دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

فرآیند تغییر شکل جمجمه چگونه انجام می شود؟

فرآیند تغییر شکل جمجمه

این فرآیند نیز مانند جراحی جمجمه و صورت با بیهوشی عمومی انجام می شود. یک باور رایج وجود دارد که نیازی به تراشیدن سر و یا برداشتن موهای خود در حین عمل نیست. بسته به مشخصات شکل سر، طول و محل برش متفاوت خواهد بود. در صورتی که هدف از تغییر شکل صاف کردن برجستگی ها یا نقاط بلند باشد، استخوان با استفاده از یک ابزار چرخشی یا سوزاننده صاف می شود.

یک ماده زیستی مصنوعی مانند پلی متیل متاکریلات و هیدروکسی آپاتیت زمانی استفاده می شود که جمجمه باید پر یا حتی گرد شود. پلی متیل متاکریلات به دلیل هزینه و حجم مواد بیشتر در فرآیند تغییر شکل جمجمه استفاده می شود. بهترین چیز در مورد این مواد این است که از نظر بیولوژیکی مناسب هستند و به خوبی با استخوان های بیمار پیوند می یابند.

پس از جراحی، زمان بهبودی اولیه تقریباً یک هفته یا ده روز است. بیمار ممکن است بعد از 48 ساعت پس از جراحی دوش بگیرد و موها را به طور معمول بشوید. پوست سر بلافاصله پس از عمل تمیز و بانداژ می شود.

هیچ کبودی وجود ندارد؛ فقط بیمار ممکن است در چند روز اول نوعی ناراحتی خفیف را تجربه کند. بیمار باید بعد از این عمل انتظار تورم داشته باشد اما جای نگرانی نیست زیرا پس از یک هفته از بین می رود. نتایج نهایی جراحی تنها پس از 2 تا 3 ماه پس از جراحی قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان هستند.

پیشنهاد مطالعه  آنچه در مورد آنتی بیوتیک ها و عفونت های دندان باید بدانید

فرآیند تغییر شکل جمجمه را می توان در کودکان و نوجوانان نیز انجام داد. هدف تغییر شکل جمجمه است تا ظاهری دلپذیرتر به آن بدهد. والدین برای این نوع جراحی زمانی به جراح مراجعه می کنند که فرزندشان با مشکلاتی مانند پهن شدن استخوان اکسیپیتال که در پشت سر قرار دارد – فرورفتگی هایی که به دلیل فرورفتگی ها و حفره ها ایجاد می شود، مواجه می شود.

از دیگر مشکلات، شکل سر بسیار باریک یا بیش از حد پهن و حتی نقاط بلند، برآمدگی ها و برجستگی های تیز روی جمجمه کودکان است.

آیا تغییر شکل جمجمه خطرناک است؟

مانند هر عمل جراحی دیگری، کسانی که تصمیم به انجام این جراحی می‌گیرند به این فکر می‌کنند که آیا تغییر شکل جمجمه خطرناک است یا خیر.

برخی از خطرات رایج عبارتند از واکنش آلرژیک به بیهوشی، خونریزی در مغز، کما، تورم در ناحیه مغز، و عفونت ممکن است در مغز یا در ناحیه زخم رخ دهد، در غیر این صورت به طور کلی هیچ خطری برای بیمار وجود ندارد. حتی ممکن است بیمار با مشکلات و مشکلات حافظه مانند اختلال در گفتار، بینایی و حتی لخته شدن خون مواجه شود.

جراحی دیگری که برای رفع مشکلات فک، دهان، صورت و گردن انجام می شود، جراحی فک و صورت است. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی ممکن است بیمار را برای انجام عمل جراحی فک و صورت ارجاع دهد، در صورتی که مشکل دهان برای اصلاح با روند جراحی دندان بسیار دشوار باشد. موارد دیگری که جراحی فک و صورت ترجیح داده می شود، زمانی است که بیمار با مشکلاتی مانند آندربایت، اوربایت، عدم تقارن در فک ها یا سایر ناهنجاری ها مواجه می شود.

پیشنهاد مطالعه  ارتوسرجری چیست و برای اصلاح چه مواردی استفاده می شود ؟

روند جراحی فک و صورت کار آسانی نیست. این جراحی شامل بازسازی های چندگانه فک و صورت مربوط به اعصاب مهمی است که در سراسر صورت بیمار می گذرد.

جراحی جمجمه در اصفهان
دکتر هادی مشکل گشا | جراح فک و صورت اصفهان | متخصص ایمپلنت اصفهان

تعداد بیماران مرد برای تغییر شکل جمجمه بیشتر از زنان به عنوان سرهای تراشیده شده یا موهای کمتر است، آشکار کردن شکل سر در بین مردان رایج تر است. زنان با تراکم بالای موهای بلند خود می توانند بی نظمی های جمجمه را پنهان کنند.

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

یکی از سوالات متداول این است که آیا جراحی تغییر شکل جمجمه منجر به ریزش مو می شود؟

احتمال ریزش موی جزئی در امتداد محل برش ها وجود دارد اما هیچ شکل دیگری از جراحی تغییر شکل جمجمه باعث ریزش مو برای بیمار نمی شود. جمجمه دارای خون رسانی مداوم است و رگ های خونی در سراسر پوست سر به هم متصل می شوند. نکته دیگر این است که جمجمه انسان از پنج لایه بافت ضخیم تشکیل شده است و فولیکول های مو در لایه های بالایی قرار دارند. آنها از هر کاری که در زیر، در سطح استخوان انجام می شود، بسیار دور هستند.

در پاسخ به تمام سوالات مرتبط در مورد خطرات و خطرات جراحی تغییر شکل جمجمه، خوشحالیم که به شما اطلاع دهیم که خطر مرگ وجود ندارد. این جراحی بسیار ایمن است و بیمار نباید نگران خطرات عمل های خود باشد.

بهترین راه برای رفع و نگرانی در مورد این مشکل با دندانپزشک خود صحبت کنید.