جراح دهان، فک و صورت اصفهان تفاوت بین دندانپزشک با جراح دندانپزشک

تفاوت بین دندانپزشک با جراح دندانپزشک

بیشتر اوقات بیماران فکر می کنند جراح فک با دندانپزشک فرقی ندارد. تفاوت این دو پزشک به آموزش هایی که دیده‌اند برمی گردد و از آنجایی که تخصص های متفاوتی دارند، خدمات متفاوتی هم به شما ارائه می دهند.

دندانپزشک های معمولی، علم دندانپزشکی را همراه با آموزش های عملی یاد گرفته‌اند و بعضی از آن ها می توانند برخی جراحی های جزئی دهان را انجام دهند. با این حال، محدوده کاری آن ها شامل مراقبت های دندانی از جمله معاینه دهان، جرم‌گیری، پر کردن دندان، نصب تاج، نصب سیلانت (شیارپوشی دندان)، عصب‌کشی و درمان بیماری های رایج لثه می شود.

دندانپزشک معمولا قبل از شروع فرایندهای دندانی، دهانتان را معاینه می کند و میزان اورژانسی بودن آن ها را بررسی می کند. به این ترتیب، تصمیم می گیرد که آیا خودش می تواند مشکلتان را برطرف کند یا باید شما را به جراح فک و دهان ارجاع دهد.

نیازهای دندان غیر اورژانسی مانند جراحی لثه یا کشیدن دندان (که به جراحی احتیاج داشته باشد) هم جزو این دسته فرایندها هستند و دندانپزشک ممکن است از پس آن ها بر نیاید.

وقتی دندانتان در وضعیت اورژانسی باشد یا نیاز به کشیدن دندان (با عمل جراحی)، تغییر ساختار استخوان فک و بافت لثه پیدا کنید، باید نزد جراح دهان و دندان بروید.

دکتر هادی مشکل گشا آموزش های فراوانی در این زمینه دیده‌اند و تجربه زیادی دارند. جراحان فک می توانند در فرایندهایی مانند کشیدن دندان عقل، دندان نهفته، نامتوازن بودن فک یا از بین رفتن استخوان آن، به شما کمک کنند. جراح فک و صورت همچنین می تواند بیماری های مزمن یا بیماری های که از مشکلات دهان ناشی می شوند را درمان کند.

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید