جراح فک و صورت اصفهان ایمپلنت تمام دندان ها در اصفهان

ایمپلنت تمام دندان ها روشی ایده آل برای افرادی است که بنا به دلایلی چون تصادف، ژنتیک و یا بیماری تمام دندان های خود را از دست داده اند. به جز روش کاشت ایمپلنت که جدیدترین متد برای جایگزینی دندان های از دست رفته است، این افراد ناچار به استفاده از پروتز های دندانی یا همان دندان های مصنوعی هستند. استفاده از دندان مصنوعی یا پروتز متحرک به دلیل داشتن معایب خاص در دراز مدت می تواند برای فرد آزار دهنده شود.

 

اما کاشت ایمپلنت تمام دندان ها یک روش دائمی است که به استخوان فک اتصال پیدا می کند. در صورتی که فرد مراقبت‌های لازم پس از کارش را به خوبی انجام دهد، می تواند دوام مادام العمر داشته باشد. اگر شما هم کاندیدای کاشت ایمپلنت تمام دندان ها هستید.

روش انجام ایمپلنت تمام دندان ها

 

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد در کاشت دندان به روش ایمپلنت، قطعه ای استوانه ای شکل از جنس آلیاژ تیتانیوم  در استخوان فک کاشته می شود. این قطعه قرار است نقش ریشه های دندان را ایفا کند. سپس در مراحل بعدی بر روی این قطعه، اباتمنت و روکش دندان یا همان تاج دندان بارگذاری می شود.

روش کار برای ایمپلنت تمام فک نیز تقریبا به همین صورت است. برای افرادی که از سلامت کامل لثه و سطح مناسب استخوان ها برخوردار هستند، شامل دو مرحله جراحی و روکش گذاری است. در مرحله جراحی ابتدا لثه باز می شود و سپس استخوان فک با استفاده از دریل ظریف مخصوص دندانپزشکی سوراخ می شود. ایمپلنت درون حفره ایجاد شده قرار داده شده و تا عمق مناسب فرو می رود. بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه نیاز است تا از جوش خوردن کامل ایمپلنت به استخوان فک اطمینان حاصل شود. پس از گذشته این دوره نوبت به مرحله قالب گیری برای تاج دندان و بارگذاری روکش بر روی پیچ ایمپلنت است.

پیشنهاد مطالعه  ایمپلنت دندان چیست؟

اما اگر فرد دارای بیماری‌های لثه و یا تحلیل رفتن سطح استخوان ها باشد، بایستی ابتدا مراحل درمانی مورد نیاز برای بازیافت کامل سلامت لثه و همچنین پیوند استخوان برای جبران تحلیل رفتگی سطح استخوان انجام شود که خود باعث طولانی تر شدن دوره درمان و نیازمند صبر و حوصله بیمار است.

 

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای ایمپلنت تمام فک

 

اگر شما هم کاندیدای  ایمپلنت تمام دندان ها هستید، احتمالا مهمترین سوالی که تاکنون برایتان پیش آمده این است که تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای این روش چه تعداد است؟

حقیقت آن است که تعداد واحدهای ایمپلنت مورد نیاز برای هر فرد بسته به کیفیت و کمیت استخوان و همچنین صلاحدید دندانپزشک دارد. ممکن است تصور کنید که منطقا به  ازای هر دندان افتاده نیاز به یک واحد ایمپلنت است، اما در عمل چنین چیزی قابل پیاده شدن نیست زیرا حتی با وجود سالم بودن استخوان های فک باعث طولانی شدن پروسه درمان و سخت شدن آن هم برای بیمار و هم دندانپزشک می شود. به همین دلیل است که امروزه بطور مداوم روش های مختلفی برای به حداقل رساندن تعداد واحدهای مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت تمام دندان ها در حال بررسی و ارائه شدن است. علاوه بر این ها افزایش تعداد واحدهای ایمپلنت به معنای بالا رفتن هزینه های کاشت برای بیمار است.

به طور معمول برای کاشت ایمپلنت تمام دندان ها، ۶ واحد در فک پایین و ۸ واحد در فک بالا قرار داده می شود و سپس پل های دندانی بر روی این واحد ها نصب می شود. برای ساخت روکش نیز ۱۲ دندان برای هر فک در نظر گرفته می شود که از تعداد  ایمپلنت ها ۴ عدد بیشتر است. علت این امر آن است که قسمت هایی که از سطح مناسب استخوانی برخوردار هستند، واحد ایمپلنت برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و به روکش های آنها پونتیک گفته می شود.

پیشنهاد مطالعه  ایمپلنت های دندانی متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر هادی مشکل گشا

 

مزایای ایمپلنت تمام دندان ها

 

  • این روش در واقع همان دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت است که مزایایی چون موارد زیر را برای بیمار در بر دارد:
  • عملکرد مشابه با دندان های طبیعی و تسهیل جویدن و حرف زدن
  • زیبایی طبیعی به لحاظ نمای ظاهری دندان ها و همچنین بازسازی چهره فرد به دلیل پر کردن فضای میانی صورت
  •  دوام و ماندگاری طولانی مادام العمر
  •  جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان های فک
  • بهداشت راحت تر و آسانتر  نسبت به استفاده از دندانهای مصنوعی

 

هزینه ایمپلنت تمام دندان ها

برای کاشت ایمپلنت تمام دندان ها هزینه تمام شده به شرح زیر است:

تعداد ایمپلنت مورد نیاز ضربدر قیمت تمام شده ایمپلنت که شامل روکش گذاری نیز می شود به علاوه تعداد پونتیک مورد نیاز ضربدر قیمت پونتیک.

در صورتی که سایر درمانهای تکمیلی  نظیر سینوس لیفت برای فک بالا و پیوند استخوان برای فک پایین انجام شود، به هزینه های تمام شده نیز اضافه می شود.

از آنجایی که چنین درمانی دارای پروسه طولانی و زمان‌بر است، توصیه می شود تا در انتخاب * متخصص ایمپلنت برای خود نهایت دقت را داشته باشید.

 

دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان، فک و صورت اصفهان 

دندانپزشک متخصص خوب ايمپلنت اصفهان 

انجام خدمات تخصصی ايمپلنت اصفهان توسط آقای دکتر هادی مشکل گشا متخصص و جراح فک صورت به صورت کاملا تخصصی، با تجربه بالا و مهارت بالای آقای دکتر در اصفهان انجام می شود.

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراحعه نمایید: