جراح فک و صورت اصفهان ایمپلنت دندان

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : سوالات کلیدی در مورد درمان ایمپلنت دندان  پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

 

سوالات کلیدی در مورد درمان ایمپلنت دندان

یه سری سوالات کلیدی در مورد درمان ایمپلنت دندان ممکن است که ذهن شما را به خود مشغول کند . مثلا دوره نقاهت درمان چقدر زمان می برد یا خطرات و عوارض ایمپلنت دندان ، مزایا و فواید ایمپلنت چیست ؟ یا اینکه بخواهید مطالبی راجع به هزینه یا کاربرد ایمپلنت بدانید ما در این مطالب به این سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱. مدت زمان دوره نقاهت ایمپلنت ؟

اگر شما درد شدیدی را حس می کنید ، میتوانید مسکن هایی با دوز بالا همچون ایپوبروفنی یا پاراستامول مصرف کنید . متخصص معالج شما ممکن است با تجویز آنتی بیوتیک و دهانشویه ضد عفونی کننده بخواهد تا خطر عفونی شدن آن را برای شما کاهش دهد . با وجود این مسئله ، دلایل علمی زیادی برای این مسئله وجود ندارد . در چند ماه بعد از انجام عمل جراحی بهتر است که به طور مکرر توسط دندانپزشک معالج خود معاینه شوید تا مطمئن شوید که در طول دوره نقاهت خود مشکل خاصی وجود نداشته باشد . مدت زمانی که لازم است برای بهبودی با در نظر داشتن شرایط دهان و دندان ها ، همچنین روش درمان کردن توسط دندانپزشک متفاوت است . در این مدت بهتر است که دستورالعمل های دندانپزشک را مو به مو رعایت کنید . پس از تحویل پروتز های نهایی به بیمار مجموعه ایمپلنت و پروتزها می تواند عملکرد مانند دندان های طبیعی شما را داشته باشند و می توانید به طور عادی غذا بخورید.
شما حتما باید حداقل روزی دو بار از نخ دندان استفاده کنید و مسواک بزنید تا از سلامت و سالم ماندن دندان ها و ایمپلنت ها مطمئن شوید و دندانپزشک و متخصص بهداشت خود را به طور منظم ببینید . اگر پروتز های متصل به آن اسیب دید دندان پزشک شما احتمالا می تواند آن ها را تعمیر کند در غیر اینصورت پروتز تعویض خواهد شد.
اگر ایمپلنت شما اسیب دید ممکن است دندان پزشک بتواند ان را تعمیر کند اگر نتواند ان را تعمیر کند می تواند یک ایمپلنت دیگر جایگزین خواهد شد.

۲. عوارض و خطرات ایمپلنت دندان چیست ؟

جراحی مربوط به ایمپلنت ها و قرار دادن آن هم چون هر فرآیند دیگری خطرات مربوط به خود را دارد .قبل از انجام جراحی و کارهای مرتبط به ایمپلنت دندان ها  از دندان پزشک معالج خود درخواست کنید که خطرات کار را به طور کامل برایتان شرح دهد.

  • احتمال دارد که بعد از انجام عمل عمل دچار عوارض جانبی خفیف و موقتی شوید . این عوارض جانبی می تواند شامل تورم و احساس ناخوشایندی در اطراف تورم باشد . اگر قادر به تحمل درد نبودید ، می توانید از مسکن هایی مثل ایبوبروفن یا پاراستامول استفاده کنید که دوز بالایی را شامل می شوند.
پیشنهاد مطالعه  آیا ایمپلنت ها نشان می دهند؟

 

  • دندان پزشک در برخی موارد هنگام ایجاد حفره در استخوان به اعصاب آسیب برساند  و به این ترتیب بیمار دچار بی حسی شود ، که این اتفاق نادر است اما ممکن است . در برخی موارد این بی حسی بعد از چند ماه از بین می رود اما مواردی وجود داشته است که بی حسی به صورت دائم باقی مانده است در کل این موارد بسیار نادرند.

 

  • عوارض جانبی  یک سری مشکلاتی می باشند که در طی جراحی یا بعد از جراحی اتفاق می افتند . بیشترین عارضه ای که ممکن است بعد از هر جراحی به وقوع بیوندد ، واکنش به بی حسی و خونریزی زیاد و یا بی هوشی می باشد . عصب هایی که به صورت عصب دهی می کنند ، رشته های عصبی فک پایین را نیز پوشش دهی می کنند . این رشته های عصبی دندان ها ، لثه و لب پایین شما را تحت پوشش خود قرار می دهند . اگر این اعصاب آسیب ببینند ممکن است در این نواحی احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی موقت و یا گاهی بی حسی دائمی داشته باشید.

