بهترین جراح فک و صورت در اصفهان | متخصص ایمپلنت در اصفهان

تفاوت بین یک متخصص اندودنتیست و یک جراح دهان چیست؟

جراح فک و صورت اصفهان

اگر به یک روش دندانپزشکی تخصصی مانند درمان ریشه یا جراحی دهان در گاردنا، کالیفرنیا نیاز دارید، ممکن است تعجب کنید که چه کسی این خدمات را انجام خواهد داد. آیا این یک دندانپزشک معمولی، یک متخصص ارتودنسی یا شخص دیگری است؟

ممکن است اصطلاحات “متخصص اندودنتیست” و “جراح دهان” را شنیده باشید. در این پست وبلاگ، تفاوت بین متخصص اندودنتیست و جراح دهان و علت نیاز به خدمات آنها را توضیح خواهیم داد.

جراحی دهان چیست؟

جراحی دهان یک اصطلاح گسترده است که به هر نوع عمل جراحی مربوط به دهان و/یا فک اشاره دارد. جراحی‌های دهان می‌تواند از کارهای پیش پا افتاده‌تر، مانند کشیدن دندان عقل تا ترمیم فک‌های شکسته را شامل شود.

همچنین ممکن است اصطلاح جراحی دهان و فک را مشاهده کنید که به طور خاص به جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی صورت و فک اشاره دارد. به عنوان مثال، جراحی فک و صورت می تواند برای بازسازی فک پس از یک تصادف جدی انجام شود.

دکتر هادی مشکل گشا ، متخصص ایمپلنت اصفهان می باشند که دارای تخصص هایی فراوانی هستند.

انواع جراحی دهان عبارتند از:

  • درمان کانال ریشه
  • برداشتن دندان عقل
  • پیوند بافت لثه
  • ایمپلنت های دندانی
  • جراحی فک و صورت (ترمیمی).
پیشنهاد مطالعه  احساس درد در ناحیه فک

درمان سرطان دهان

انواع مختلف جراحی های دهان به انواع مختلف پزشکان با آموزش و تحصیلات متفاوت نیاز دارند. به عنوان مثال، یک پریودنتیست آموزش تخصصی و تجربه ای در زمینه بیماری پریودنتال (لثه) دارد و پیوند بافت لثه را برای ترمیم لثه های در حال عقب نشینی انجام می دهد.

درمان دندان های اوربایت
درمان دندان های اوربایت
تفاوت متخصص اندودنتیست با جراح دهان چیست؟

این ما را به موضوع این مقاله می رساند، تفاوت بین متخصص اندودنتیست و جراح دهان. به طور خلاصه، در حالی که هم جراحان دهان و هم اندودنتیست ها می توانند روی دندان ها عمل کنند، نقش آنها بسیار متفاوت است.

اندودنتیست آموزش دیده است تا “میکروعملیات” کوچکتری را در داخل دهان انجام دهد. جراح دهان بیشتر شبیه یک جراح بیمارستان است و مسائل جامع تری را با ساختار و یکپارچگی فک و بازسازی صورت درمان می کند.

در برخی از موارد دندانپزشکی، اینکه آیا شما نیاز به همکاری با یک متخصص ریشه یا جراح دهان دارید، بستگی به این دارد که تا چه حد در مورد شما فاصله دارید. به عبارت دیگر، اگر زودتر تحت درمان قرار بگیرید، ممکن است نیاز به مداخله شدید کمتری داشته باشید و متخصص ریشه اولین خط دفاعی شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه  مراقبت های بعد از جنیوپلاستی چیست؟

مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت اصفهان.

یک مثال خوب برای این موضوع اگر مبتلا به التهاب لثه هستید. اگر به موقع توسط دندانپزشک درمان نشود، التهاب لثه شما ممکن است به پریودنتیت، یک نوع جدی تر از بیماری لثه، تبدیل شود. این با پریودنتیت درمان می شود، اما اگر اینطور نیست، ممکن است به یک کانال ریشه نیاز داشته باشید.

اگر به اندازه کافی کانال ریشه را دریافت کنید، متخصص ریشه آن را انجام می دهد. اما اگر خیلی طولانی بخواهید، ممکن است کل دندان تا فک عفونی شود و باید به جراح دهان و دندان مراجعه کنید.

بسیاری از روش های انجام شده توسط جراحان دهان نیاز به بیهوشی عمومی دارند، در حالی که روش هایی که توسط اندودنتیست ها انجام می شود معمولاً از بی حس کننده های موضعی استفاده می کنند.

برخی از افراد تفاوت را اینگونه توصیف می کنند: اندودنتیست ها دندان ها را نجات می دهند، جراحان دهان دندان ها را خارج می کنند. با این حال، این یک ساده سازی بیش از حد است.

بنابراین، بیایید به جزئیات بیشتری در مورد تفاوت بین جراح دهان و اندودنتیست بپردازیم.