متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

علل رایج و نحوه جلوگیری از شکست ایمپلنت دندان چیست؟

شکست ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی در چند دهه اخیر مسیر طولانی را پیموده اند و اکنون سالم ترین، با کیفیت ترین و واقعی ترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده هستند. برخی از ایمپلنت های دندانی حتی اگر به درستی از آنها مراقبت کنید، تا پایان عمرتان دوام خواهند داشت.

با این حال، موفقیت یا شکست ایمپلنت های دندانی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که بسیاری از آنها در کنترل شما هستند. شکست ایمپلنت دندان بسیار نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین چگونه می توانید از شکست ایمپلنت های دندانی خود جلوگیری کنید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

دکتر هادی مشکل گشا ، جراح فک و صورت اصفهان و  متخصص ایمپلنت اصفهان

چند علت شکست ایمپلنت دندان:

ایمپلنت های دندانی ممکن است به دلایل مختلفی با شکست مواجه شوند، اما شایع ترین – و قابل پیشگیری ترین – عفونت و تحلیل استخوان است.

پری ایمپلنتیت نوعی عفونت است که در اطراف ایمپلنت و داخل لثه ایجاد می شود. این عفونت معمولاً نتیجه بهداشت نامناسب دندان پس از ایمپلنت دندان است و می‌تواند منجر به از دست دادن بیشتر استخوان و شکست ایمپلنت شود.

پیشنهاد مطالعه  چه مدت بعد از جراحی ایمپلنت می توانم به طور معمول غذا بخورم؟

همچنین ممکن است ایمپلنت با استخوان فک موجود شما یکپارچه نشود. این معمولاً در بیماران با تراکم استخوان فک پایین یا در بیمارانی که پس از عمل ایمپلنت دچار ترومای دندانی می شوند، اتفاق می افتد.

متخصص-ایمپلنت-در-اصفهان | بهترین-جراح-فک-و-صورت-اصفهان

علائم شکست: چگونه بفهمیم ایمپلنت های دندانی شما شکست می خورند؟

در حالی که چندین علت مختلف ممکن برای شکست ایمپلنت وجود دارد، علائم یکسان هستند. اگر درد یا ناراحتی شدید در داخل یا اطراف ایمپلنت های دندانی خود احساس کنید، اگر لثه های شما متورم یا ملتهب شده باشد، یا اگر ایمپلنت شما شروع به شل شدن کند، می دانید که ایمپلنت های دندانی شما شکست می خورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تعیین وقت مشاوره با دکتر هادی مشگل گشا تماس بگیرید.

درمان: در مورد شکست ایمپلنت چه باید کرد؟

درمان شکست ایمپلنت بستگی به علت شکست دارد. در مواردی که عفونت لثه باعث از کار افتادن ایمپلنت‌ها می‌شود – که پری ایمپلنتیت نامیده می‌شود – درمان ممکن است به سادگی شامل تمیز کردن ایمپلنت و تمرکز بر روی روش‌های بهتر بهداشت دهان و دندان در آینده باشد. در صورت تشخیص و درمان به موقع، پری ایمپلنتیت پیش آگهی بسیار مثبتی دارد.

در موارد آسیب یا فشار به استخوان اطراف ایمپلنت، ممکن است نیاز به پیوند استخوان باشد. ایمپلنت های دندانی را فقط می توان در نقاطی روی استخوان فک گذاشت که تراکم استخوان کافی دارند. اگر از دست دادن استخوان فک یا آسیب استخوان باعث از کار افتادن ایمپلنت شده باشد، درمان شامل پیوند استخوان می شود.

پیشنهاد مطالعه  نکات محافظت از دندان بعد از جراحی دهان و فک

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان: چگونه از شکست ایمپلنت جلوگیری کنیم

احتمال شکست ایمپلنت دندانی می تواند ترسناک باشد. خبر خوب این است که جلوگیری از شکست ایمپلنت دندان در واقع بسیار آسان است.

بهترین راه برای سالم نگه داشتن ایمپلنت های دندانی – و در دهان – رعایت بهداشت دهان و دندان است. دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از دهانشویه ضد باکتری بدون الکل استفاده کنید.

برخی تغییرات در رژیم غذایی شما نیز ممکن است مفید باشد. از آب نبات های سفت و سایر غذاهایی که روی دندان ها زبر هستند خودداری کنید.

همچنین باید هر سه تا شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که هر مشکلی که پیش می آید می تواند زودتر درمان شود. در اصفهان ، دکتر هادی مشگل گشا از آخرین نوآوری‌های تکنولوژیک استفاده می‌کند تا ایمپلنت‌های دندانی باکیفیت و ماندگار را برای بیماران فراهم کند.

صفحه اینستاگرام دکتر هادی مشکل گشا