متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | جراح-فک-و-صورت-اصفهان

خطرات و عوارض احتمالی ایمپلنت دندان چیست؟

خطرات احتمالی ایمپلنت دندان

 

بعد از عمل ایمپلنت دندان چه انتظاری داریم؟

احتمالاً می دانید که زندگی با دندان های از دست رفته دارای معایبی است. شاید لبخند شما مانند گذشته جذاب نباشد، یا شاید به طور غریزی دستان خود را جلوی دهان خود قرار دهید تا تا حد امکان از لبخند زدن و گپ زدن خودداری کنید.

علاوه بر این، از دست دادن دندان می تواند بر اعتماد به نفس شما و نحوه تعامل شما با دیگران تأثیر بگذارد.

اکنون زمان آن است که همه نگرانی های خود را دور بریزید! ایمپلنت‌های دندانی اکنون برای همه قابل دسترسی‌تر هستند و با نوآوری‌های مداوم شگفت‌انگیز، راحت‌تر در دهان قرار می‌گیرند.

در اصفهان ، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم با یک لبخند زیبا، اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید!

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان هستند و تجارب زیادی در جراحی ایمپلنت دندان و فک و صورت دارند.

انواع ایمپلنت های دندانی

مانند هر درمان دندانپزشکی، درمان ایمپلنت دندان شامل برخی از خطرات است. با این حال، مشکلات نادر هستند، و معمولا جزئی هستند و در صورت وقوع به سرعت حل می شوند. در زیر عوارض احتمالی جراحی دندان ذکر شده است:

ایمپلنت به استخوان نمی‌چسبد

ایمپلنت‌های دندان پایدار هستند و مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند، زیرا پست‌های تیتانیومی پس از ماه‌ها با استخوان ادغام می‌شوند. شایع ترین مشکل ایمپلنت دندان، عدم اتصال ایمپلنت و استخوان است.

در صورت بروز این مشکل، یک دندانپزشک مجرب می تواند به سرعت و بدون درد ایمپلنت را خارج کند. آنها ممکن است بتوانند به سرعت یک ایمپلنت جایگزین نصب کنند یا ممکن است چند ماه صبر کنند تا استخوان شما بهبود یابد.

پیشنهاد مطالعه  7 نوع مختلف ترمیم دندان چیست؟

پری ایمپلنتیت

این بیماری می تواند به بافت لثه و استخوان اطراف دندان آسیب برساند و احتمال شکست ایمپلنت های دندانی را افزایش دهد. پری ایمپلنتیت ممکن است در نهایت منجر به تحلیل استخوان و شل شدن ایمپلنت شود.

خطر ابتلا به پری ایمپلنتیت در صورت اجتناب از سیگار کشیدن، حفظ شیوه زندگی سالم و رعایت بهداشت دهان و دندان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

با این حال، اگر به دلیل پری ایمپلنتیت دچار مشکلات ایمپلنت دندانی شوید، جراح دندان‌پزشک می‌تواند از دست دادن استخوان را مدیریت کرده و ایمپلنت شما را نجات دهد یا جایگزین کند.

 

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | جراح-فک-و-صورت-اصفهان

 

عفونت های اضافی

مانند هر جراحی دیگری، خطر عفونت روی ایمپلنت دندان و بافت اطراف آن وجود دارد. با این حال، عفونت های مرتبط با ایمپلنت دندان به دلیل شرایط استریلی که در آن جراحی ایمپلنت دندان انجام می شود، نسبتا نادر است.

در اغلب موارد، متخصصان پس از درمان شما آنتی بیوتیک تجویز می کنند تا احتمال ابتلا به عفونت در اطراف ایمپلنت های دندانی شما کاهش یابد.

آسیب عصبی

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی با جراحی در فک شما قرار می گیرند، خطر کمی وجود دارد که باعث آسیب عصبی در طول درمان شوند. این مشکل غیرمعمول ایمپلنت دندان ممکن است منجر به ناراحتی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در لب ها، دندان ها، لثه ها یا چانه شود.

متخصصان دندانپزشکی می توانند اندازه ایمپلنت مورد استفاده را با معاینه کامل دندانپزشکی بر روی موقعیت دقیق اعصاب شما تشخیص دهند.

این بدان معنی است که آنها می توانند به طور موثر از تماس با عصب جلوگیری کنند و احتمال آسیب دیدگی ایمپلنت های دندانی شما را از بین ببرند.

برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیماری پریودنتال

اگر قبل از عمل جراحی دچار بیماری لثه شده اید، به احتمال زیاد با مشکلات درمان ایمپلنت دندان مواجه خواهید شد. پریودنتیت، شکل پیشرفته‌تری از بیماری لثه، ممکن است منجر به آسیب استخوان شود و احتمال اثربخشی درمان شما را کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه  شکاف لب و کام چه زمانی ایجاد میشود و راه درمان آن چیست؟

باکتری ها بافت های همبند ریشه دندان را مصرف می کنند، لثه ها را از بین می برند و استخوان ها را ضعیف می کنند. یک متخصص دندانپزشک همیشه قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان بیماری لثه شما را درمان می کند تا مطمئن شود که به نتیجه نهایی شما آسیب نمی رساند.

 

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | جراح-فک-و-صورت-اصفهان

 

آیا ایمپلنت های دندان ایمن هستند؟

ایمپلنت‌های دندانی سال‌ها است که با موفقیت و ایمن برای بیمارانی که عموماً از وضعیت سلامت دهان و دندان و سلامت کلی خوبی برخوردار هستند، استفاده می‌شود.

ایمپلنت‌های دندانی برای بیش از 30 سال در جایگزینی دندان‌ها در بیمارانی که عموماً از سلامت دهان و دندان و سلامت کلی خوبی برخوردار هستند، ثابت شده است.

علاوه بر این، ایمپلنت های دندانی از مواد زیست سازگار ساخته شده اند. آنها به عنوان پایه ای پایدار و مطمئن برای ایمپلنت های دندانی عمل می کنند.

ایمپلنت دندان روشی نسبتاً ایمن است که متخصصان دندانپزشکی بیش از 30 سال است که آن را انجام می دهند.

علاوه بر این، با توجه به پیشرفت‌های فناوری، کاشت ایمپلنت دندان در طول زمان همچنان بهبود می‌یابد. در حالی که روش تهاجمی ایمپلنت ایمن در نظر گرفته می شود، یک عمل جراحی است.

مانند هر عمل جراحی، عوارضی نیز وجود دارد. در حالی که خطر عفونت یا پس زدن آن قابل توجه است، تعداد افرادی که پس از جراحی ایمپلنت دچار عوارض می شوند نسبتاً کم است.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.