جراح فک و صورت اصفهان اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت  پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

 

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت کدامند؟؟؟

در این مطلب درمورد اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان صحبت خواهیم کرد . روش های که به جهت جایگزین کردن دندان های افتاده می توان از آن استفاده کرد ، کاشت ایمپلنت دندان می باشد . ایمپلنت دندان یک روشی می باشد که به تازگی وارد علم دندان پزشکی شده است و به همین دلیل است که همه مردم با روش انجام دادن ایمپلنت و اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان آشنایی چندانی ندارند .  در این مقاله شما را با اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان و همچنین شما را با روش عمل کاشت ایمپلنت دندان آشنا خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه  چرا دندان ها زود زرد میشوند؟

 

اجزای تشکیل دهنده آن

ایمپلنت دندان زمانی مفید و موثر است که اجزای تشکیل دهنده آن از جنس مرغوب و با کیفیت باشند . اگر از جنس مرغوب و کیفیت بالا نباشد نه تنها تاثیر نخواهد داشت و نیز می تواند به دندان شما آسیب هم برساند . ایمپلنت دندان یکی از روش های نوین و تازه در علم دندان پزشکی است که طرفداران بسیار زیادی را در بین اکثر مردم به خود اختصاص داده است . روش ایمپلنت دندانی متداول ترین روشی می باشد که برای زیباسازی و یا به عبارت دیگر بازسازی دندان ها به کار می رود البته روش های دیگری وجود دارد اما در نهایت هیچ کدام از آن ها همچون ایمپلنت دندان نیستند . ایمپلنت دندان از مهره ها و پیچ هایی از جنس تیتانیوم ساخته شده است که جنس آن به خوبی با بدن انسان سازگار ی دارد و به این دلیل با استخوان فک به خوبی جوش می خورد . ایمپلنت دندان به وسیله پیچ و مهره هایی که دارد به درون لثه فرو می رود و با استخوان فک جوش می خورد . بسیاری از پژوهشگران بر روی روش ایمپلنت دندان در حال تحقیقات می باشند و به دنبال راه حلی برای افزایش سازگاری ایمپلنت با بدن انسان می گردند.

اجزای اصلی ایمپلنت دندان :

* فیکسچر :

فیکسچر در واقع کاری همچون ریشه دندان دارد یعنی نقش ریشه دندان را بازی می کند . فیکسچر در پایین ایمپلنت قرار دارد که به آن پایه نیز گفته می شود . پایه در لثه فرو می رود و با استخوان فک جوش می خورد . اگر شخصی فاقد استخوان های کافی برای ایمپلنت باشد ، باید لیفت سینوس را انجام دهد ،یا به عبارتی دیگر نیاز به پیوند استخوان دارند.

* اباتمنت :

زمانی که پایه ایمپلنت ساخته می شود نیاز دارد که بر روی آن یک روکش قرار داده شود تا خللی در کار به وجود نیاید . به این روکش که برروی پایه قرارمی گیرد ، اباتمنت می گویند .

* روکش :

پس از جایگذاری کردن پایه و اباتمنت لازم است که یک روکش بر روی آن ها قرار داده شود . روکش دندان کاری مانند تاج دندان دارد.

 

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.