دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

جراحی ارتوگناتیک فک چیست؟

جراحی فک در اصفهان

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

 

 

جراحی فک که به آن جراحی ارتوگناتیک نیز می گویند، جراحی است برای تعمیر فک بالا (فک بالا) و/یا فک پایین (فک پایین) زمانی که در یک ردیف قرار نمی گیرند. جراحی فک ارتوگناتیک (“اورتو ناتیک”) یک رویداد واحد نیست. این فرآیندی است که با ارتودنسی شروع می شود، سپس جراحی فک و چندین ماه بهبودی قبل از انجام ارتودنسی بیشتر.

جراحی فک (ارتوگناتیک) چیست؟

جراحی فک که به آن جراحی ارتوگناتیک نیز می گویند، جراحی است که به تراز کردن فک بالا (فک بالا) و فک پایین (فک پایین) کمک می کند. اگر آرواره های شما در یک راستا قرار نگیرند، می تواند روی گاز گرفتن شما تاثیر بگذارد و خوردن و صحبت کردن را برای شما سخت کند.

جراحی ارتوگناتیک (“اورتو ناتیک”) یک رویداد واحد نیست. این فرآیندی است که شامل درمان ارتودنسی برای آماده کردن دندان‌های شما برای جراحی فک، خود جراحی، بهبودی پس از جراحی و سپس درمان ارتودنسی بیشتر تا یک سال پس از جراحی است. در مجموع، روند جراحی فک می تواند بین دو تا سه سال طول بکشد.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

چگونه افراد دچار مشکلات استخوان فک می شوند؟

به طور کلی، مشکلات استخوان فک یا در بدو تولد وجود دارد (مادرزادی) یا در مراحل بعدی زندگی ناشی از آسیب‌ها یا سایر شرایط پزشکی است که فک شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

نمونه هایی از مشکلات مادرزادی فک چیست؟

مشکلات مادرزادی فک می‌تواند مسائل فردی مانند اوربایت باشد یا می‌تواند به یک وضعیت پزشکی فراگیر مانند سندرم تریچر کالینز مرتبط باشد. در اینجا چند نمونه دیگر از مشکلات مادرزادی فک آورده شده است.

نیش صلیب. این زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از دندان‌های پایینی شما جلوی دندان‌های بالایی شما قرار می‌گیرند.
زیر نیش.
اپن بایت. اپن بایت زمانی است که بسیاری از دندان ها هنگام بستن دهان به هم نمی رسند.
شکاف کام و لب. شکاف کام زمانی اتفاق می افتد که صورت و دهان شما به طور طبیعی رشد نکرده باشند.
سکانس پیر رابین. کودکانی که با دنباله پیر رابین متولد می شوند، اغلب آرواره های پایینی کوچکی دارند که می تواند غذا خوردن یا تنفس را برای نوزادان دشوار کند.

پیشنهاد مطالعه  جراحی اورتوگناتیک

نمونه هایی از مشکلات فک ناشی از صدمات یا شرایط پزشکی چیست؟

شکستگی های صورت. اصطلاح شکستگی فک می تواند به فک پایین (فک پایین) یا فک بالا (فک بالا) اشاره کند. شما می توانید فک پایین خود را با ضربه یا مشت شدن جسم بشکنید. شما می توانید با افتادن، تصادف با وسیله نقلیه موتوری یا ضربه خوردن فک بالایی خود را بشکنید.

کیست و تومور. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همچنین ممکن است جراحی فک را برای درمان قرار گرفتن در معرض اشعه انجام دهند.
آپنه انسدادی خواب (OSA). OSA زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های راه هوایی، لوزه‌ها، زبان یا بافت اضافی راه هوایی شما را مسدود می‌کنند، بنابراین نفس شما متوقف می‌شود و هنگام خواب شروع می‌شود. OSA با جراحی فک به نام پیشرفت فک بالا (MMA) درمان می شود.

جراح فک و صورت اصفهان بهترین گزینه برای ترمیم و زیبایی فک می باشند.

اختلالات مفصل گیجگاهی فک پایین (TMJ). TMJ می تواند ناشی از یک بایت نامناسب باشد، یعنی زمانی که دندان های بالا و پایین شما روی هم قرار نمی گیرند.

اختلالات رشد این به تغییراتی در فک شما اشاره دارد که بدن شما هورمون رشد بیش از حد تولید می کند. هورمون اضافی باعث می شود بافت های شما، از جمله فک بالا و/یا پایین، به طور غیرعادی بزرگ شوند.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

قبل از جراحی فک چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟

شما باید ایده روشنی از آنچه که جراحی فک می تواند انجام دهد و چه چیزی در هنگام انجام جراحی فک در اصفهان شامل می شود داشته باشید. ممکن است یک تصویر قبل و بعد از چهره خود در ذهن داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه  جراحی یا روش آرتروسنتز برای درمان اختلالات TMJ

اگر چنین کردید، آن تصویر را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود به اشتراک بگذارید. به آنها بگویید که انتظار دارید جراحی فک چه کاری انجام دهد. اگرچه مشکلات فک هر کس متفاوت است.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شما آنچه را که برای حل مشکلات خاص شما توصیه می کنند و انتظارات شما را توضیح می دهند.

درک اهداف شخصی شما یکی از عواملی است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی هنگام توصیه جراحی فک در نظر می گیرند. آنها همچنین سلامت کلی شما و نگرانی سلامت خاصی که مشکل فک شما ایجاد می کند را در نظر می گیرند.

با این حال، جراحی فک یک رویداد یکباره نیست. این فرآیندی است که ممکن است سال ها طول بکشد تا تکمیل شود. همانطور که جراحی فک را در نظر می گیرید، از ارتودنسی قبل از جراحی گرفته تا بهبودی و ارتودنسی بعد از جراحی، سوالاتی در مورد این فرآیند بپرسید. درک اینکه جراحی فک شامل چه چیزی می شود به شما کمک می کند تا برای تعهدی طولانی مدت آماده شوید.

دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان
قبل از این روش چه اتفاقی می افتد؟

پیش کار زیادی برای جراحی فک وجود دارد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما به اطلاعات خاصی برای برنامه ریزی جراحی شما نیاز دارد.

در اینجا چند آزمایش و مراحلی که ممکن است برای به دست آوردن این اطلاعات انجام دهند آورده شده است:
  • اشعه ایکس.
  • اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT).
  • عکس دندان و فک شما.
  • قالب دندان های خود را برای ایجاد یک مدل دندان.
  • آنها همچنین ممکن است دندان های شما را اسکن کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی فک در اصفهان ، همین امروز با دکتر هادی مشکل گشا در تماس باشید.