هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان

آیا ایمپلنت دندان مقرون به صرفه است؟

هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان

مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

 

بنابراین، ما ثابت کرده‌ایم که ایمپلنت‌های دندانی از این نظر مؤثر هستند که درصد موفقیت بالایی دارند و می‌توانند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورند، اما آیا مقرون به صرفه هستند؟ یک ایمپلنت دندان معمولاً بین 4300 تا 6500 دلار هزینه دارد. به خصوص اگر به بیش از یک ایمپلنت نیاز دارید، ممکن است هزینه آن بالا به نظر برسد. اگرچه هزینه اولیه ایمپلنت دندان می تواند بالاتر از سایر گزینه های جایگزینی دندان باشد، اما در دراز مدت، سرمایه گذاری اولیه نتیجه می دهد.

در سال 2013، گروهی از محققان یک مرور ادبیات را منتشر کردند که در آن 14 مطالعه روی ایمپلنت های دندانی سنتز شد. این محققان به این نتیجه رسیدند که در مقایسه با پروتزهای ثابت دندان سنتی مانند تاج و بریج، ایمپلنت های دندانی گزینه مقرون به صرفه تری هستند. آنها همچنین دریافتند که بیمارانی که ایمپلنت های دندانی گذاشته بودند، حتی زمانی که هزینه اولیه آن بالا بود، از نتایج خود راضی بودند. این بررسی بیشتر نشان داد که سلامت کلی بسیاری از بیماران پس از کاشت ایمپلنت دندان بهبود یافته و در نتیجه هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی آنها کاهش می‌یابد.

این واقعیت که سایر گزینه‌های جایگزینی دندان برای ماندگاری طولانی‌مدت ساخته نشده‌اند، به این معنی است که مجبور خواهید بود بارها و بارها برای تعویض آنها هزینه کنید. همانطور که ما ثابت کرده ایم، ایمپلنت های دندانی برای ماندگاری ساخته شده اند، بنابراین اکثر بیماران هرگز مجبور به پرداخت هزینه های جایگزینی نخواهند بود. به علاوه، بیمه دندان می تواند به کاهش هزینه کاشت ایمپلنت کمک کند. غیر معمول است که بیمه کل فرآیند ایمپلنت را پوشش دهد، اما ممکن است بخشی از قیمت هر مرحله از عمل را پوشش دهد.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه  هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان  به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

اثرات منفی

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی برای ساختار استخوان و سلامت دهان شما بهتر از سایر اشکال جایگزینی دندان هستند. با این حال، مانند هر روش جراحی، قرار دادن ایمپلنت دندان با برخی از عوارض بالقوه همراه است، مانند:

عفونت:

وقتی چیزی را با جراحی وارد بدن خود می کنید، احتمال عفونت وجود دارد. اگر باکتری در اطراف ایمپلنت جمع شود، می تواند باعث بیماری شود و از ترکیب شدن ایمپلنت با استخوان آنطور که باید جلوگیری کند. به همین دلیل است که حفظ بهداشت دهان و دندان پس از کاشت ایمپلنت ضروری است.

آسیب لثه:

همچنین این احتمال وجود دارد که بافت لثه شما تحت تأثیر قرار دادن ایمپلنت قرار گیرد. به خصوص اگر قبلاً به بیماری شدید لثه مبتلا هستید، در معرض خطر نیاز به پیوند لثه برای پوشاندن مناطقی هستید که لثه شما روی ایمپلنت را نمی‌پوشاند. این خطر بیشتر جنبه زیبایی دارد.

آسیب عصبی:

یکی دیگر از عوارض احتمالی ایمپلنت دندان آسیب عصبی است. در طول یا بعد از عمل ایمپلنت دندان، اعصاب ممکن است آسیب ببینند، که ممکن است نیاز به برداشتن ایمپلنت برای بازگرداندن عملکرد عصبی داشته باشد.
اگر ایمپلنت‌ها را گذاشته‌اید و بعد از تکمیل مراحل اولیه بهبودی متوجه مشکلاتی شدید، باید با دندانپزشک یا جراح دهان خود تماس بگیرید. این مسائل شامل احساس شل شدن ایمپلنت ها، التهاب یا درد ناشی از ایمپلنت ها یا طعم بد در دهان است. به طور کلی، قرار دادن ایمپلنت های دندانی یک روش نسبتا کم خطر است که نتایج فوق العاده ای به همراه دارد.

پیشنهاد مطالعه  کاربرد جراحی دهان و فک که باید بدانیم؟

 

هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان
هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان

 

چه مدت طول می کشد تا ایمپلنت دندان انجام شود؟

اگر می خواهید یک راه حل سریع برای جایگزینی دندان های از دست رفته داشته باشید، ممکن است بخواهید بدانید چه مدت طول می کشد تا ایمپلنت دندانی انجام شود. پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل این است که آیا قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به اقدامات مقدماتی مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس دارید یا خیر. البته این به کل مدت زمان لازم برای کاشت ایمپلنت اضافه می کند زیرا عمل کاشت شما را به تاخیر می اندازد.

