درمان شکست ایمپلنت دندان

شکست و مشکلات اولیه ایمپلنت دندان چه چیزهایی است؟

درمان شکست ایمپلنت دندان

مشکلات یا عوارض ناشی از جراحی ایمپلنت دندان ممکن است مدت کوتاهی پس از عمل یا سال ها بعد رخ دهد. نارسایی اولیه دندان در سه تا چهار ماه اول عمل رخ می دهد.

به خاطر داشته باشید که بعد از جراحی درجاتی از درد یا ناراحتی را تجربه خواهید کرد که می توانید با داروهای ضد درد آن را کنترل کنید. با این وجود، اگر درد بعد از پنج تا هفت روز بهبود نیافت، با جراح خود صحبت کنید. بین سه تا شش ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد.

در حالی که درد و تورم پس از جراحی شایع است، مراقب عوارضی باشید که ممکن است ایجاد شوند:

عفونت در محل ایمپلنت

عفونت ممکن است در حین یا بعد از جراحی ایجاد شود. عوامل خطر عفونت عبارتند از ابتلا به بیماری خودایمنی، سیگار کشیدن و بهداشت بد دهان.

ریز حرکت ایمپلنت

هنگامی که ایمپلنت دندانی ثبات نداشته باشد، گاهی اوقات پس از تعویض فوری دندان، می توان حرکت ریز ایمپلنت رخ داد.

به طور معمول، تا زمانی که استخوان فک به درستی با ایمپلنت ادغام نشود، دندان مصنوعی به ایمپلنت متصل نمی شود. اما گاهی اوقات، جراح بلافاصله پس از کاشت دندان، جایگزینی دندان را انجام می دهد.

این روش نیاز به مراجعه کمتری به پزشک دارد، اما همچنین می‌تواند فشار بیشتری را بر ایمپلنت وارد کرده و منجر به شکست شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان می باشند که در ایمپلنت دندان بسیار باتجربه و متخصص هستند.

حمایت ناکافی از استخوان

شکست در مراحل اولیه همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد، اما به هر حال جراح این روش را کامل می‌کند. بدون استخوان کافی، ایمپلنت نمی تواند با فک ترکیب شود. درمان شکست ایمپلنت دندان

واکنش آلرژیک

اگر به آلیاژ تیتانیوم، فلزی که در برخی از ایمپلنت‌های دندانی وجود دارد، حساسیت داشته باشید، ممکن است واکنش نشان دهید. علائم آلرژی شامل تورم، از دست دادن چشایی و شاید احساس سوزن سوزن شدن است.

به جراح دهان خود حساسیت تیتانیوم را ذکر کنید. شما به ایمپلنتی نیاز دارید که حاوی مواد متفاوتی باشد.

درمان شکست ایمپلنت دندان
درمان شکست ایمپلنت دندان

 

عدم رعایت دستورات پزشک

فعالیت‌ها و عادت‌های شما نیز تأثیر دارند. برای کاهش خطر عوارض، ضروری است که دستورالعمل‌های جراح خود را پس از جراحی دنبال کنید. ممکن است به شما دستور داده شود که تا زمان بهبودی محل کاشت، غذاهای نرم بخورید، بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و از آب نبات های سفت خودداری کنید.

                       بیشتر بدانید: ایمپلنت های دندانی همان روز واقعاً به چه معناست؟

شکست دیررس ایمپلنت دندان و مشکلات

جراحی ایمپلنت دندان می تواند یک موفقیت فوری باشد و عوارض آن تا سال ها بعد ایجاد نشود.

پیشنهاد مطالعه  مزایای کاشت ایمپلنت به جای دندان

در اینجا برخی از عوارض طولانی مدت ایمپلنت دندان آورده شده است:

هنگامی که جراح ایمپلنت را خیلی نزدیک به عصب قرار می دهد، آسیب عصبی یا بافتی ممکن است رخ دهد. علائم آسیب شامل بی حسی یا سوزن سوزن شدن در زبان، لب ها، لثه ها یا صورت است.
دفع جسم خارجی اغلب اتفاق نمی افتد، اما ممکن است اتفاق بیفتد. این زمانی است که بدن ایمپلنت را پس می زند. علائم طرد شامل افزایش درد در محل ایمپلنت، تورم، تب و لرز است. درمان شکست ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی که در فک بالا قرار می گیرد ممکن است به داخل حفره سینوسی بیرون بزند.

آسیب به ناحیه اطراف ایمپلنت دندان ممکن است باعث شل شدن ایمپلنت و در نتیجه شکست شود.

