جراح دهان، فک و صورت اصفهان جراحی فک در چه مواردی نیاز است؟

 جراحی فک در چه مواردی نیاز است؟

جراحی فک در برخی موارد که ناهنجاری های فکی به میزانی شدید است که امکان مخفی کردن آن به تنهایی با ارتودنسی وجود ندارد، لازم است این مشکل تنها به وسیله جابه جایی فکین در اتاق عمل و با حراحی فک اصلاح شوند. در اکثر موارد امکان جراحی بدون درمان قبلی ارتودنسی امکان نمی باشد.

زیرا هنگامی که فکین در یک رابطه ی غیر نرمال قرار دارند، جهت نیروهای وارده به دندان ها از سوی لب گونه زبان به هم می خورد و دندان ها تحت تاثیر این نیروها جابه جا شده و موقعیت خود را با موقعیت غیرنرمال فک ها هماهنگ می کنند تا امکان جویدن بهتر و عملکرد مناسب تر برای فرد ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه  چرا کاشت ایمپلنت بعد از دوران بارداری؟؟

وقتی قرار است فکین در طی عمل جراحی به موقعیت نرمال جابه جا شوند، دندان ها باید ابتدا از طریق ارتودنسی قبل از جراحی به موقعیت نرمال اولیه بازگردانده شوند تا پس از جابه جایی فک ها در اتاق عمل در هنگام جراحی بتوانند به صورت خوب و نرمال و ایده آل در مقابل هم قرار بگیرند.

جراحی دو فک ممکن است موقعیت استخوان فک را به عقب یا بالا و پایین تغییر دهد. این جراحی، استخوان فک را به موقعیت ایده آل خود منتقل می کند. بنابراین، طبیعی ترین شکل و زیبایی را ایجاد می کند

پیشنهاد مطالعه  اگر ایمپلنت دندانم بیافتد باید چه کنم؟

جراحی دهان و فک و صورت یک حرفه تخصصی دندانپزشکی است که مسئول تشخیص و درمان جراحی، طیف گسترده ای از اختلالات، جراحات و نقص هایی است که شامل جنبه های عملکردی و زیبایی بافت های سخت و نرم در ناحیه دهان و فک بالا است.

 

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید