دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

تغییر شکل جمجمه چرا و چگونه انجام می شود؟

تغییر شکل جمجمه

جراحی تغییر شکل جمجمه برای تغییر شکل جمجمه و دادن یک شکل یکنواخت تر، شاید یک شکل مستطیل انجام می شود.

تغییر شکل جمجمه که به عنوان کانتور کردن جمجمه یا بزرگ کردن پشت سر نیز شناخته می شود، چیزی جز یک عمل جراحی نیست. این جراحی برای تغییر شکل جمجمه و دادن یک شکل یکنواخت تر، شاید یک شکل مستطیل انجام می شود. افرادی که از شکل جمجمه خود راضی نیستند یا با نوعی ناهنجاری جمجمه مواجه هستند، تحت این فرآیند جراحی قرار می گیرند.

تغییر شکل جمجمه برای حل مسائلی مانند صاف شدن جمجمه، برآمدگی ها و همچنین برآمدگی ها و جمجمه های خیلی پهن یا خیلی باریک انجام می شود. جراحی آسان نیست و نیاز به مشاوره کامل با جراح دارد. جراح باید قبل از انجام فرآیند در مورد نیازها و انتظارات بیمار اطلاعات کسب کند.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

پیشنهاد مطالعه  نکات محافظت از دندان بعد از جراحی دهان و فک

یکی دیگر از دلایل تغییر شکل جمجمه، وضعیتی به نام کرانیوسینوستوزیس است. در اینجا، الگوی رشد جمجمه نوزاد به دلیل یک یا چند مفصل جمجمه تغییر می کند و به طور دائم در هم می آمیزد. در نتیجه، جمجمه بزرگ‌تر می‌شود تا فضایی برای رشد مغز ایجاد شود. با این حال، گاهی اوقات رشد نمی تواند فضای کافی ایجاد کند و منجر به فشار داخل جمجمه می شود. این وضعیت باعث مشکلات خواب و حتی اختلال در رشد ذهنی در فرد می شود.

در مواردی که جمجمه بیش از حد پهن است، کاهش زمانی استراتژی برای تغییر شکل جمجمه است. عضله بزرگی که به کنار سر یک فرد بالای گوش متصل است، «عضله تمپورالیس» است.

این عضله می تواند کوتاه شود و حتی تا حدی برداشته شود و با نازک شدن استخوان ترکیب شود تا پهنای جمجمه کاهش یابد. در مورد بیماری که سابقه کرانیوتومی با نقص جمجمه دارد، بازسازی کرانیوپلاستی می تواند با استخوان خود بیمار یا با استفاده از ایمپلنت جدید جمجمه سفارشی انجام شود.

پیشنهاد مطالعه  ایمپلنت های دندانی متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر هادی مشکل گشا
بزرگی فک بالا 
بزرگی فک بالا

کاشت جمجمه سفارشی

برای نقص های بزرگ و پیچیده جمجمه، گزینه دیگری وجود دارد که کاشت جمجمه سفارشی است. این دستگاه از اسکن سه بعدی بیمار استفاده می کند و یک ایمپلنت جمجمه مناسب به منظور پر کردن نواحی ناهموار جمجمه بیمار ایجاد می شود. برای انتخاب از بین انواع مواد مورد استفاده در این فرآیند تغییر شکل جمجمه، مواد HTR و PEEK به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین جراح فک و صورت اصفهان اینجاست.

امروزه از ساخت ایمپلنت های سفارشی در بزرگ کردن جمجمه از پیشانی تا پشت سر استفاده می شود. با توجه به ویژگی‌های انعطاف‌پذیری که دارد، می‌توان ایمپلنت‌های بزرگ تا کوچک را از برش‌های راه دور قرار داد.

بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.