 

  •  همچنین احتمال احساس درد شدید در این نواحی وجود دارد . عکس های سی تی اسکن و رادیوگرافی می توانند به متخصص معالج شما کمک کند که جایگاه رشته های عصبی در استخوان فک را ببینند و خطرات احتمالی را به حداقل ممکن برساند.

 

  • متخصص معالج به شما توصیه می کند که به طور منظم ایمپلنت خود را چک کنید تا از سلامت ایمپلنت مطمئن شوید . از عوارض مهم آن باید به صدمه دیدن رشته های عصبی اشاره کرد.

 

  • در صورتی که ایمپلنت به درستی با استخوان فک ادغام نشود ، احتمال دارد که ایمپلنت شل شود و معمولا درد ندارد اما مشکل بزرگ این خواهد بود که ایمپلنت نمی تواند پروتز ها را ساپورت کند . در این صورت باید دوباره عمل جراحی انجام شود.

 

۳. مزایای درمان با ایمپلنت نسبت به درمان های دیگرچیست ؟

مزایای مهم  و قابل توجه این درمان عبارت اند از :

 

پیشنهاد مطالعه  جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت

1. از مزایای مهم ظاهر بسیار زیبا و طبیعی ایمپلنت هاست ، ایمپلنت ها به دندان های طبیعی بسیار شبیه می باشند و از آنجا که در استخوان فک محکم می شوند ماندگاری زیادی نیز دارند.

 

2. تاثیر گذاری مثبت در گفتار بیماران از دیگر مزیت های ایمپنت ها می باشد : دندان های لق با حرکت کردن در دهان ممکن است موجب کاهش کیفیت صحبت کردن افراد شود ، وباعث می شود با اعتماد به نفس بیشتر و به * شکل با دیگران ارتباط برقرار کنید . می توانند اعتماد به نفس را در فرد بسیار بالاتر ببرند و لبخند زیبا تری برای شما بوجود بیاورند.

 

3. به این دلیل که یک عضو ثابت از دهان شما هستند نیز ناراحتی پروتز های متحرک را بوجود نمی آورند و جزئی از دهان شما خواهند بود.

 

4. در ایمپلنت ها نیازی به استفاده از دندان های دیگر ندارند و حتی از آن ها نیز پشتیبانی می کنند ، از آنجا که دندان های مجاور برای حمایت به کار گرفته نشده اند ، بیشتر دندان های شما دست نخورده باقی خواهند ماند.

 

5. طول عمر ایمپلنت ها بسیار زیاد است و سال ها قابل استفاده خواهند بود . با مراقبتو نگهداری خوب ، بسیاری از آنها یک عمر قابل استفاده خواهند بود.

 

هزینه آن ها 

در مورد این که هزینه کاشت دندان چقدر است ؟ سوالی است که تنها با ویزیت و معاینه پزشک پاسخ داده می شود . در نهایت در ابتدای کار پاسخ به این سوال بسیار پیچیده و سخت خواهد بود . دندان پزشکان برای پاسخ به این سوال باید نیاز واقعی بیماران را ارزیابی کنند و تنها در این صورت قادر به برآورد هزینه حقیقی خواهد بود . اما بطور کلی بسته به نوع ایمپلنت ها و کمپانی سازنده آن ها  از  3.5 میلیون تا 7 میلیون هزینه متغیر هست.

اما قیمت ایمپلنت بستگی به عوامل بسیاری دارد که از جمله آن ها :

  • مقدار و کیفیت و محل استخوان ها می باشد
  • نوع پروتز و تعداد دندان های جایگزین شده می باشد
  • و این که چه نوعی مناسب خواهد بود

 

کاربرد ایمپلنت ها چیست ؟

کاربرد ایمپلنت ها عبارتند از :

 

  • یکی از کاربرد های اولیه این درمان این است که جایگزین دندان طبیعی است.
  • تکیه گاهی برای دندان های مصنوعی می باشد
  • مینی ایمپلنت در ارتودنسی
  • جایگزینی همه دندان ها

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید