ایمپلنت های اندوستال

ایمپلنت های اندوستال – آیا برای شما مناسب هستند؟

ایمپلنت های اندوستال

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

ایمپلنت اندوستئال نوعی ایمپلنت دندانی است که به عنوان یک ریشه مصنوعی برای نگه داشتن دندان جایگزین در استخوان فک شما قرار می گیرد. ایمپلنت های دندانی معمولاً زمانی قرار می گیرند که فردی دندان خود را از دست داده باشد.

ایمپلنت های اندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت هستند. در اینجا آنچه شما باید در مورد دریافت این ایمپلنت بدانید و اگر کاندید آن هستید، آمده است.

ایمپلنت های اندوستال در مقابل ایمپلنت های ساب پریوستال

دو ایمپلنت دندانی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند، اندوستال و ساب پریوستال هستند:

اندوستال. ایمپلنت‌های اندوستئال که معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شوند، رایج‌ترین ایمپلنت‌های دندانی هستند. آنها معمولاً مانند پیچ های کوچک هستند و در استخوان فک قرار می گیرند. آنها از طریق لثه بیرون زده تا دندان جایگزین را نگه دارند.

ساب پریوستئال. اگر به ایمپلنت دندان نیاز دارید اما استخوان فک سالم کافی برای حمایت از آن ندارید، دندانپزشک شما ممکن است ایمپلنت زیر پریوستال را توصیه کند. این ایمپلنت ها روی یا بالای استخوان فک و زیر لثه قرار می گیرند تا از لثه بیرون بزنند و دندان جایگزین را نگه دارند.

دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک و صورت اصفهان و * متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند. که آماده ارائه خدمت در زمینه ایمپلنت های اندوستال به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

 

ایمپلنت های اندوستال
ایمپلنت های اندوستال

 

آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت اندوستال هستید؟

دندانپزشک یا جراح دهان تعیین می کند که آیا ایمپلنت اندوستال * انتخاب برای شما است یا خیر. همراه با دندان از دست رفته – یا دندان – معیارهای مهمی که باید رعایت کنید عبارتند از:

سلامت عمومی خوب.
سلامت دهان و دندان.
بافت لثه سالم (بدون بیماری پریودنتال).
یک استخوان فک که به طور کامل رشد کرده است.
استخوان کافی در فک شما.
ناتوانی یا عدم تمایل به پوشیدن دندان مصنوعی.
همچنین نباید از محصولات تنباکو استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه  ناهماهنگی دندان ها چگونه درمان می شود؟

مهمتر از همه، شما باید آماده باشید که چندین هفته یا ماه – بیشتر آن زمان را برای بهبودی و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک خود – برای تکمیل این روش اختصاص دهید.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص عفونت وسیع فک و صورت و ارتباط آن با مشکلات پریودنتال چیست؟

اگر کاندید مناسبی برای ایمپلنت اندوستال نباشید؟

اگر دندانپزشک شما معتقد نیست که ایمپلنت اندوستال برای شما مناسب است، ممکن است جایگزین هایی مانند:

ایمپلنت ساب پریوستئال ایمپلنت‌ها بر روی استخوان فک یا بالای آن قرار می‌گیرند، بر خلاف استخوان فک.
تقویت استخوان. این شامل تقویت یا ترمیم استخوان در فک شما با استفاده از مواد افزودنی استخوان و فاکتورهای رشد است.
گسترش پشته. مواد پیوند استخوان به برجستگی کوچکی که در امتداد بالای فک ایجاد شده است اضافه می شود.
تقویت سینوس. استخوان به زیر سینوس اضافه می شود که به آن بالا بردن سینوس یا لیفت سینوس نیز می گویند.

بزرگ‌کردن استخوان، انبساط برآمدگی و تقویت سینوس روش‌هایی هستند که استخوان فک را به اندازه کافی بزرگ یا قوی می‌کنند تا بتوان ایمپلنت‌های اندوستال را انجام داد.

روش کاشت ایمپلنت اندوستال

البته اولین قدم این است که دندانپزشک شما تشخیص دهد که شما کاندیدای مناسبی هستید. این تشخیص و درمان توصیه شده باید توسط جراح دندان تایید شود.

در این جلسات شما همچنین کل روند، از جمله پرداخت و تعهدات زمانی را بررسی خواهید کرد.

کاشت ایمپلنت
پس از بی‌حس کردن ناحیه، جراحی اولیه شامل بریدن لثه توسط جراح دهان برای نمایان شدن استخوان فک شما خواهد بود. سپس سوراخ‌هایی در استخوان ایجاد می‌کنند و ستون آندوستال را در عمق استخوان کاشت می‌کنند. آدامس شما روی پست بسته می شود.

 

ایمپلنت های اندوستال
ایمپلنت های اندوستال

 

پس از جراحی، می توانید انتظار داشته باشید:

تورم (صورت و لثه)
کبودی (پوست و لثه)
درد و ناراحتی
خون ریزی
پس از جراحی، دستورالعمل هایی برای مراقبت های پس از آن و بهداشت دهان و دندان در طول دوره بهبودی به شما داده می شود. دندانپزشک شما همچنین ممکن است آنتی بیوتیک و داروهای مسکن تجویز کند.

همچنین ممکن است دندانپزشک شما خوردن غذاهای نرم را برای حدود یک هفته توصیه کند.

پیشنهاد مطالعه  مزایای جراحی فک چیست؟ دکتر هادی مشکل گشا
استئواینتگراسیون

استخوان فک شما در ایمپلنت رشد می کند که به آن osseointegration می گویند. زمان لازم است (معمولاً 2 تا 6 ماه) تا این رشد به پایه محکمی که برای دندان یا دندان مصنوعی جدید نیاز دارید تبدیل شود.

قرار دادن تکیه گاه

هنگامی که استخوان سازی به طور رضایت بخشی کامل شد، جراح دندان شما لثه شما را دوباره باز می کند و اباتمنت را به ایمپلنت متصل می کند. اباتمنت قطعه ای از ایمپلنت است که بالای لثه کشیده شده و تاج (دندان مصنوعی به ظاهر واقعی شما) به آن متصل می شود.

در برخی از روش‌ها، اباتمنت در طول جراحی اصلی به پست متصل می‌شود و نیازی به عمل دوم را از بین می‌برد. شما و جراح دهانتان می توانید در مورد اینکه کدام راه برای شما * است صحبت کنید.

دندان های جدید

حدود دو هفته پس از قرار دادن اباتمنت، زمانی که لثه‌های شما بهبود یافتند، دندانپزشک شما برای ساخت روکش از قالب‌ها استفاده می‌کند.

دندان مصنوعی نهایی بسته به اولویت می تواند متحرک یا ثابت باشد.

نتیجه گیری

به عنوان جایگزینی برای دندان مصنوعی و بریج، برخی از افراد ایمپلنت های دندانی را انتخاب می کنند.

رایج ترین ایمپلنت دندانی، ایمپلنت اندوستال است. پروسه کاشت ایمپلنت چند ماه و یک یا دو عمل جراحی دهان طول می کشد.

برای اینکه کاندیدای ایمپلنت های اندوستال باشید، باید از سلامت دهان و دندان (از جمله بافت لثه سالم) برخوردار باشید و به اندازه کافی استخوان سالم در فک خود داشته باشید تا ایمپلنت ها را به درستی نگه دارید.

دکتر هادی مشکل گشا * جراح فک و صورت اصفهان و * متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند. که آماده ارائه خدمت در زمینه ایمپلنت های اندوستال به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.