بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

3 نوع ایمپلنت دندان – کدام یک برای شما بهتر است؟

ایمپلنت دندان در اصفهان

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی یک ستون کوچک و تیتانیومی (پیچ) است که از طریق جراحی در استخوان فک شما زیر خط لثه قرار می گیرد. این پست با استخوان فک شما ترکیب می شود و پایه ای پایدار برای ترمیم دندان شما ایجاد می کند.

پست ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته شما است. نه تنها مانند یک ریشه با استخوان شما ترکیب می شود، بلکه ساختار استخوان شما را نیز تحریک کرده و حفظ می کند.

در بالای یک پست ایمپلنت دندان یک ترمیم قرار دارد. به طور معمول، این یک تاج منفرد است که جایگزین یک دندان می شود. اما ایمپلنت های دندانی می توانند چندین دندان از دست رفته را با بریج و حتی پروتزهای ایمن نیز پشتیبانی کنند.

با مراقبت مناسب، ایمپلنت های دندانی می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. ایمپلنت های دندانی دارای یک تب جدید Opens to WebMD WebMD با نرخ موفقیت 98 درصد هستند.

به همین دلیل، و مزایای فراوان آن، ایمپلنت های دندانی به طور گسترده به عنوان توصیه شماره 1 برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته شناخته می شوند.

 

بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان
بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

 

بنابراین، کدام نوع ایمپلنت دندان برای شما بهترین است؟

سه نوع مختلف ایمپلنت دندان را در زیر بررسی کنید و مزایا و معایب هر کدام را کشف کنید.

3 نوع مختلف ایمپلنت دندان

1) تعویض یک دندان: از یک ایمپلنت دندان استفاده کنید

پروسه ایمپلنت دندان چگونه است؟
در اینجا چیزی است که می توانید از ایمپلنت های دندانی در اصفهان انتظار داشته باشید:

شما با یکی از کارشناسان ایمپلنت دندان ما ملاقات خواهید کرد تا مشخص کنید که آیا کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر (به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزی شما را واجد شرایط می کند). در این صورت، یک طرح درمانی سفارشی ایجاد خواهد شد.
پست با استفاده از فناوری هدایت شده توسط جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرد. در طول این روش نباید دردی احساس کنید و ما مطمئن خواهیم شد که در طول این روش احساس راحتی خواهید کرد. زمان بهبودی برای ترکیب شدن پست شما با استخوان معمولاً 3 تا 4 ماه است.
پس از بهبودی، تاج سفارشی جدید شما با یک اباتمنت به پست شما متصل می شود. دندان جدید شما دقیقاً مانند دندان های اطراف شما به نظر می رسد.
برخلاف سایر ترمیم‌ها، یک ایمپلنت دندان تک دندان جایگزین کل دندان از دست رفته شما از ریشه تا تاج می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  اکثر ناهنجاری های جمجمه چه مواردی است؟

اگر یک دندان یا چند دندان از دست رفته دارید که در مجاورت یکدیگر نیستند، کاشت دندان تک دندان ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

با این حال:

اگر چندین دندان از دست رفته در مجاورت یکدیگر دارید، این ممکن است بهترین گزینه شما نباشد. علاوه بر این، در صورت داشتن چندین دندان از دست رفته، نوع بعدی ایمپلنت دندان ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

2) جایگزینی چندین دندان: از بریج مبتنی بر ایمپلنت استفاده کنید
یک پل با پشتیبانی از ایمپلنت

هنگامی که چندین دندان از دست رفته در مجاورت یکدیگر دارید، ممکن است بهترین گزینه شما بریج مبتنی بر ایمپلنت باشد.

بریج دندان چیست؟

به طور معمول، یک بریج از دو تاج در دو طرف شکاف دندان از دست رفته شما تشکیل شده است که یک دندان مصنوعی در بین آن تاج ها نگه داشته می شود.

اکنون، به جای اینکه روکش‌ها به دندان‌ها متصل شوند، بریج‌هایی که از ایمپلنت پشتیبانی می‌کنند تاج‌هایی دارند که به ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

این فرآیند شبیه ایمپلنت دندان تک دندانی است. با این حال، دندان های از دست رفته در وسط شکاف، ایمپلنت دندانی دریافت نمی کنند.

مزایای یک بریج با پشتیبانی از ایمپلنت این است که می‌توانید چندین دندان از دست رفته را پشت سر هم به طور ایمن جایگزین کنید – بدون هزینه‌ای برای جایگزینی هر دندان.

نکته منفی این است که همه دندان ها ایمپلنت دریافت نمی کنند و بنابراین مقداری توده استخوانی را از دست خواهید داد.

پیشنهاد مطالعه  درد فک پایین و بیماری های عامل آن

اگر اکثر یا همه دندان های شما از دست رفته باشد چه اتفاقی می افتد؟

 

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

 

3) جایگزینی تمام دندان های خود: از پروتز نگهدارنده ایمپلنت استفاده کنید
پروتز دندان نگهدارنده ایمپلنت

اگر اکثر یا تمام دندان‌های خود را در قوس (بالا یا پایین) از دست داده‌اید، پروتز دندان مصنوعی با ایمپلنت ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

دندان مصنوعی نگهدارنده ایمپلنت چیست؟

پروتز یک قوس مصنوعی دندان است. روی خط لثه شما قرار می گیرد و ظاهر یک مجموعه کامل از دندان ها را به شما می دهد. مشکل پروتزهای سنتی این است که قابل جابجایی هستند، به این معنی که می توانند بلغزند، سر بخورند، کلیک کنند، بیفتند و کارهای روزانه مانند غذا خوردن و صحبت کردن را ناراحت کنند.

برای رفع این مشکل، می توانید دندان مصنوعی خود را با ایمپلنت دندان به طور دائم ایمن کنید.

 

برای یافتن بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.

 

چگونه کار می کند؟

متخصصان ایمپلنت اصفهان ما به صورت استراتژیک چهار ایمپلنت دندان را در امتداد قوس شما قرار می دهند. در حالی که آنها بهبود می یابند، پروتز فعلی شما ممکن است اصلاح شود تا بتوان آن را بدون ایجاد اختلال در روند بهبودی پوشید.

پس از بهبودی، یک پروتز جدید و سفارشی دریافت خواهید کرد که به ایمپلنت های دندانی متصل می شود. نتیجه یک پروتز دائمی و ایمن است که به صورت سفارشی طراحی شده و متناسب با زیبایی صورت شماست.

اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، این ممکن است راه حلی برای تمام مشکلات دندان مصنوعی شما باشد. و اگر تعداد زیادی دندان از دست رفته دارید، این ممکن است یک گزینه عالی برای بازگرداندن لبخند و اعتماد به نفس شما باشد.

اما نکته کلیدی برای همه این نوع ایمپلنت های دندانی این است که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستید یا خیر. چگونه آن را تعیین کنیم؟

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.