جراح فک و صورت اصفهان افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

اگر خواستار افزایش طول عمر ایمپلنت دندان خود هستید، مطلب ذیل را به دقت مطالعه نمایید. ایمپلنت یک نوع پایه فلزی خاص از جنس تیتانیوم است که با سلولهای بدن کاملاً سازگار است و می‌تواند جایگاهی ثابت و دائم به جای دندان از دست رفته باشد. این پایه توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک قرار می گیرد و قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده بر روی آن نصب می گردد. با توجه به حساسیت این روش و نیاز به تجربه و مهارت در انجام آن، مهمترین نکته مراجعه نزد * متخصص ایمپلنت دندان است. اما در ادامه به چند نکته مهم که رعایت آن بر عهده خود بیمار است اشاره می کنیم.

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان با رعایت رژیم غذایی

مرحله جراحی در کاشت ایمپلنت دندان امروزه بسیار رایج و سریع و آسان انجام می شود. اگر که جراحی ایمپلنت دندان شما یک مرحله ای بوده و برای شما اباتمنت کار گذاشته شود، سعی کنید تا حداقل سه هفته از جویدن غذا بر روی دندان ایمپلنت شده خودداری نمایید. همچنین تا مدت ها پس از کاشت از جویدن مواد غذایی سفت با دندان کاشته شده خودداری فرمایید.

علی رغم گفته اکثر متخصصین که عمر ایمپلنت دندان در * حالت ۲۰ سال است با رعایت چند نکته ساده می توانید سال ها و حتی تا آخر عمر ایمپلنت خود را سالم نگه دارید.

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان با پیشگیری از عفونت

بعد از کاشت ایمپلنت دندان، باید مراقب ماشین تا دچار عفونت در ناحیه مورد نظر نشوید. چراکه عفونت و نداشتن ثبات کافی ایمپلنت درفک، دو دلیل بزرگ عدم موفقیت کاشت شمار می‌آیند. شستشوی مداوم با دهانشویه، استفاده از سواپ های پنبه ای کلرهگزیدین، مسواک های نرم برای پاک کردن دندان از بقایای غذا و همچنین به موقع مصرف کردن آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک کمک بسیاری در پیشگیری از عفونت دارند.

پیشنهاد مطالعه  در طول تمیز کردن دندان چه اتفاقی می افتد؟

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان با مسواک زدن منظم

پس مراجعه به پزشک و کشیدن بخیه ها، بهداشت دهان و دندان باید کاملاً رعایت شود. دندان ها و به خصوص دندان ایمپلنت شده باید سه بار در روز به خوبی مسواک زده شوند و بعد از آن از دهانشویه برای پاکسازی نهایی اطراف دندان استفاده گردد، چرا که به جا ماندن بافت های نکروزه در دهان، به رشد میکروب‌ها منجر خواهد شد.

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان با رعایت بهداشت دهان و دندان

گیر کردن مواد غذایی در جاهایی از دهان که پروتزهای ثابت یا متحرک قرار دارند یا محل پر کردگی دندان ها، باعث تحریک و آبسه لثه می‌شود. لازم است که پس از هر وعده غذایی با استفاده از نخ دندان لابلای دندان ها را تمیز نموده و پس از آن از مسواک استفاده کرد. برای دسترسی راحت به دندان های عقل و آسیا که در ته فک هستند، می توان از مسواک هایی با سری کوچک استفاده نمود.

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان با چکاب ۶ ماهه

برای اطمینان خاطر از کاشت دندان ایمپلنت شده، هر ۶ ماه یکبار پیش دندان پزشک بروید. ممکن است دکتر شما پس از کاشت، شما را به یک متخصص پروتز ارجاع دهد که امری طبیعی می باشد. در هر صورت مراجعه های سالیانه برای چکاپ ایمپلنت باید به دندانپزشکی باشد، که کاشت را برای شما انجام داده است. و اگر دکترتان تشخیص دهد که باید به وسیله جراح، مورد معاینه قرار گیرید، در این صورت نزد جراح اولیه خواهید رفت.

 

پرهیز از تمیز کردن اطراف دندان با اشیا نوک تیز

برای تمیز کردن اطراف دندان کاشت شده، هرگز از خلال دندان یا اشیاء نوک تیز استفاده نکنید چرا که این اشیا می‌توانند به بافت نرم و شکننده اطراف دندان کاشت شده صدمه وارد نمایند و باعث آبسه یا در مواردی از جای درآمدن دندان ایمپلنت شده گردند.

پیشنهاد مطالعه  آنچه در مورد آنتی بیوتیک ها و عفونت های دندان باید بدانید

دندان ها و به خصوص دندان ایمپلنت شده باید سه بار در روز به خوبی مسواک زده شوند و بعد از آن از دهانشویه برای پاکسازی نهایی اطراف دندان استفاده گردد.

از ایمپلنت خود عمر مفید برابر با ۲۵ سال را بخواهیم

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و طراحی کلی و ساخت سطوح خارجی ایمپلنت ها، می‌توانید کارکردی بیش از ۲۵ سال را از دندان ایمپلنت شده خود انتظار داشته باشید. امروزه ایمپلنت های ساخته شده سازگاری بسیار زیادی با استخوان فک دارند، پس با رعایت نکات ذکر شده می توان از داشتن دندان هایی زیبا بهره مند شد.

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان ده ها سال است که مورد استفاده افراد قرار گرفته و معمولا موفقیت‌آمیز بوده‌است. اکنون می دانیم که با مراقبت از ایمپلنت، می توانیم سال ها آن ها را سالم نگه داریم. مطالعات نشان داده‌اند که ۹۵ درصد از ایمپلنت ها حداکثر تا ۵ سال ماندگاری دارند، ولی اکثر آن ها بیشتر از این عمر می کنند. برای اینکه بتوانید عمر ایمپلنت را به حداکثر برسانید، باید بخوبی ازآان ها مراقبت به عمل آورید. برای دریافت خدمات دندانپزشکی و زیبایی ما به شما کلینیک دکتر صفار را توصیه می نماییم.

دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان، فک و صورت اصفهان 

دندانپزشک متخصص خوب ايمپلنت اصفهان 

انجام خدمات تخصصی ايمپلنت اصفهان توسط آقای دکتر هادی مشکل گشا متخصص و جراح فک صورت به صورت کاملا تخصصی، با تجربه بالا و مهارت بالای آقای دکتر در اصفهان انجام می شود.

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس با ما سایت مراحعه نمایید: