نکات محافظت از دندان بعد از جراحی دهان و فک

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح فک و صورت، به مطلب مهم نکات محافظت از دندان بعد از جراحی دهان و فک پرداخته ایم.

لطفا تا پایان این مقاله رو مطالعه کنید، و در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

اگر در این مطلب پاسخ سوال خود را دریافت نکرده اید، لطفا سوال و مورد خود را در بخش دیدگاه همین مقاله برای آقای دکتر ارسال کنید.

نکات محافظت از دندان بعد از جراحی دهان و فک :

  • آرامش خود را حفظ کنید.

حافظ آرامش چیزی است که برای انجام تمام کارها نیاز است. در طول جراحی ممکن است تنها به دلیل استرسی که دارید فشار زیادی را تحمل کنید. بنابراین بعد از جراحی دهان به هیچ عنوان کارهای سنگین و سخت مانند رانندگی، خم شدن و بلند کردن اجسام و … انجام ندهید. این کارها تنها به شما فشار آورده و ممکن است باعث ایجاد درد در شما شوند.

  • مسواک نزنید.

بعد از انجام جراحی دهان، می توانید با خیال راحت برای مدتی مسواک زدن را فراموش کنید. بعد از جراحی لثه هیا شما به شدت حساس هستند و شما با مسواک زدن آنها را بیشتر تحریک می کنید. بنابراین حداقل تا ۲۴ ساعت مسواک نزنید و بعد از این مدت ۲ ساعت یک بار دهان خود را با آب نمک شستشو دهید. برای تهیه آب نمک از نصف قاشق نمک و ۸ لیوان آب استفاده کنید.

  • یخ درمانی

    را فراموش نکنید.

بعد از جراحی دهان طبیعی است که صورت شما به مدت ۲۴ ساعت کبود و یا متورم باشد. برای رفع این مسئله می توانید از یخ درمانی استفاده کنید. به این صورت که کیسه یخ را ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس ۱۵ دقیقه استراحت دهید.این کار را مدام تکرار کنید. این تورم باید بعد از ۲ الی ۳ روز کاهش یابد. اگر این مسئله ادامه دار شد باید با پزشک خود صحبت کنید.

  • از خون ریزی جلوگیری کنید.

بعد از این که جراحی دهان شما انجام شد از گاز برای بستن راه خون استفاده می شود. هر ساعت یک بار این گاز را عوض کنید و اطمینان حاصل کنید نهایتا تا ۲۴ ساعت خون ریزی شما بند آمده است. اگر این اتفاق نیفتاد حتما با پزشک خود صحبت کنید.

  • لخته خون را تحریک نکنید

بعد از مدتی لخته خون برای بستن زخم ایجاد می شود. اگر شما از سیگار یا نوشیدنی های الکلی و یاز گازدار استفاده کنید این لخته تحریک شده و خون ریزی آغاز می شود.

  • رژیم غذایی را رعایت کنید.

در این مدت سعی کنید از غذاهای خنک و نرم استفاده کنید. خوردن غذهای ترد و گرم باعث بدتر شدن شرایط شما می شود.

  • برای تسکین درد از مسکن استفاده کنید.

ممکن است بعد از جراحی دهان دردی را احساس کنید. برای تسکین آن می توانید تا ۴۸ ساعت از قرص های مسکن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه  آنچه باید در مورد روش کاشت دندان بدانید

مخاطبان عزیز اگر به شما گفتند که باید به سراغ یک جراح دهان و فک بروید بدون نگرانی این کار را انجام دهید. جراحی دهان تنها نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارید و این مسئله هیچ ربطی به مشکل شما ندارد. بنابراین با دریافت یک مشاوره پزشکی می توانید از روند درمان خود به روشنی آگاه شوید.

پیشنهاد مطالعه  انواع جراحی فک و دلایل هر یک از آنها چیست؟

دکتر هادی مشکل گشا 

جراح فک و صورت اصفهان

متخصص ايمپلنت اصفهان 

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراحعه نمایید: