درمان با ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی چیست؟

درمان با ایمپلنت دندانی

در حالی که گزینه های خود را برای جایگزینی دندان در نظر می گیرید، ممکن است از خود پرسیده باشید “ایمپلنت های دندانی چیست و آیا آنها راه حلی برای من هستند؟” خوب، ایمپلنت های دندانی ریشه های مصنوعی دندانی هستند که پایه ای دائمی برای دندان های ثابت و جایگزین ایجاد می کنند.

در مقایسه با پروتز، بریج و تاج، ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت محبوب و موثر برای افرادی است که از دندان های از دست رفته، از کار افتادن دندان ها یا مشکلات مزمن دندانی رنج می برند. از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی تناسب، احساس و عملکرد دارند، به سرعت به استاندارد جدیدی در جایگزینی دندان تبدیل می‌شوند.

چه چیزی باعث می شود ایمپلنت دندان احساس راحتی و امنیت کامل داشته باشد؟ پزشکان از یک فیکسچر کاشت تیتانیومی استفاده می کنند که با گذشت زمان، در واقع به سلول های استخوانی زنده فک متصل می شود.

این اتصال یک لنگر محکم و بادوام برای دندان‌های جدید شما ایجاد می‌کند، به این معنی که هیچ لغزشی یا حرکت دیگری وجود ندارد (که گاهی ممکن است با دندان مصنوعی اتفاق بیفتد). همچنین هیچ مشکلی در غذا خوردن با ایمپلنت دندان وجود ندارد، نیازی به ترمیم منظم آنها نیست و دیگر نگران لبخند آزادانه و آشکار نیست.

ایمپلنت های دندانی معمولاً دارای سه بخش هستند:

1) ایمپلنت: پیچی که به عنوان ریشه دندان های جدید شما عمل می کند. این چیزی است که به طور دائم به فک شما می چسبد.

2) اباتمنت: یک کانکتور دائمی، اما قابل جابجایی توسط پزشک، که یک دندان یا مجموعه ای از دندان ها را پشتیبانی و نگه می دارد.

3) تاج (یا دندان مصنوعی): این قسمتی از دندان است که می توانید ببینید. برای دوام و ظاهر خوب معمولاً از زیرکونیوم یا چینی ساخته می شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه درمان با ایمپلنت دندانی به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

پیشنهاد مطالعه  آیا من کاندید دندان در کاشت دندان یک روزه هستم؟

می‌توانید از ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی یک دندان، چند دندان یا مجموعه کامل دندان‌های بالا و/یا پایین استفاده کنید. اگر نیاز به بازیابی قوس کامل دارید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای درمان کامل دهان باشید. جراحان چهار ایمپلنت قرار می دهند و سپس یک قوس کامل از دندان ها را می چسبانند و نام آن را به این روش می دهند (همه دندان ها، فقط چهار ایمپلنت).

همانطور که ایمپلنت های دندانی به عنوان انتخاب ارجح برای جایگزینی دندان ظاهر شده اند، رویکرد  به مدل ارجح برای درمان ایمپلنت دندان تبدیل شده است. تیم متخصص ما با هم در زیر یک سقف، با یک آزمایشگاه کاملاً مجهز و در محل کار می کنند تا لبخندهای زیبا را به گونه ای بسازند که برای بیماران ما مفید باشد.

درباره مرکز کاشت دندان  اگر با مشکلات دندانی دست و پنجه نرم می کنید و به نظر نمی رسد راه حلی پیدا کنید که شما را خوشحال کند، ایمپلنت دندان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. فراتر از جذابیت زیبایی شناختی، بسیاری از مردم متوجه می شوند که مزایای سلامتی فاکتور مهمی در هنگام بررسی ایمپلنت است.

درمان با ایمپلنت دندانی
درمان با ایمپلنت دندانی
پیشنهاد مطالعه: چه چیزی باعث ایجاد دندان های اوربایت می شود و چگونه درمان کنم؟

به عنوان مثال، آیا می دانستید ایمپلنت ها می توانند به جلوگیری از تحلیل استخوان در فک کمک کنند؟

فرسایش طبیعی استخوان به محض از دست دادن دندان شروع می شود و اگر کاری انجام نشود، ممکن است منجر به از دست دادن دندان های دیگر شود و می تواند باعث ایجاد ظاهری “گورو رفته” در اجزای صورت شود. ایمپلنت‌های دندانی با استخوان ادغام می‌شوند و محرکی را فراهم می‌کنند که از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کند. این به حفظ ساختار صورت جوان تر، افزایش اعتماد به نفس و منجر به سلامت دهان و دندان بهتر کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه  کرانیوپلاستی جمجمه چیست؟

ایمپلنت های دندانی نیز می توانند به بهبود سلامت کلی کمک کنند. با داشتن دندان های قوی و کامل، بیماران می توانند رژیم غذایی خود را گسترش دهند و دوباره غذاهای سالم تری مانند آجیل و میوه ها بخورند. همچنین باید طول عمر ایمپلنت ها را در نظر بگیرید. هنگامی که ایمپلنت دندان به درستی از آن مراقبت شود، می تواند مادام العمر دوام بیاورد و آن را به یکی از بهترین سرمایه گذاری ها برای جایگزینی طولانی مدت دندان تبدیل کند.

البته، نمی توانید برخی از مزایای رایج ایمپلنت دندان را فراموش کنید. برخلاف پروتزهای مصنوعی، آنها هرگز نمی لغزند و حرکت نمی کنند – و شما مجبور نیستید از پاک کننده ها و چسب های مخصوص استفاده کنید. برخلاف بریج‌کاری ثابت، ایمپلنت‌های دندانی نیازی به پرکردن دندان‌های سالم مجاور ندارند.

و این واقعیت را باید در نظر گرفت: مطالعات گزارش داده اند که میزان موفقیت طولانی مدت ایمپلنت ها بیش از 95٪ است. برای درک بهتر آنچه که ایمپلنت های دندانی را به راه حل قطعی دندان های از دست رفته تبدیل می کند، لطفاً برای مشاوره رایگان به ما مراجعه کنید.

 فن آوری های جایگزینی دندان پروتز فلیپر (پارشیال یا کامل) ایمپلنت بریج طول عمر 1-3 سال 5-7 سال 7-10 سال طول عمر حفظ سلامت دندان های مجاور بله بله خیر بله انتقال نیرو به: دندان‌های مجاور، دندان‌های مجاور، استخوان دندان‌های مجاور لثه جلوگیری از تحلیل استخوان و حفظ ظاهر صورت نه خیر نه بله الزامات برای تنظیمات دوره ای بله بله بله خیر از دست دادن سریع دندان های مجاور بله بله بله خیر.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.