بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

آپیکتومی دندان چیست؟

درمان آپیکتومی دندان

عفونت در نوک ریشه یکی از دندان های شما رخ داده است. گاهی اوقات این هیچ علامتی ایجاد نمی کند، اما معمولا افراد از ناراحتی و دوره های گاه به گاه تورم، جوش لثه یا طعم بد آگاه هستند. ممکن است قبلاً برای درمان عفونت یک دوره آنتی بیوتیک به شما داده شده باشد.

در صورت عدم درمان عفونت به احتمال زیاد به آبسه یا کیست تبدیل می شود. این امر علاوه بر ایجاد درد می تواند منجر به از بین رفتن استخوان اطراف ریشه شود. در نتیجه دندان لق می شود.

بازگشت به بالا درمان شامل چه مواردی است؟

دندانپزشک شما قبلاً سعی کرده است با برداشتن عصب دندان و قرار دادن پرکننده ریشه از شر عفونت خلاص شود. در حال حاضر عفونت باید با عمل جراحی به نام “اپیککتومی” برداشته شود. این شامل تمیز کردن عفونت از استخوان، برداشتن بخش کوچکی از نوک ریشه دندان و سپس مهر و موم کردن ریشه با یک پر کردن کوچک است.

لازم است یک برش کوچک در لثه روی ریشه دندان ایجاد کنید و سپس لثه را از روی استخوان بردارید. ناحیه عفونت با برداشتن مقدار کمی از استخوان با مته آشکار می شود. هر بافت عفونی قبل از برداشتن 2 تا 3 میلی متر از نوک ریشه کاملاً از نوک ریشه پاک می شود. ریشه با یک پر کردن کوچک مهر و موم شده است. سپس آدامس با بخیه های حل شونده به جای خود دوخته می شود که حدود دو هفته طول می کشد تا ناپدید شوند. کل فرآیند از شروع تا پایان حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید. درمان آپیکتومی دندان

پیشنهاد مطالعه  خطرات یا عوارض جراحی فک چیست؟

بازگشت به بالا چه نوع بیهوشی استفاده می شود؟

معمولا آپیککتومی تحت بی حسی موضعی انجام می شود، یعنی تزریق به لثه که ناحیه را بی حس می کند. این بی حس کننده از احساس درد در حین عمل جلوگیری می کند.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

بعد از عمل چه انتظاری دارم؟

هنگامی که بی حسی موضعی چند ساعت پس از جراحی از بین برود، ناراحتی ایجاد می کند. اگر احتمال دارد خیلی درد داشته باشد، جراح شما داروهای مسکن برای شما ترتیب می دهد. همچنین ممکن است نیاز به مصرف یک دوره آنتی بیوتیک باشد. این ناراحتی معمولاً در چند روز اول بدتر است، اگرچه ممکن است چند هفته طول بکشد تا کاملاً از بین برود. ممکن است به یک یا دو روز مرخصی نیاز داشته باشید که در این مدت باید از ورزش شدید اجتناب کنید.

پس از جراحی ممکن است مقداری تورم هم در داخل و هم در خارج دهان ایجاد شود. این معمولاً برای حدود دو روز بیشتر قابل توجه است. تمیز نگه داشتن محل جراحی تا حد امکان در چند هفته اول پس از جراحی بسیار مهم است. اگر استفاده از مسواک دشوار باشد، می توان با شستشوی ملایم با دهانشویه یا آب نمک گرم (یک قاشق چایخوری نمک آشپزخانه را در یک فنجان آب گرم حل کنید) از روز بعد از جراحی، ناحیه را از باقی مانده مواد غذایی پاک کرد. درمان آپیکتومی دندان

پیشنهاد مطالعه  مزایا و معایب جراحی فک و صورت
بازگشت به بالا چه مشکلاتی وجود دارد؟

خونریزی ناحیه بعد از جراحی غیرعادی است، اما اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً می توان با فشار دادن حداقل 10 دقیقه روی آن ناحیه با یک دستمال یا سواب، آن را متوقف کرد. اگر خونریزی متوقف نشد لطفا با بخش تماس بگیرید.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

بلند کردن لثه برای باز کردن ریشه دندان گاهی اوقات می تواند منجر به احساس بی حسی در لثه شود. این معمولا پس از چند ماه ناپدید می شود. از آنجایی که لثه بریده می شود، گهگاه می تواند چند ماه پس از عمل جراحی به دلیل ایجاد بافت اسکار جمع شود. این معمولاً مشکلی نیست، اما اگر دندان تاج گذاشته شده باشد، ممکن است لبه تاج نمایان شود.

حتی اگر تمام عفونت با موفقیت برداشته شود، گاهی اوقات ممکن است ماه ها یا حتی سال ها بعد بازگردد. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است نیاز به تکرار عمل باشد اما گاهی اوقات دندان بهتر است برداشته شود.

برای یافتن بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.