متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

روش کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟

کاشت ایمپلنت دندان

روش کاشت دندان یک روش جراحی است که در آن ریشه مصنوعی جایگزین ریشه طبیعی می شود. ایمپلنت دندان یا یک فیکسچر تیتانیومی که شبیه ریشه دندان شما ساخته شده است را می توان دقیقاً در جایی که دندان از دست رفته شما زمانی قرار داشت در فک قرار داد.

ایمپلنت در محل زیبایی و قدرت را برای حل مشکلات دهانی مانند دندان های از دست رفته یا آسیب دیده ارائه می دهد.

علاوه بر این، ایمپلنت‌های دندانی به کاهش استخوان زیر توده لثه کمک می‌کنند زیرا در مقایسه با سایر درمان‌ها مانند پروتز و تاج، رشد استخوان را تحریک می‌کنند.

آماده سازی

پروسه کاشت ایمپلنت دندان می تواند طولانی و پیچیده باشد، اما ارزش صبر کردن را دارد. اولین قدم در این فرآیند، یافتن دندانپزشکی است که در این روش جراحی متخصص باشد.

هنگامی که یک دندانپزشک واجد شرایط را پیدا کردید، دهان شما را معاینه می کند و به شما ایده می دهد که قبل از گذاشتن ایمپلنت چه اتفاقی باید بیفتد. همچنین، دندانپزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و برنامه درمان ایمپلنت شما را در طول مشاوره اولیه ایجاد می کند.

معاینه کامل استخوان، اعصاب و سینوس ها مورد نیاز است. همچنین برای تعیین اینکه آیا مشکلات زمینه ای مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه وجود دارد که می تواند در طول پروسه ایمپلنت برای شما مشکل ایجاد کند، عکس برداری پانورامیک انجام می شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند.

هنگامی که نیاز به کشیدن دندان پوسیده وجود دارد، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند قبل از قرار دادن ایمپلنت یک یا دو ماه صبر کنید. با این حال، اگر وضعیت وخیم باشد، می توان دندان را کشیده و ایمپلنت را در همان روز نصب کرد.

علاوه بر این، برای بیمارانی که استخوان فک ضعیف یا آسیب دیده دارند، پیوند استخوان دندان یا لیفت سینوس می تواند آن را تقویت کند.

با این حال، این روش می تواند به طور قابل توجهی عمل جراحی ایمپلنت دندان را به تعویق بیاندازد، زیرا معمولا بین سه تا دوازده ماه طول می کشد تا ایمپلنت بهبود یابد تا ایمپلنت در جای خود ثابت بماند.

پیشنهاد مطالعه  درد فک پایین و بیماری های عامل آن

ممکن است فقط برای یک دندان کار زیادی به نظر برسد، اما اگر به درستی انجام شود برای میزان موفقیت ضروری است.

 

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

 

قرار دادن ایمپلنت

این عمل دندانپزشکی در مطب دندانپزشکی و با بی حسی موضعی انجام می شود. می توان برای کسانی که در مورد عمل مضطرب هستند، یک داروی آرام بخش تجویز کرد تا عمل راحت تر انجام شود.

متخصص دندانپزشکی بر اساس تعداد ایمپلنت هایی که باید در دهان شما قرار داده شود و اینکه چقدر انجام این جراحی پیچیده خواهد بود، به شما توصیه می کند.

ابتدا جراح دهان لثه را برش می دهد تا استخوان نمایان شود و سپس سوراخی را در محل قرار دادن پیچ تیتانیوم ایجاد می کند. پس از انجام این کار، ستون فلزی در جای خود پیچ می شود.

سپس بافت لثه برای پوشاندن ایمپلنت پس از قرار دادن آن بخیه می‌شود تا از گیر کردن مواد غذایی در لثه جلوگیری شود.

زمان بهبودی بین چهار تا شش ماه طول می کشد. در این زمان، ایمپلنت در نهایت طی فرآیندی به نام osseointegration به استخوان متصل می شود.

به دلیل ماهیت ظریف این روش، متخصصان دندانپزشکی باید تحت آموزش قرار گیرند. در نتیجه می توانند ایمپلنت ها را دقیقاً طوری قرار دهند که بهترین نتیجه حاصل شود.

نصب The Abutment

پس از یکپارچه شدن کامل ایمپلنت، اباتمنت نصب می شود. دندان جایگزین یا تاج ایمپلنت را به ایمپلنت متصل می کند.

برای قرار دادن اباتمنت به جراحی جزئی برای باز کردن لثه نیاز است. این یک روش سرپایی است که فقط نیاز به بی حسی موضعی دارد. هنگامی که اباتمنت در موقعیت خود قرار گرفت، بافت لثه اطراف آن بسته می شود اما آن را نمی پوشاند.

با این حال، مواردی وجود دارد که هم ایمپلنت و هم اباتمنت در یک فرآیند جراحی نصب می‌شوند. به طور کلی، تا زمانی که زمان کافی برای بهبود لثه ها وجود داشته باشد، علائم منفی طولانی مدت در فرد تحت درمان مشاهده نمی شود.

پیشنهاد مطالعه  حادثه‌های آسیب زا که منجر به درد فک می‌شوند کدام اند؟

دندانپزشک شما ممکن است یک روکش موقت برای دندان هایتان به شما پیشنهاد دهد. در عین حال، آنها برای جلوگیری از ناراحتی ناشی از بیرون آمدن ستون فلزی از لثه بهبود می یابند.

علاوه بر این، دوره بهبودی تقریباً دو هفته طول می کشد. این آخرین بخش از جراحی دهان خواهد بود، زیرا مرحله بعدی نصب تاج چینی است.

مناسب تاج

پس از برداشتن قالب های دندانی تازه، جراح دندان شما، دندان جایگزین را متناسب با ساختار دندان موجود شما شکل می دهد.

پس از کاهش تورم در دهان، مجدداً برای تاج جدید با دندانپزشک خود قرار ملاقات خواهید داشت. اولین قدم این است که آنها از دهان شما اثری بگیرند که می توانند از آن برای ایجاد دندان مصنوعی که روی اباتمنت قرار می گیرد استفاده کنند.

افرادی که می‌خواهند ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند، ممکن است رنگ مشابهی را برای تاج خود انتخاب کنند تا با سایر دندان‌های طبیعی مطابقت داشته باشد. در مقابل، دیگران ممکن است زیبایی‌های براق‌تر را با دندان‌های طلایی دائمی ترجیح دهند.

 

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان
متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

 

 

پبرای راهنمایی بیشتر یا در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

بهبودی پس از جراحی

بهبودی کامل شما زمان می برد و معمولاً در طول مسیر با درد و ناراحتی خفیفی مواجه می شوید. ممکن است لثه های متورم یا درد اطراف پست ایمپلنت یا مقداری کبودی لثه و خونریزی خفیف را نیز تجربه کنید.

علائمی که تجربه کردید باید هر روز بهتر شوند و نباید بیشتر از حد انتظار طول بکشند. در صورت بدتر شدن علائم، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا داروهای مسکن به شما داده شود.

علاوه بر این، در پیروی از دستورالعمل‌های پس از عمل ثابت قدم باشید تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید. دندانپزشک شما باید پیشرفت شما را بررسی کند، بنابراین ممکن است مجبور شوید بیشتر به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

پس از تکمیل فرآیند کاشت ایمپلنت و بهبودی، می توانید طبق معمول غذا بخورید. دندان های ایمپلنت به اندازه دندان های طبیعی شما قوی هستند.

برای عضویت و یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر متخصص ایمپلنت اصفهان اینجا را کلیک کنید.