ترمیم جراحی شکستگی

کرانیوپلاستی جمجمه چیست؟

ترمیم جراحی شکستگی

بررسی اجمالی برنامه ریزی و بازیابی سوالات متداول ارائه دهندگان ما مکان ها خدمات مرتبط تصویری از دو پزشک که به عکس‌برداری با اشعه ایکس از جمجمه نگاه می‌کنند کرانیوپلاستی ترمیم جراحی شکستگی یا بدشکلی جمجمه است.

این شکستگی‌ها و بدشکلی‌ها می‌توانند در نتیجه یک عمل جراحی مغز و اعصاب که نیاز به دسترسی به مغز دارد، یک حادثه آسیب‌زا یا نقص مادرزادی اتفاق بیفتند. تیم ما درمان جراحی را برای مشکلات پیچیده جمجمه ارائه می دهد. تیم چند رشته ای ما متشکل از جراحان مغز و اعصاب، پلاستیک، جمجمه صورت و میکروواسکولار با یکدیگر همکاری می کنند تا بهترین نتیجه ممکن را برای شما به دست آورند.

بسته به نوع و شدت بیماری شما، استراتژی درمانی شما متفاوت خواهد بود.

نمونه هایی از شرایطی که ما درمان می کنیم عبارتند از:

شکل غیر طبیعی سر: اگر سر شما ظاهری نامنظم یا نامتقارن دارد، مانند پیشانی یا شقیقه ها، تیم ما می تواند به بازگرداندن فرم طبیعی به سر و صورت کمک کند. استخوان از دست رفته: اگر مغز به دلیل حادثه یا شرایطی متورم شود، ممکن است لازم باشد بخشی از جمجمه شما برداشته شود تا مغز منبسط شود.

پس از تعویض، ممکن است متوجه تغییر شکل آن شوید. تیم ما می تواند استخوان را با پیوند استخوان یا ایمپلنت جمجمه جایگزین کند و بافت نرم را با استفاده از روش های جراحی میکروواسکولار یا جراحی پلاستیک ترمیم کند. حفره زمانی: پس از یک عمل جراحی مغز و اعصاب، ممکن است متوجه آتروفی عضله در ناحیه شقیقه شوید یا ناپدید شوید. این می تواند باعث ایجاد ظاهری توخالی در شقیقه شما شود. تیم ما می تواند عضله را بازسازی کند و تغییر شکل را به حداقل برساند.

پیشنهاد مطالعه  در چه صورتی نیاز به جراحی فک داریم؟

اگر قبلاً ارجاع ندارید، یک قرار ملاقات با یکی از متخصصان کرانیوپلاستی ما تعیین کنید. جراح جمجمه شما را معاینه می کند و سوالاتی می پرسد تا مشخص کند که آیا شما کاندیدای این روش هستید یا خیر. اگر جراحی توصیه شود، در مورد خطرات و عوارض احتمالی جراحی و آنچه در طول جراحی اتفاق خواهد افتاد صحبت خواهید کرد. شما دستورالعمل هایی را دریافت خواهید کرد که چه کاری باید قبل از جراحی انجام دهید.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی از جمله جراحی های داخل دهانی کوچک، جراحی آسیب های ترافیکی، جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت و جمجمه و … می باشند که آماده ارائه خدمت در زمینه ترمیم جراحی شکستگی به صورت تخصصی به شما بیماران گرامی می باشند.

در طول جراحی، برای جلوگیری از احساس درد، بیهوشی دریافت خواهید کرد. در حالی که شما بیهوش هستید، تیم جراحی جمجمه شما را با یک بی حس کننده موضعی برای جلوگیری بیشتر از درد آماده می کند. از آنجا، ممکن است از یک یا چند تکنیک جراحی برای رسیدگی به وضعیت شما استفاده شود. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سیمان استخوان یا هیدروکسی آپاتیت ممکن است برای صاف کردن بی نظمی ها و پر کردن چین های جمجمه استفاده شود.
کرانیوپلاستی اتولوگ از استخوان خود برای بازیابی شکل طبیعی سر استفاده می کند. این استخوان ممکن است از خود جمجمه، دنده ها یا لگن گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه: دیپ بایت یا نیش عمیق چیست؟
ترمیم جراحی شکستگی
ترمیم جراحی شکستگی

هنگامی که مقدار زیادی از استخوان جمجمه نیاز به تعویض دارد، ممکن است از ایمپلنت استفاده شود. این ایمپلنت ها قبل از جراحی با استفاده از سی تی اسکن سر ایجاد می شوند.

پیشنهاد مطالعه  انواع عمل های بازسازی استخوان فک

جراحی میکروواسکولار به جراح اجازه می‌دهد بافت سالم را از قسمت دیگری از بدن بیاورد، آن را روی قسمت زخمی سر قرار دهد و شریان‌ها و سیاهرگ‌ها را از بافت پیوند شده به بافت سر موجود متصل کند.

انبساط بافت دستگاهی شبیه به یک بادکنک آب خالی را در زیر پوست قرار می دهد. این دستگاه با استفاده از آب منبسط می شود و پوست را بزرگ می کند و پوست سالم طبیعی ایجاد می کند که می توان از آن برای پوشاندن استخوان در معرض یا بافت آسیب دیده استفاده کرد.

بهبودی پس از جراحی سر

اکثر بیماران پس از جراحی دو تا سه روز را در بیمارستان ما می گذرانند. تیم مراقبت شما را معاینه می کند تا مشخص شود آیا آماده رفتن به خانه هستید یا خیر. ممکن است حدود یک یا دو ماه طول بکشد تا ورم و بی حسی کاهش یابد. تیم مراقبت جراحی به شما یک جدول زمانی برای بهبودی روش خاص شما گفته می شود.

برای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادات و همچنین برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا اینجا را کلیک کنید.