جراح فک و صورت اصفهان روکش ایمپلنت

در این مطلب از سایت دکتر هادی مشکل گشا جراح دهان فک و صورت اصفهان به برسی موضوع : روکش ایمپلنت چیست ؟  پرداخته ایم.

لطفا تا پایان مطلب را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال، سوال خود را در بخش دیدگاه ها و نظرات برای آقای دکتر ارسال کنید. اقای دکتر پاسخگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

 

روکش ایمپلنت چیست ؟

روکش ایمپلنت چیست ؟ امروزه برای هر شخصی خالی نماندن دهان از دندان مخصوصا ناحیه جلوی دهان از نظر حضور در اجتماع و لبخند زدن بسیار مهم و قابل اهمیت می باشد . برای قرارگیری روکش ایمپلنت‌های فک پايین دو ماه و نیم زمان انتظار لازم و فک بالا سه ماه و نیم در صورتی که همزمان با نصب ایمپلنت روکش نگذاشته باشیم ، زمان انتظار لازم داریم تا انواع پوشش‌های ایمپلنت در استخوان فک جوش خورده شود . سپس آن را بارگذاری و روکش نهايی را توسط لابراتوار آماده می‌سازیم.

مراحل ساختن روکش ایمپلنت 

ایمپلنت ها یا از ابتدای نصب در دهان قابل مشاهده و یا اینکه پس از جوش خوردن آنها به استخوان قابل مشاهده می باشند قبل از قالب گیری ، اقدام به برداشتن لثه روی سر ایمپلنت ها و آشکار کردن ایمپلنت ها به محیط دهان می نماییم.

پیشنهاد مطالعه  سوالات کلیدی در مورد درمان ایمپلنت دندان 

ایمپلنت هایی که از ابتدای نصب در دهان قابل مشاهده می باشند : بعد از گذشت از دو هفته و فرم گرفتن لثه دور دور ایمپلنت ها در یک جلسه ، نیم ساعته اقدام به قالب گیری از موقعیت ایمپلنت ها و نیز فک مقابل و ارسال به لابراتوار می نماییم . در هفته بعد لابراتوار اتصال دهنده ها را به همراه شاسی فلزی روکش ها که از برخی شرکت ها خریداری می شوند را امتحان می نمایند.

هفته بعد در سومین جلسه کار و امتحان چینی نصب شده روی شاسی فلزی روی روکشها می باشد که در بسیاری اوقات در یک جلسه نصب  ایمپلنت و ساخت روکش فقط در این سه جلسه خواهد بود ولی در شرایطی که با نصب ایمپلنت هر دو فک و یا ساخت روکش یک فک کامل رو به رو هستیم نیاز به دو جلسه اضافی جهت اندازه گیری تنظیمات فک و طراحی لبخند در رابطه با موقعیت نوک دندان ها و لب ها می باشیم.

 

روکش‌هایی که استفاده می شود دو نوع می باشند :

 

1.  نوع متداول کروم _ پرسلن : که این نوع دارای یک شاسی فلزی تیره بوده و روی فلز پرسلن یا چینی طراحی شده است.

2. نوع بعدی زیرکونیوم _ پرسلن : که این نوع دارای فلز زیرکونیوم همرنگ دندان بوده و روی آن پرسلن یا چینی قرار گرفته است ، شفافیت رنگ بیشتری دارد و به علت طراحی با کامپیوتر به جای نوع بالا که با دست ساخته می شود فیتنس و انطباق بهتری خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه  کراس بایت دندانهای قدامی (Anterior cross bite )

 

درمان کردن از طریق کاشت دندان :

 

ایمپلنت ها به جای دندانی که از بین رفته اند استفاده می شود جایگزین می شوند . این دندان ها مثل دندان های دائمی شما طبیعی و از زیبایی مطلوبی برخوردارند و شما از اینکه دوباره چندین دندان خود را بدست آورده اید راضی خواهید بود و لبخند شما زیبا تر از گذشته خواهد شد . و در برخی موارد که کل دندان ها را نداشته باشید و امکان استفاده از تعداد زیاد ایمپلنت موجود نباشد ، می توان با قرار دادن 4 یا 5 ایمپلنت از آنها به عنوان پایه دست دندان استفاده کرد تا دیگر دست دندان شما در دهانتان جابه جا نشود و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

 

 

 

در صورت مفید بودن مطلب زیر را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

دکتر هادی مشکل گشا

 جراح دهان، فک و صورت اصفهان

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراجعه نمایید