بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

ایمپلنت های دندانی متخصص ایمپلنت اصفهان دکتر هادی مشکل گشا

ایمپلنت های دندانی اصفهان

ایمپلنت های دندانی ابزارهای پزشکی هستند که از طریق جراحی در فک کاشته می شوند تا توانایی جویدن یا ظاهر فرد را بازیابی کنند. آنها از دندان های مصنوعی (جعلی) مانند تاج، بریج یا دندان مصنوعی پشتیبانی می کنند.

هنگامی که دندانی به دلیل آسیب یا بیماری از دست می‌رود، فرد می‌تواند عوارضی مانند از دست دادن سریع استخوان، گفتار ناقص یا تغییر در الگوهای جویدن را تجربه کند که منجر به ناراحتی می‌شود. جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی و سلامت بیمار را بهبود بخشد.

سیستم های ایمپلنت دندانی شامل بدنه ایمپلنت دندان و اباتمنت ایمپلنت دندانی است و ممکن است شامل یک پیچ ثابت کننده اباتمنت نیز باشد. بدنه ایمپلنت دندان با جراحی در استخوان فک به جای ریشه دندان قرار می گیرد. اباتمنت ایمپلنت دندان معمولاً توسط پیچ فیکساتور اباتمنت به بدنه ایمپلنت متصل می شود و از طریق لثه به داخل دهان امتداد می یابد تا از دندان مصنوعی متصل شده حمایت کند.

پیشنهاد مطالعه  روش کاشت دندان کامل با ایمپلنت چگونه است؟

ساختار سیستم ایمپلنت دندانی، نشان دهنده تاج، اباتمنت و بدنه ایمپلنت

شکل 1. ساختار سیستم ایمپلنت دندانی

توصیه هایی برای بیماران
قبل از انتخاب ایمپلنت دندان، با ارائه دهنده دندانپزشک خود در مورد مزایا و خطرات احتمالی و اینکه آیا کاندیدای این روش هستید یا خیر صحبت کنید.
مواردی که باید در نظر بگیرید:

سلامت کلی شما عامل مهمی در تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید، مدت زمان بهبودی آن و مدت زمانی که ایمپلنت ممکن است در جای خود بماند، است.
از ارائه دهنده دندانپزشک خود بپرسید که چه مارک و مدلی از سیستم ایمپلنت دندان استفاده می شود و این اطلاعات را برای سوابق خود نگه دارید.
سیگار ممکن است روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد و موفقیت طولانی مدت ایمپلنت را کاهش دهد.
روند بهبودی بدن ایمپلنت ممکن است چندین ماه یا بیشتر طول بکشد، در این مدت شما معمولاً یک اباتمنت موقت به جای دندان دارید.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

بعد از عمل ایمپلنت دندان:

دستورالعمل های بهداشت دهان و دندان را که توسط متخصص دندانپزشکی به شما داده شده است را با دقت دنبال کنید. تمیز کردن منظم ایمپلنت و دندان های اطراف برای موفقیت طولانی مدت ایمپلنت بسیار مهم است.
ویزیت های منظم را با ارائه دهنده دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید.
اگر ایمپلنت شما شل یا دردناک است، فوراً به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

پیشنهاد مطالعه  نامرتبی و شلوغی دندانها (Crowding)

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

مزایا و خطرات ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی می توانند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی و سلامت فردی که به آن نیاز دارند را بهبود بخشند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است عوارضی رخ دهد. عوارض ممکن است به زودی پس از کاشت ایمپلنت دندان یا خیلی دیرتر رخ دهد. برخی از عوارض منجر به شکست ایمپلنت می شود (معمولاً به عنوان شلی یا از دست دادن ایمپلنت تعریف می شود). شکست ایمپلنت می تواند منجر به نیاز به روش جراحی دیگری برای تعمیر یا جایگزینی سیستم ایمپلنت شود.

برای یافتن بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.