برای به حداقل رساندن احتمال مشکلات طولانی مدت، به رعایت بهداشت ادامه دهید و دهان، ایمپلنت ها و لثه های خود را سالم نگه دارید. حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، دهان خود را با دهانشویه بشویید و برای معاینات معمول به دندانپزشک مراجعه کنید.

علائم ایمپلنت دندانی چیست؟

 اگر دچار شکست ایمپلنت دندانی در مراحل اولیه یا دیررس هستید،

علائم عارضه عبارتند از:

مشکل در جویدن التهاب لثه رکود لثه افزایش تورم لق شدن ایمپلنت یا دندان جایگزین شده درد یا ناراحتی شدید مراقبت های پیشگیرانه حتی اگر برخی از شکست های ایمپلنت دندان قابل پیشگیری نیستند،

می توانید اقداماتی را برای کاهش خطر شکست انجام دهید:

از ایمپلنت های دندانی خود به درستی مراقبت کنید. روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از دهانشویه استفاده کنید. هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

سیگار نکش. برای حمایت از استخوان های قوی، مصرف کلسیم خود را افزایش دهید. مکمل مصرف کنید یا غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، کلم بروکلی، پرتقال و پنیر بخورید. از دندانپزشک خود در مورد محافظ دهان برای درمان دندان قروچه ( دندان قروچه ) بپرسید. پس از کاشت ایمپلنت فوراً اقدام به تعویض دندان نکنید.

پرهیز از عاداتی که به دندان آسیب می رساند (خوردن یخ و آب نبات) جایگزین های ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان می تواند لبخند را بازگرداند، اما این روش برای همه مناسب نیست.

پیشنهاد مطالعه  تشخیص عفونت وسیع فک و صورت و ارتباط آن با مشکلات پریودنتال چیست؟
درمان شکست ایمپلنت دندان
درمان شکست ایمپلنت دندان

 

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

بریج دندان این یک دستگاه پروتز ثابت است که برای پر کردن شکاف دندان های از دست رفته استفاده می شود. بریج دندان ممکن است برای نوجوانانی که استخوان هایشان هنوز در حال رشد است مناسب باشد.

چند نوع بریج دندان وجود دارد:

پل متصل به رزین

این پل که به عنوان پل مریلند نیز شناخته می شود، از یک دندان تقلبی با “بال” در دو طرف آن تشکیل شده است. بال ها با رزین به دندان های موجود در دو طرف شکاف در دهان چسبانده می شوند. این نوع نیازی به ساییدن یا آماده سازی دندان ها به روشی که یک بریج سنتی انجام می دهد نیست.

پل سنتی یک بریج ثابت

همچنین از دندان های موجود به عنوان تکیه گاه دندان مصنوعی استفاده می کند. در این مورد، دندان مصنوعی با استفاده از روکش‌های روی دندان‌های موجود در دو طرف شکافی که پر می‌کند، «پل» می‌شود. از آنجایی که دندان‌های موجود کلاهک هستند، این نوع بریج نسبت به بریج‌های باند رزین محکم‌تر در نظر گرفته می‌شود.

پل کنسولی

این بریج فقط از یک طرف دندان مصنوعی را پشتیبانی می کند. در غیر این صورت مانند یک بریج سنتی است که از یک دندان موجود برای حمایت از دندان تقلبی استفاده می کند و درپوش دارد.

پروتزهای جزئی متحرک

این یک جایگزین قابل جابجایی برای دندان های از دست رفته و جایگزین ارزان تری برای ایمپلنت دندان است.

با پروتز پارسیل، یک یا چند دندان جایگزین به یک پایه پلاستیکی رنگ لثه چسبانده می شود که به دندان های طبیعی متصل می شود. شبیه به سینی نگهدارنده در دهان می نشیند. هنگامی که تمام دندان ها از دست رفته اند، پروتز کامل یا کامل مورد نیاز است.

آماده سازی به عنوان بهترین پیشگیری

ایمپلنت های دندانی درصد موفقیت بالایی دارند، اما به دلایل مختلفی ممکن است با شکست مواجه شوند.

دانستن خطرات احتمالی بسیار مهم است تا بتوانید برای بهبود شانس موفقیت خود قدم بردارید. این شامل جستجوی درمان برای هرگونه مشکل لثه یا استخوان قبل از جراحی، انتخاب یک جراح با تجربه، و رعایت بهداشت دهان و دندان قبل و بعد از جراحی است.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.