دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

کرانیوپلاستی چیست؟

درمان با کرانیوپلاستی

کرانیوپلاستی یک روش جراحی است که برای اصلاح نقص در استخوان جمجمه استفاده می شود. این نقص ممکن است مادرزادی، نتیجه ضربه به سر یا عارضه یک جراحی قبلی باشد. کرانیوپلاستی نه تنها ظاهر سر را بهبود می بخشد، بلکه ممکن است چندین فواید پزشکی نیز داشته باشد. تقویت ناحیه مشکل، محافظت بسیار کامل تری از مغز ارائه می دهد. علاوه بر این، بیمارانی که سردرد یا اختلالات عصبی را تجربه می کنند ممکن است پس از انجام جمجمه، علائم خود را کاهش دهند.

روش کرانیوپلاستی

جراحی کرانیوپلاستی در بیمارستان با بیمار تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بخشی از پوست سر تراشیده می شود و برای جلوگیری از عفونت از یک پاک کننده موضعی استفاده می شود.

دکتر هادی مشکل گشا سپس برشی در پوست ایجاد می کند تا به استخوان های جمجمه دسترسی پیدا کند. اگر استخوان موجود سالم و آسیب ندیده باشد، دکتر لیپانی می تواند آن را تغییر شکل داده و جای آن را تغییر دهد و از دیسک های مخصوص و همچنین صفحات و پیچ های تیتانیومی برای محکم کردن آن استفاده کند.

پیشنهاد مطالعه  بزرگی فک بالا و راه درمان آن

به طور کلی استفاده از استخوان اصلی بیمار در صورتی که عملکردی داشته باشد، بهینه در نظر گرفته می شود. با این حال، در مواردی که استخوان به شدت آسیب دیده یا برداشته شده است، گزینه های مختلفی وجود دارد. قبل از جراحی دقیقا مشخص می شود که از چه ماده ای برای جایگزینی استخوان استفاده می شود.

بسته به عوامل متعددی، جراح ممکن است قطعه‌ای از استخوان را که از دنده، جمجمه یا لگن بیمار برداشته شده پیوند بزند. از یک جایگزین استخوان ساخته شده از مواد مصنوعی استفاده کنید. متخصص ایمپلنت اصفهان یا از یک درج اکریلیک استفاده کنید که می تواند در ناحیه معیوب نصب شود. همه اینها با صفحات و پیچ های تیتانیومی به استخوان های مجاور متصل می شوند.

هنگامی که استخوان یا مواد پیوند به درستی چسبانده شد، دکتر لیپانی برش پوست سر را با استفاده از بخیه یا منگنه‌های جراحی می‌بندد.

جراحی جمجمه در اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

بهبودی از جراحی کرانیوپلاستی

پس از انجام عمل کرانیوپلاستی، بیماران معمولاً باید به مدت پنج تا هفت روز در بیمارستان بمانند. در ابتدا ممکن است برای کمک به حذف مایع اضافی که در آن ناحیه جمع شده است، تخلیه لازم باشد. اکثر بیماران در روزهای بعد از جراحی سردردهایی را تجربه می کنند، اما این سردردها به مسکن هایی که توسط پزشک شما تجویز می شود به خوبی پاسخ می دهند. درمان با کرانیوپلاستی

پیشنهاد مطالعه  روش کاشت دندان کامل با ایمپلنت چگونه است؟

خستگی نیز یک عارضه جانبی رایج است که باید در چند هفته اول فروکش کند. برخی از فعالیت‌ها ممکن است برای مدتی پس از جراحی جمجمه محدود شوند و دکتر جراح فک و صورت اصفهان اطلاعاتی را در مورد محدودیت‌هایی که انتظار می‌رود به آن‌ها پایبند باشید و برای مدت زمان ارائه می‌دهد.

خطرات جراحی کرانیوپلاستی

تمام روش های جراحی نوعی خطر را به همراه دارند. شایع ترین خطرات مرتبط با کرانیوپلاستی شامل عفونت، تشکیل لخته خون، تشنج و سکته است. انتخاب یک جراح مجرب که بارها این روش را انجام داده باشد، می تواند احتمال بروز عارضه بعد از انجام عمل کرانیوپلاستی را کاهش دهد.

بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.