می توانید ابتدا با ملاقات با دندانپزشک خود از واجد شرایط بودن خود برای کاشت ایمپلنت دندان مطلع شوید. دندانپزشک شما را به یک جراح دهان ارجاع می دهد که شما را بیشتر ارزیابی می کند، به شما اطلاع می دهد که آیا به یک روش آماده سازی مانند پیوند استخوان نیاز دارید و یک برنامه درمانی ارائه می دهد. اگر استخوان فک و لثه های شما سالم هستند، می توانید بلافاصله ایمپلنت های خود را قرار دهید.

بخش عمده ای از زمان مورد نیاز کل فرآیند صرف برنامه ریزی می شود. خود جراحی بسیار مختصر است. معمولاً فقط یک ساعت طول می کشد تا یک ایمپلنت منفرد قرار داده شود. بسته به سطح برنامه‌ریزی یا مراحل آماده‌سازی مورد نیاز، کل فرآیند می‌تواند تا نه ماه طول بکشد – و ممکن است زمان بسیار کمتری از آن طول بکشد. پس از تکمیل فرآیند، می توانید خیالتان راحت باشد که با مراقبت مناسب، ایمپلنت شما برای مدت نامحدودی دوام خواهد آورد.

 

مطالعه بیشتر : جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت

آیا کاشت ایمپلنت دندان دردناک است و ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

هنگامی که تحت عمل قرار می گیرید، بی حسی موضعی دریافت خواهید کرد، بنابراین نباید هیچ دردی را تجربه کنید. پس از عمل، مانند هر روش جراحی دیگری، ممکن است مقداری کبودی، تورم یا ناراحتی را تجربه کنید، اما درد قابل توجهی نیست. از آنجایی که این یک روش دهانی است، ممکن است مقداری خونریزی خفیف نیز تجربه کنید. بسیاری از بیماران از آسان بودن روند بهبودی شگفت زده می شوند. اکثر بیماران حتی پس از جراحی نیازی به داروهای مسکن تجویزی ندارند و برخی از افراد در روز بعد مشکلی برای بازگشت به محل کار ندارند.

به یاد داشته باشید، هر کس متفاوت است. اگر موقعیت منحصربه‌فرد شما نیاز به روش‌های اضافی برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی داشته باشد، ممکن است به عنوان بخشی از روند بهبودی، زمان یا ناراحتی بیشتری را شامل شود. با این حال، در بیشتر موارد، کاشت ایمپلنت دندان مستلزم بهبودی بسیار سریع و راحت برای بیمار است.

پیشنهاد مطالعه  درد فک پایین و بیماری های عامل آن

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه  هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان  به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

 

هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان
هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان

 

آیا ایمپلنت دندان طبیعی است؟

ایمپلنت های دندانی مطمئنا طبیعی به نظر می رسند، اما چه حسی دارند؟ به طور کلی، ایمپلنت های دندانی طبیعی تر از سایر انواع جایگزینی دندان هستند. به عنوان مثال، پروتزهای مصنوعی در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن به حرکت در می آیند و باید به طور دوره ای خارج شوند، بنابراین دائماً به شما یادآوری می شود که دندان های واقعی شما نیستند.

در مقابل، ایمپلنت ها به طور یکپارچه در لبخند شما ادغام می شوند و می توانند بسیار شبیه دندان های طبیعی باشند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید، حتی اگر ایمپلنت‌ها از فلز ساخته شده‌اند، طعم فلزی در دهان شما باقی نمی‌گذارند.

تنها تفاوت این است که دندان های طبیعی شما دارای اعصابی هستند که به شما اجازه می دهد احساسات ناشی از دما یا فشار را احساس کنید و ایمپلنت ها اینطور نیستند. حتی با وجود اینکه ایمپلنت‌ها شبیه ریشه دندان‌های طبیعی شما هستند، ایمپلنت‌ها هنوز مصنوعی هستند، بنابراین نمی‌توانند به شما اجازه دهند احساساتی را که در ریشه دندان طبیعی احساس می‌کنید، داشته باشید. با این حال، شما اعصابی در بافت لثه در اطراف ایمپلنت دارید که می تواند به ارائه ورودی حسی برای ایمپلنت کمک کند.

اهمیت ایمپلنت های با کیفیت بالا

ایمپلنت های دندانی یک گزینه منحصر به فرد موثر برای بیمارانی است که نیاز به جایگزینی دندان با کیفیت بالا دارند. طول عمر، مقرون به صرفه بودن، احساس طبیعی و سایر عوامل اثربخشی کلی ایمپلنت های دندانی را تایید می کند. اگر علاقه مند به دریافت ایمپلنت دندان یا ارائه آن به بیماران خود هستید، ممکن است بخواهید در مورد انواع مختلف ایمپلنت های دندانی یا سایر عواملی که شما یا بیمارانتان ممکن است بخواهید قبل از انتخاب ایمپلنت دندان در نظر بگیرید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از تجربه ایمپلنت دندانی خود ببرید، باید مطمئن شوید که ایمپلنت‌های با بالاترین کیفیت را دریافت می‌کنید. ایمپلنت های دندانی یک سرمایه گذاری طولانی مدت هستند که برای تمام عمر انجام می شود،

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه  هزینه ایمپلنت دندان در اصفهان  به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.