان

روش های جراحی برای صاف کردن دندان ها گزینه دیگری است. آنها ممکن است راهی برای کاهش مدت زمان مورد نیاز برای استفاده از بریس باشند.

ارتودنتیست شما ممکن است یک روش جراحی جزئی را پیشنهاد کند که برای تغییر موقعیت استخوان ها و لثه ها طراحی شده است که به نگه داشتن دندان ها در جای خود کمک می کند.

آنها همچنین ممکن است یک روش پیچیده تر را که برای تنظیم مجدد فک شما طراحی شده است توصیه کنند. به این عمل جراحی ارتوگناتیک می گویند. اگر دندان‌های شما بر توانایی گفتار یا جویدن شما تأثیر گذاشته باشد، ممکن است این نوع جراحی توصیه شود.

پیشنهاد مطالعه  وزوز گوش

هزینه پرداختی شما برای این روش بر اساس نوع جراحی، محل و بیمه درمانی شما تعیین می شود.

هنگام مراجعه به دندانپزشک یا ارتودنتیست چه انتظاری باید داشته باشم؟

دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که به یک متخصص به نام متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. دهان، دندان ها و فک شما معاینه می شود و نیش شما ارزیابی می شود.

متخصص ارتودنسی شما می خواهد در مورد علائم شما، از جمله هر صدای ترکیدنی که هنگام باز کردن یا بستن دهان خود می شنوید، و هر گونه ناراحتی فیزیکی که هنگام جویدن یا در زمان های دیگر دارید، بداند.

اشعه ایکس از دهان شما گرفته می شود و قالبی از دندان های شما ساخته می شود.

اگر به بریس نیاز دارید، آنها به صورت سفارشی برای شما ساخته می شوند و در یک قرار ملاقات بعدی روی آن قرار می گیرند.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند

نتیجه گیری

دندان های کج مشکل رایجی است که بسیاری از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان آن را تجربه می کنند. آنها نیازی به درمان ندارند مگر اینکه باعث مشکلات سلامتی یا مشکلات عزت نفس شوند.

تصمیم برای اصلاح دندان های کج یک تصمیم شخصی است. اگر هزینه مشکل است، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.