جراح دهان، فک و صورت اصفهان جراحی کشیدن دندان

جراحی کشیدن دندان

وقتی لازم باشد برای کشیدن دندانتان به جراح فک مراجعه کنید، یعنی شرایط آن کمی پیچیده است و محدود به یک کشیدن ساده نمی شود. وقتی دندان از لثه ها بیرون زده باشد، دندانپزشک خیلی راحت آن را با انبری به نام فورسپس می کشد و از داخل لثه ها خارج می کند اما اگر دندان خرد شده باشد و لازم باشد پزشک برای کشیدن آن به زیر لثه ها نفوذ کند، باید جراحی کنید.

البته قبل از کشیدن دندان از بیحسی موضعی استفاده می کنند تا ناحیه اطراف دندان و لثه بیحس شود. اگر بخواهید چند دندان را به‌طور همزمان بکشید (که معمولا هنگام کشیدن دندان های عقل اتفاق می افتد)، جراح داروی بیهوشی تجویز می کند تا کاملا به خواب فرو بروید.

در این فرایند، جراح باید بافت استخوان و لثه زیر دندان را خارج کند. سپس با استفاده از انبر فورسپس دندان های خردشده را از داخل لثه و استخوان فک درمی‌آورد. همانطور که قبلا هم گفتیم، این جراحی زمانی انجام می شود که دندان بر اثر سانحه خرد شده باشد یا طوری باشد که برای کشیدن آن خود پزشک مجبور شود دندان را تکه تکه کند.

پیشنهاد مطالعه  چهار درمان خانگی موثر ورم لثه چه چیزهایی است؟

وقتی دندانتان کشیده می شود، به جای آن سوراخی ایجاد می شود و به همین خاطر طبیعی است که خونریزی داشته باشید. برای جلوگیری از این خونریزی، پزشک یک عالمه گاز بین دندان هایتان می گذارد و از شما می خواهد دندان هایتان را به هم فشار دهید تا خونریزی بند بیاید.

در این جراحی چند بخیه هم به لثه زده می شود که می تواند از نوع جذب شدنی باشد و هم جذب‌نشدنی؛ اگر بخیه ها معمولی باشند بعدا برای کشیدن آن ها دوباره به پزشک مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی دندان

بعد از کشیدن دندان با عمل جراحی، باید احتیاط های لازم را انجام دهید و از دندان ها و لثه هایتان مراقبت کنید. اگر این مسائل را رعایت کنید، از خشک شده حفره دهان (که ممکن است بسیار دردناک باشد) جلوگیری می شود. در هنگام خشکی ساکت یا حفره دهان، زخم ها باز شده و استخوان زیرین آن نمایان می شود.

پیشنهاد مطالعه  اندودنتیست در اصفهان توسط بهترین جراح فک و صورت اصفهان

بعد از جراحی دهان، استراحت کنید و تا ۲۴ ساعت فعالیت هایتان را به حداقل برسانید. برای کاهش التهاب می توانید از کیسه یخ و برای کاهش درد می توانید از قرص مسکن استفاده کنید. سعی کنید فقط غذاهای نرم بخورید و حواستان به ناحیه خالی دندان کشیده شده باشد. شستشوی روزانه دهانتان را فراموش نکنید و مرتب مسواک بزنید؛ فقط کافی است حواستان به اطراف دندان کشیده شده باشد و به آن آسیب نزنید.

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید