لیفت لثه

جراحی لیفت لثه

از نکات بسیار مهم در داشتن چهره ای زیبا و دلنشین یک لبخند می باشد گفتنی است که نامتناسب بودن لثه ‌ها ، لبخند لثه ای را به دنبال دارد. در ابتدا باید بگوییم که لیفت لثه چیست ؟ برای چه کسانی انجام داده می شود؟ این عمل برای چه کسی مناسب نیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سولات ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید .

از نکات بسیار مهم در زیبایی چهره که مورد توجه افراد بسیار زیادی مخصوصا خانم ها قرار دارد. در واقع، اغلب مردم دوست دارند لبخندی زیبا داشته باشند. برخی از افراد به دلیل اینکه خط لثه شان بسیار پایین تر و یا بالاتر از حد معمول است، زیبایی لبخندشان را از دست می دهند و این امر تا حدود بسیار زیادی باعث کاهش اعتماد به نفس در آن‌ها می شود.

با پیشرفت تکنولوژی این مشکل به راحتی قابل حل است. جینجیوکتومی یا همان لیفت لثه، یکی از خدمات مربوط به ترمیم و همچنین زیبایی دندان است که برای حل این مشکل به کار می رود. با استفاده از این روش درمانی، مشکل عدم تناسب خط لثه از بین رفته و زیبایی لبخند به چهره شخص باز می گردد. جراحی لیفت لثه معمولاً برای زیبایی هرچه بیشتر انجام می شود و نمی توان آن را از شمار عمل های ضروری دانست.

نداشتن تناسب در لثه ها 

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در عدم تناسب خط لثه مؤثر باشند. به عنوان مثال عواملی همچون وجود برخی از بیماری ها، مصرف بعضی از دارو ها، مشکلات ژنتیکی و … ممکن است باعث شوند که لثه‌ها قسمت بسیار زیادی از دندان‌ ها را بپوشانند. در صورتی که این اتفاق برای دندان ها رخ بدهد، دندان‌ ها کوچکتر دیده می شوند و همین باعث می شود لثه‌ها به صورت نامتناسب در دهان قرار بگیرند. البته گاهی ممکن است عکس این قضیه نیز اتفاق بیفتد، یعنی لثه‌ها بخش کمتری از دندان‌ها را مورد پوشش قرار دهند که در این صورت نیز تناسب لثه‌ها از بین رفته و زیبایی لبخند از چهره فرد سلب می شود. در این حالت هنگامی که فرد شروع به صحبت کردن می کند، دندان‌های جلویی کاملاً پیدا هستند و حالت بدی به چهره فرد می دهند. عقب نشینی بافت لثه باعث خواهد شد که ریشه دندان‌ها دیده شوند که در این صورت دندان‌ها بلندتر دیده شده و در طولانی مدت باعث افتادن دندان‌ها و یا کرم خوردگی آن‌ها شود. این مشکل نیز ممکن است به دلایل مختلفی همچون بیماری پریودنتیت اتفاق بیفتد.

پیشنهاد مطالعه  کاربرد جراحی دهان چیست؟

جینجیوکتومی چیست؟ 

قبل از اینکه هرگونه عمل لیفتینگ انجام شود، دندان پزشک به صورت کامل با بیمار مشاوره کرده و سخنان بیمار را گوش می دهد. در نهایت نظر خود را در خصوص لیفت لثه بر روی آن شخص بیان کرده و یک دید کلی از نتیجه لیفت لثه بر روی بیمار به او ارائه می کند تا بیمار در تصمیم گیری خود با اطمینان بیشتری عمل کند. در نهایت در یک جلسه درمانی با بی حس کردن موضعی بافت های نرم دهان، لیفت لثه بر روی بیمار آغاز می شود. پس از بی حسی، دندانپزشک اقدام به تراش دادن و همچنین شکل دهی لثه‌ها می کند که ممکن است این کار با استفاده از تیغ جراحی و یا لیزر انجام شود. لیفت لثه با لیزر یکی از روش های پرطرفدار برای این کار است که علت محبوبیت آن نیز بهبود سریع تر بافت ها نسبت به روش های دیگر است. لازم به ذکر است گاهی پس از اتمام این فرایند ها دندان پزشک لازم می داند لثه‌ها را از استخوان‌ها جدا کرده و اقدام به تراش دادن استخوان‌ها کند و پس از آن مجدداً لثه‌ها را بالاتر از مکان قبلی شان قرار دهد. خوشبختانه، پس از انجام جینجیوکتومی لازم نیست بیمار چند روزی را به استراحت بپردازد و یا از دارو ها و مسکن های قوی استفاده کند. حتی در صورتی که پس از لیفت لثه، لثه‌ها درد داشته و یا ورم کرده باشند باز هم بیمار مشکلی برای خوردن و یا آشامیدن نخواهد داشت.

 

 

لیفت لثه

 

 

مزایا و معایب لیفت لثه کدام اند؟

  • متناسب تر شدن لثه‌های نامتقارن
  • بهبود پیدا کردن ظاهر دندان‌ها
  • درمان برخی از بیماری های مربوط به لثه
  • زیبایی ظاهر لبخند و افزایش زیبایی چهره
  • بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل از بین رفتن بافت های اضافی لثه
  • ماندگاری و دائمی بودن لیفت لثه
  • حساسیت بدن بیمار به بی حسی
  • تغییر بافت لثه‌ها به حالت قبل از درمان
پیشنهاد مطالعه  تأثیر تغذیه مناسب بر جراحی‌های فک و دندان

لیفت لثه برای چه کسانی مناسب نمی باشد؟

هرچند که این عمل میتواند موضعیت خط لثه در طرح لبخند را اصلاح کنید، ولی باید بدانید هر کسی هم نمیتواند این عمل را انجام دهد. انجام چنین پروسه درمانی نیازمند داشتن حداقل شرایط مورد نیاز است. بیایید با یک مثال این بخش را توضیح دهیم. فرض کنید که خط لثه شما پایین است و وقتی لبخند می‌زنید لثه‌ها بیشتر از دندان به چشم می‌آیند. از طرفی طول دندان های شما زیاد نیست و ریشه آن ها نیز ضعیف است. در حالت کنونی هر چند که خط پایین لثه به ضرر شما است. اما نباید فراموش کنید که اگر لثه ها بالا بروند، دندان های شما مثل سابق از حمایت لثه ها برخوردار نیستند. اگر در این صورت لیفتینگ لثه انجام دهید ممکن است دچار مشکلات زیر شوید:

» لق شدن
» عفونت
» افتادن دندان ها
» نفوذ مواد غذایی و باکتری ها با بافت لثه

داشتن لبخندی زیبا برای خیلی از افراد مهم می باشد مخصوصا بانوان دوست دارند که با یک طرح لبخند زیبا، زیبایی چهره خود را دو چندان نمایند . در این مطلب سعی نمودیم که شما را با لیفت لثه آشنا نماییم با انجام این جراحی می توانید لبخند زیبایی به دیگران تحویل دهید. امیدوارم که از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید.

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

 

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.