کاشت ایمپلنت بعد از دوران بارداری

چرا توصیه می شود که کاشت ایمپلنت بعد از دوران بارداری انجام شود؟

به طور کل می توان بعد از سه ماه اول بارداری می توان درمان های روتین مانند روکش گذاری، پر کردن دندان و عصب کشی را انجام داد. البته اگر فوریت های پزشکی نباشد این کار ها هم به توصیه متخصصین باید بعد از دوران بارداری انجام شود.

  • استرس در دوران بارداری

به نقل از انجمن تخصصی زنان و زایمان آمریکا وارد شدن هرگونه استرسی در دوران بارداری به مادر بر روی کودک هم تاثیراتی منفی می گذارد و برای سلامتی جنین مضر است.

استرس مربوط به ترمیم دندان ها در دوران بارداری

از آنجایی که تمامی عملیات های عصب کشی، ایمپلنت گذاری و … به آدم در شرایط معمولی هم استرس وارد می کند، توصیه نمی شود که مادران باردار تا زمانی که زایمان نکرده اند، این کار ها را انجام دهند.

  • اشعه ایکس و تاثیرات آن بر جنین

از خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری مواجه شدن با اشعه ایکس می باشد که برای عکس برداری از دندان ها انجام می شود. البته بسیاری از پزشکان می گویند که اشعه ایکس برای عکس برداری از دندان ها فقط بر روی دهان تمرکز دارد و کاری به جنین ندارد اما باز هم این کار را توصیه نمیکنند و حدالامکان به دلیل خطرات احتمالی که ممکن است برای جنین بوجود بیاید، به مادران باردار توصیه می کنند که تمامی این پروسه ها را بعد از زایمان انجام دهند.

  • جراحی و استفاده از دارو های بیهوشی

دلیل اخری که باعث می شود که ایمپلنت بعد از زایمان توصیه شود این است که کاشت ایمپلنت همراه با جراحی می باشد. در دوران بارداری تمامی سیستم بدن مادر از حالت نرمال خارج می شود. از دست دادن خون ممکن است تاثیر بدی بر مادر و در ادامه برای کودک داشته باشد، از طرفی دیگر به دلیل استفاده از مواد بیهوشی در این عمل و تاثیرات منفی آن بر جنین خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری را تشدید می شود.

جمع بندی

به دلیل خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری هرچند احتمالی توصیه می شود که بعد از دوران بارداری این کار انجام بگیرد، مگر این که فوریت پزشکی در کار باشد و اگر این کار انجام نشود ممکن است لثه و بافت استخوانی فک آسیب ببیند. در دوران بارداری مادر باید در آرامش کامل باشد. جراحی، خونریزی و استفاده از مواد بیهوشی می تواند تاثیرات بدی بر روی کودک گذاشته و آن را با مشکلاتی هرچند کوچک درگیر کند به دلیل خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری این کار را بعد از زایمان با خیال راحت انجام دهید. برای یک ایمپلنت گذاری حرفه ای می توانید به مطب متخصص ایمپلنت دکتر هادی مشکل گشا مراجعه کنید و از کیفیتی بی نظیر برخوردار شوید.


 

متخصص ايمپلنت اصفهان

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح  فک و صورت اصفهان

متخصص ایمپلنت اصفهان

ارائه خدمات:

ايمپلنت

جراحی هایی که در ناحیه دهان ، فک ، صورت و جمجمه باید صورت بگیرد

کشیدن دندان و خارج کردن دندان هایی که در موقعیت دشوار قرار گرفته اند

جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک و صورت

جراحی عفونت های فک و صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی جمجمه

جراحی ترمیمی و زیبایی صورت

جراحی ترمیمی و زیبایی فک

جراحی آسیب های ترافیکی (تروما )

جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینور )

بوتاكس و ژل صورت

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه  آنچه باید در مورد ایمپلنت های دندانی بدانید!؟