طرح لبخند

طراحی لبخند با لیزر

در ابتدا باید بگوییم که برای ایجاد یک لبخند زیبا روش های متفاوتی وجود دارد اما در این مطلب ما می خواهیم طراحی لبخند با لیزر را تشریح نماییم برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید. با استفاده از فناوری های دیجیتال جهت درمان و اصلاح طرح لبخند در روش طراحی لبخند دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی دندان و طراحی لبخند با استفاده از روش های زیبایی دندان نظیر ارتودنسی و روکش کردن دندان و…. انجام می شود.

وجود هارمونی و هماهنگی اجزاء صورت در اصلاح طرح لبخند و داشتن لبخند زیبا لازم است. اصلاح طرح لبخند توسط دندانپزشک زیبایی با مجموعه ای از درمان های زیبایی صورت می گیرد. در این بین استفاده از فناوری دیجیتال می تواند دقت، کیفیت درمان اصلاح طرح لبخند را افزایش دهد. از ابزارهای خاص در زمینه طراحی لبخند دیجیتال می توان به انواع نرم افزارها و استفاده از فناوری های دیجیتال دیگر نظیر کد کم، لیزر دندان و … اشاره کرد. داشتن لبخند زیبا با اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس شخص را افزایش می دهد.

در اجزای صورت، زیبایی دندان و لبخند نقشی اساسی دارد. وجود هماهنگی بین این دو از اصول زیبایی است. دندان های مرتب، طول دندان های بلندتر، زیبایی لثه، سفیدی و براقیت دندان، وجود تناسب بین لب ها و دندان ها همگی نشانه ی زیبایی دندان و لبخند ایده ال است. استفاده از فناوری های طراحی لبخند دیجیتال می تواند باعث افزایش دقت و زیبایی لبخند بدست آمده شود.

جهت اصلاح طرح لبخند برای بدست آوردن لبخند زیبا گاهی نیاز به تغییراتی در فرم لثه ها، فاصله دندان ها، طول و ارتفاع تاج دندان و روش های مرسوم سفید کردن دندان و… دارد. وجود هماهنگی بین اجزاء لبخند در اصلاح طرح لبخند هدف قرار می گیرد. زیرا هماهنگی میان اجزاء صورت به ویژه دهان، شکل و رنگ اجزاء دهان و… باعث لبخند زیبا برای افراد می شود. وظیفه دندانپزشک زیبایی شناخت این روابط و ایجاد آن برای بدست آوردن لبخندی زیبا برای فرد می باشد.

پیشنهاد مطالعه  ایمپلنت های دندانی چقدر موثر هستند؟

 

 

طرح لبخند

 

 

طراحی لبخند دیجیتال

در این روش با استفاده از نرم افزار مخصوص طرح گرافیکی و سه بعدی شبیه سازی شده از لبخند بیمار نمایش داده می‌شود و بیمار می‌تواند از این طریق نرم‌افزار تقریباً درمان نهایی خود را ببیند. در این نرم‌افزار تناسب دندان‌ها و مطابقت آن با آناتومی دهان و حتی فاصله دو مردمک چشم و فاصله گوشه لب و ارتفاع صورت هم بررسی می‌گردد پس از تأیید بیمار اصلاح طرح لبخند فانتزی فرد به صورت عملی انجام می‌شود.

جهت طراحی لبخند دیجیتال می توان از انواع تجهیزات دیجیتال نظیر لیزر دندان، کد کم و نرم افزارهای موجود در زمینه دندانپزشکی استفاده کرد. فناوری کد کم می توان در طراحی لبخند دیجیتال بسیار مناسب باشد. در کد کم طراحی و ساخت ریستوریشن های دندانی و تصاویر سه بعدی درون دهانی گرفته می شود. با لیزر دندان در طراحی لبخند دیجیتال شما می توانید با کترین صدمه به بافت لثه و دندان اقدام به اصلاح طرح لبخند خود نمایید. تصاویر دیجیتال و رادیوگرافی می تواند در تشخیص و درمان نقص های مختلف دندانی بسیار مناسب به کار گرفته شوند. با روش های زیر می توان به اصلاح طرح لبخند اقدام نمود.

  1. سفید کردن دندان و بلیچینگ
  2. ایمپلنت دندان
  3. روکش های فول سرامیک
  4. روکش های زیرکونیا
  5. ارتودنسی

با پیشرفت تکنولوژی و کمک از روشهای نوین، جهت اصلاح طرح لبخند، ایجاد لبخند زیبا برای افراد با سهولت بیشتری انجام می گیرد. با استفاده از سیستم های نرم افزاری نظیر DSD یا به عبارت دیگر سیستم طراحی لبخند دیجیتالی این امکان ایجاد شده است که قبل از درمان، نتیجه درمان اصلاح طرح لبخند به بیمار نشان داده شود و بدین صورت بیمار می تواند با تکیه بر نتیجه درمان راجب روند درمانی اظهار نظر کند تا دندانپزشک زیبایی بنا به درخواست بیمار اقدام به اصلاح طرح لبخند نماید. در واقع با تکنولوژی طراحی لبخند با سیستم دیجیتالی می توان راهنمایی های لازم را به بیمار داد.

پیشنهاد مطالعه  انواع مختلف بریس‌های ارتودنسی کدام هستند؟

 

 

طرح لبخند

 

 

طراحی فانتزی دیجیتالی

در طراحی لبخند دیجیتالی، دندانپزشک از نرم افزارهای مخصوص که با نام CAD/CAM شناخته می شوند؛ استفاده می شود. طراحی لبخند پس از عکس گرفتن از دندان های بیمار و انتقال آن به نرم افزار، به طور کامل و سه بعدی نمایش داده می شود. سپس دندانپزشک یا توجه به نظر بیمار اصلاحاتی را روی آن انجام داده و لمینت ها توسط پرینتر سه بعدی ساخته می شوند. طراحی لبخند دیجیتال بسیار سریعتر از طراحی لبخند با لیمنت استاندارد است و نتایج بسیار زیباتر و جذابتری ایجاد می  کند.

طول عمر لبخند دیجیتالی

طول عمر و دوام لبخند دیجیتالی با توجه به این که از پوسته های پرسلین برای ساخت و تولید آن استفاده می شود بسیار طولانی می باشد به عبارت دیگر و بیش از 10 سال ماندگاری دارند. در این مطلب سعی کردیم که روش طرح لبخند دیجیتال را برای شما عزیزان ارائه بدهیم . امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید.

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.